• دوشنبه / ۲۳ مهر ۱۳۸۶ / ۱۳:۵۷
  • دسته‌بندی: استان ها
  • کد خبر: 8607-12517
  • منبع : نمایندگی یزد

معاون امور توانبخشي بهزيستي يزد: اشتغال نابينايان متناسب با تحصيلات آنها نيست نابينايان با تحصيلات بالا به عنوان اپراتور در ادارات دولتي مشغول به كارند

معاون امور توانبخشي بهزيستي يزد:
اشتغال نابينايان متناسب با تحصيلات آنها نيست
نابينايان با تحصيلات بالا به عنوان اپراتور در ادارات دولتي مشغول به كارند

معاون امور توانبخشي بهزيستي يزد گفت: اشتغال نابينايان متناسب با سطح تحصيلات و معلومات آنها نيست و اغلب با داشتن تحصيلات بالا به عنوان اپراتور در ادارات دولتي مشغول به كار هستند.

به گزارش ايسنا -منطقه يزد- محمدعلي عطابخش گفت: بهزيستي مكاتباتي را با ادارات،‌ سازمانهاي دولتي و دانشگاه‌ها جهت اشتغال نابينايان انجام داده است.

وي با بيان اين كه برخي قوانين مشكل دار نظر سلامت جسمي باعث شده نابينايان و معلولين نتوانند در برخي مشاغل مشغول به كار شوند اظهار داشت:‌ اين بدان جهت است كه ما ياد گرفته‌ايم نيمه خالي ليوان را ببينيم درحاليكه بايد نيمه پر ليوان را ديد.

عطابخش افزود: نابينايان ممكن است در برخي امور كه نياز به دقت بصري دارد، ضعيف باشند اما در ساير امور مشكلي ندارند و اين به جهت نا آشنايي با توانمنديهاي آنهاست.

عطابخش جمعيت نابينايان و كم بينايان استان يزد را 6 هزار نفر عنوان كرد و گفت:‌ از اين تعداد يكهزار و 435 نفر نابينا و كم بينا به نوعي از سازمان بهزيستي خدمات دريافت كرده‌اند.

اين كارشناس توانبخشي اظهار داشت: با توجه به جمعيت يك ميليوني استان يزد برآورد مي‌شود 1800 كودك نابينا در استان باشند.

معاون امور توانبخشي بهزيستي استان يزد در خصوص برنامه‌هاي اين سازمان به مناسبت روز جهاني نابينايان اذعان داشت: برگزاري مراسم و برنامه‌ها به مناسبت روز جهاني نابينايان به تشكل نابينايان واگذار شده و سازمان بهزيستي نقش حمايت كننده را دارند.

گفتني است، امسال روز جهاني نابينايان با عنوان جامعه و عصاي سفيد، كودكان و پيشگيري از معلوليت‌هاي بينايي نامگذاري شده است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha