• جمعه / ۲۵ آبان ۱۳۸۶ / ۱۳:۳۱
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8608-14570
  • خبرنگار : 71291

پاسخ نماينده مردم جيرفت در مجلس به اظهارات اخير طه‌هاشمي

پاسخ نماينده مردم جيرفت در مجلس به اظهارات اخير طه‌هاشمي

نماينده‌ي مردم جيرفت و عنبرآباد در خانه‌ي ملت، از مسوولان وزارت اطلاعات خواست اجازه ندهند برخي مقامات از موقعيت و نام اين وزارت‌خانه سوء استفاده كنند.

حجت‌الاسلام علي زادسر در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، افزود: رييس پژوهشگاه سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري كه از اصحاب خاص رييس سازمان ميراث فرهنگي سابق و مورد توجه و عنايت خاص وي بوده در رابطه با سرپرست تيم كاوش‌هاي جيرفت و حوزه‌ي تمدني جيرفت مطالبي را عنوان كرده كه در پاسخ به صحبت‌هاي قبلي بنده بوده است كه لازم مي‌دانم نكاتي را در اين رابطه عنوان كنم.

وي در ادامه افزود: رييس پژوهشگاه سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري در حقيقت فرافكني كرده و توپ را در زمين دستگاه‌هاي امنيتي و اطلاعاتي انداخته است تا آن‌ها نظر دهند. هاشمي به ما پاسخ دهد آيا سرپرست تيم كاوش‌هاي جيرفت اخراجي از دانشگاه تهران بوده يا خير؟ اين مساله كه به وزارت اطلاعات و دستگاه‌هاي امنيتي ربطي ندارد كه شما در اين باره فرافكني مي‌كنيد.

زادسر با انتقاد شديد از رييس پژوهشگاه سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري و بيان اين مطلب كه وي نابودكننده نام جيرفت بوده است، گفت: اين آقا نام تمدن جيرفت را تبديل به كلام من درآوردي و معجولي تحت عنوان حوزه‌ي هليل‌رود كرده است. در حقيقت وي قصد داشت نام جيرفت را از صفحه‌ي تاريخ در اين قصه محو كند.

اين عضو كميسيون قضايي و حقوقي مجلس، اظهار كرد: هاشمي براي ما توضيح دهد وقتي معاونان سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري عنوان مي‌كنند حتي يك شي تاريخي ثبت شده و شناسنامه‌دار در سازمان به نام جيرفت نداريم، چه كسي بايد پاسخگوي اين مساله باشد؟ و از همه مهم‌تر چه ارتباط ارگاني و سيستمي بين وي و سرپرست تيم كاوش‌هاي جيرفت وجود دارد كه اين گونه از وي هميشه دفاع كرده و بحث صلاحيت علمي وي را به رخ مي‌كشاند.

وي افزود: سرپرست تيم كاوش‌هاي جيرفت هر آن چه به دست آورده از بركت جيرفت بوده است، چون جيرفت‌ داراي تاريخي هشت تا 10 هزار ساله است و هر باستان‌شناسي راجع به جيرفت حرف بزند در دنيا مطرح خواهد شد و اين دليل نمي‌شود كه اين سرپرست كاري كرده باشد.

نماينده‌ي مردم جيرفت و عنبرآباد در خانه‌ي ملت، بازنگشتن يك شي مربوط به جيرفت از خارج كشور را در طول 30 سال گذشته - به گفته‌ي مسوولان اين حوزه - را از «بي‌عرضه‌گي» مسوولان گذشته و حال دانست و گفت: در حالي كه بحث اشياي جيرفت از سال 80 مطرح است، اين چه ربطي به 30 سال گذشته دارد؟

وي در ادامه از مشايي و بازرسي رياست جمهوري خواستار رسيدگي به اين مساله شد.

نماينده‌ي مردم جيرفت و عنبرآباد در خانه‌ي ملت، هم‌چنين خواستار پاسخگويي به مطالب مطرح شده در اين مصاحبه شد و افزود: مردم جيرفت به هيچ وجه موافق برگشت سرپرست كاوشگر جيرفت نيستند و در دولت ارزش‌مدار و ديني احمدي‌نژاد يك چنين فردي نبايد مسووليت به اين مهمي داشته باشد.

زادسر كه قبلا در خبري به ايسنا از حضور سرپرست جديد براي كاوشگري در جيرفت خبر داده بود، گفت: با مصاحبه‌اي كه طه هاشمي انجام داده بود احساس مي‌شود آن‌ها قصد دارند مقدمه‌چيني كنند تا سرپرست پيشين را برگردانند و در اين‌باره نيز توپ را به زمين وزارت اطلاعات انداخته‌اند. سوالات ما روشن است و وزارت اطلاعات و دستگاه‌هاي امنيتي كه نبايد به ما پاسخ دهند. اين سوالات بايد توسط سازمان ميراث فرهنگي پاسخ داده شود.

وي در پايان گفت: سرپرست تيم كاوشگري جيرفت تلاش دارد كه نام جيرفت را از بحث مسائل باستاني از بين ببرد. وي به جاي كلمه‌ي جيرفت، حوزه‌ي هليل‌رود را به كار برده و در دشمني وي با جيرفت و مردم اين خطه هيچ شك و شبهه‌اي وجود ندارد، چون وي تنها كسي بود كه به تحريك برخي گروه‌هاي سياسي به جاي كلمه جيرفت، حوزه‌ي هليل‌رود را به كار برده است كه با تمام توان‌مان با اين مساله مقابله كرده و خواهيم كرد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha