• سه‌شنبه / ۲۲ آبان ۱۳۸۶ / ۱۱:۱۱
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 8608-12483

قائم مقام بين‌الملل شركت چري: "اس‌21" پنج ماه ديگر در ايران به توليد انبوه مي‌رسد توليد"A15" در ايران‌خودرو از سرعت مناسبي برخوردار نيست

قائم مقام بين‌الملل شركت چري:
"اس‌21" پنج ماه ديگر در ايران به توليد انبوه مي‌رسد
توليد"A15" در ايران‌خودرو از سرعت مناسبي برخوردار نيست

قرارداد اصلي بين شركت چري و ايران خودرو سه ماه پيش به امضا رسيده واميدواريم از پنج ماه ديگر بتوانيم به توليد انبوه S21 دست يابيم.

جانگ گويي بينگ - قائم مقام بخش بين‌الملل شركت خودروسازي چري چين - در گفت‌وگو با خبرنگار خودرو خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين مطلب افزود: در حال حاضر و پس از امضاي قرارداد كل تيم چري به ايران آمده و حدود دو ماه است كه در اينجا مستقر هستند و حدود20 بند ضميمه از قرارداد باقي مانده كه تا دوماه آينده كار آنها به پايان مي‌رسد. با توجه به صحبت هايي كه با ايران خودرو و طرف سوم قرار داده شده، قرار شده كه كار مربوط به ضمايم قرارداد نهايي و بعد از اتمام آنها كار ثبت شركت مشترك انجام شود.

توليد موقت " اس21" در ايران‌خودرو خراسان

وي با اشاره به يكي از ضمايم ياد شده افزود: پيشنهاد شده كه قبل از راه‌اندازي كارخانه توليد S21 در بابل شركت مشترك كار توليد خودرو S21 را به طور موقت در كارخانه ايران خودرو خراسان آغاز كند.

وي تصريح كرد: در رابطه با فاز يك و مفاد آن مثل هزينه‌هاي توليد درخراسان و زمان بندي براي آماد كردن خط توليد در حال مذاكره هستيم، زيرا اگر هزينه‌هاي توليد بالا باشد بر مبناي توافقات نمي‌توانيم آن را بپذيريم.

سرعت كند توليد A15 در ايران‌خودرو

گويي بينگ درباره توليداتي كه در ايران خودرو تحت عنوان چري انجام مي‌شود، اظهار كرد: اين خودرو A15 صندوقدار و برند آن مربوط به شركت چري است. از دو سال و نيم پيش پروژه آغاز شده، ولي پروژه روند سريعي را طي نمي‌كند.

وي ادامه داد: ايران خودرو اين پروژه را به صورت مشترك با همكاري يك شركت خصوصي (سناباد خودرو) كه سهم اصلي به اين شركت تعلق دارد، انجام مي‌دهد. قراردادهايي كه ايران خودرو با اين شركت داشته كامل نشده و بحث گازسوزكردن و مالكيت اين خودرو دليل تاخير پروژه بوده است. A15 در چين به صورت دوگانه سوز (پايه بنزيني) توليد و خط توليد بدنه آن از چين وارد شده و اين خودرو مصرفي معادل 6 تا 7 ليتر در 100 كيلومتر دارد. قيمت آن نيز حدود 9 هزار دلار است.

وي در خصوص ميزان داخلي سازي اين خودرو نيز گفت: ميزان داخلي‌سازي اين خودرو كم است و به دليل تعلق اين برند به شركت چري بعد از حل مشكل ايران خودرو و سناباد خودرو، با آنها براي برنامه خودكفايي و ساخت داخل وارد مذاكره مي‌شويم.

گويي بينگ قرارداد مشترك امضا شده براي خودرو S21 و ميزان سهم هر كدام از سهامداران را عادلانه ارزيابي و اظهار اميدواري كرد كه اين مساله روند مثبتي براي ادامه كار ايجاد كند.

به گفته وي براي شرکت چري اين ساختار منصفانه و توأم با موفقيت براي هر يک از طرفين قرارداد است و به راحتي مي‌توان مجوز سرمايه‌گذاري مستقيم از دولت مرکزي چين را دريافت کرد.

او با بيان اين كه سال آينده در پكن طبق قوانين دولتي رعايت استاندارد يورو 4 يك ضرورت است، افزود: در حال حاضر S21 استاندارد يورو 3 را داراست و استاندارد يورو 4 را نيز مي‌تواند پاس كند.

وي توليدات شركت چري تا پايان سال 2007 را 430 هزار دستگاه عنوان كرد و افزود: در اين ميان 120 هزار دستگاه خودرو صادر مي‌شود كه با اين وجود ميزان صادرات دو برابر خواهد شد. اين در حالي است كه در سال 2006 حدود 50 هزار دستگاه خودرو صادر كرديم.

نبود شرط براي ورود چري به ايران

وي در خصوص اين كه آيا در قبال ورود S21 به ايران، سمند اجازه حضور در كشور چين را دارد و آيا در اين زمينه با ايران خودرو مذاكره‌اي شده است؟ به ايسنا گفت: بازار چين بسيار باز است و هر كس كه قابليت داشته باشد مي‌تواند در آن حضور يابد. من هم صحبت‌هايي مبني بر حضور سمند در چين را شنيده‌ام كه شريك تجاري ايران خودرو در اين باره شركتي غير از چري است. در حال حاضر هيچ شرطي در قبال ورود چري به بازار ايران و صادرات نمونه به چين مطرح نشده است و خودروسازي يانگ من چين شريك تجاري ايران خودرو براي صادرات سمند به چين است.

ايران پايگاهي براي صدور محصولات چري

قائم مقام بين‌الملل خودروسازي چري تاكيد كرد: با توجه به حضور ايران در جمع كشورهاي خاورميانه، اين كشور با در نظر گرفتن قيمت رقابتي مي‌تواند پايگاهي براي صدور محصولات چري باشد.

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا ريسك انتخاب قطعه سازان از سوي ايران خودرو را مي‌پذيريد؟ اظهار كرد: در حال حاضر ايران خودرو قطعه‌سازان ايراني را بهتر از ما مي‌شناسد. بعد از معرفي آنها شركت مشترك قابليت‌هاي آنها را بررسي مي‌كند و لازم است كه آنها استانداردهاي فني را پاس كنند.

او در خصوص همكاري با ساير شركتهاي خودروساز داخلي نيز گفت: غير از همكاري با ايران خودرو با كرمان خودرو (مديران خودرو) نيز از حدود سه سال پيش همكاري داريم و اين شرکت با توليد خودرو MVM توانست تصوير خوبي از شركت ما ارائه دهد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha