• دوشنبه / ۱۲ آذر ۱۳۸۶ / ۱۵:۲۱
  • دسته‌بندی: سیاسی2
  • کد خبر: 8609-00493

/ايسنا، هشت سال حضور/ دبيركل مجمع تشكل‌هاي دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي(اتحاديه سوم): ايسنا نقش موثري در تحقق گفتمان‌هاي موجود در كشور داشته است

دبير كل مجمع تشكل‌هاي دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي (اتحاديه‌ي سوم)، گفت: ايسنا فارغ از شيطنت‌هاي رسانه‌اي و با تعامل و رعايت اصول حرفه‌اي خبرنگاري نقش مثبتي در انعكاس اخبار به ويژه خبرهاي دانشگاهي و تشكل‌هاي دانشجويي داشته است.

محمدمهدي مختاري در آستانه 16 آذر و پايان هشتمبن سال از فعاليت ايسنا در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، ايسنا را يك خبرگزاري مهم و معتبر در كشور دانست كه در چند سال اخير همكاري قابل توجهي با جنبش‌هاي دانشجويي و دانشگاه‌ها داشته است و اظهار كرد: به همين نسبت مي‌توان گفت كه ايسنا در بقيه‌ي عرصه‌ها هم موفق بوده است و با توجه به اينكه منابع بسياري از روزنامه‌ها را ايسنا تشكيل مي‌دهد اين امر نشانه‌دهنده اهميت ايسنا در عرصه‌ي خبررساني است.

وي با بيان اينكه ايسنا مي‌تواند به عنوان يك خبرگزاري بين‌المللي مطرح شود، اظهار داشت: با توجه به اينكه ايسنا خبرگزاري دانشجويان و در واقع نماينده‌ي قشر روشنفكر و پيشرو در جامعه است، اهميت اين خبرگزاري را دو چندان مي‌كند.

دبير كل مجمع تشكل‌هاي دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي (اتحاديه‌ي سوم)، با تاكيد بر اينكه ايسنا در انعكاس بسياري از اخبار نقش موثري داشته و در عرصه‌ي رسانه‌اي كشور در چند سال اخير حضور فعالي داشته است، بيان كرد: با توجه به ايجاد فضاي گفت‌وگو و گفتمان ميان دانشجويان و ديگر شخصيت‌هاي فرهنگي، اجتماعي و سياسي ايسنا نقش موثري در تحقق گفتمان‌هاي موجود در كشور داشته است.

وي با بيان اينكه هم ايسنا و هم تشكل‌ها و گروه‌ها با توجه به شرايط فعلي بايد در بحث اتحاد ملي نقش داشته باشند، تصريح كرد: خبرگزاري‌ها در صورتي مي‌توانند در جهت وحدت ملي نقش داشته باشند كه اصول و قوانين موجود در كشور، خطوط و مصلحت‌انديشي‌ها را در جهت اهداف اتحاد ملي و انسجام اسلامي رعايت كنند.

اين فعال دانشجويي ادامه داد: در واقع دليل اعتماد به خبرگزاري ايسنا رعايت اخلاق حرفه‌اي خبرگزاري به دور از هر گونه شيطنت خبري است به گونه‌اي كه ايسنا بدون هيچگونه جريان‌سازي خبري به صحت و سقم خبر مي‌پردازد.

وي افزود: در شرايط حساس فعلي كه رسانه‌هاي دنيا عليه نظام جمهوري اسلامي ايران اخبار و شايعات كذبي را منتشر مي‌كنند، وظيفه‌ي هر خبرگزاري از جمله ايسنا است كه اين فضاي رسانه‌اي را بشكند و با انعكاس واقعيت‌هاي موجود در جامعه در جهت پيشرفت و سعادت كشور قدم بردارد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha