/ادغام صنعت و بازرگاني/ عضو هياتعلمي دانشگاه امام حسين (ع): آمادگي براي اين كار در ايران وجود ندارد
ادغام دو وزارتخانه صنايع و معادن و بازرگاني در شرايط فعلي رسيدگي به مشكلات صنعت و بازرگاني را كمرنگ ميكند.
دكتر اردشير احمدي - عضو هياتعلمي دانشگاه امام حسين (ع) - در گفتوگو با خبرنگار صنعت و معدن خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين مطلب گفت: هر يك از اين دو وزارتخانه در مقولات جداگانهاي فعاليت ميكنند و صنايع كشور براي حمايت شدن، به وزارتخانه جداگانهاي نياز دارند.
او توضيح داد: دركشورهاي پيشرفته به دليل استفاده از اتوماسيون پيشرفته حجم فعاليتهاي بخش بازرگاني و صنعت كاهش زيادي يافته است؛ بنابراين آمادگي براي ادغام نيز وجود داشته است و اين در حاليست كه در ايران اغلب فعاليتها توسط نيروي انساني انجام ميشود.
اين مدرس دانشگاه با اشاره به اينكه با ادغام اين دو وزارتخانه قادر نيستيم سياست صادرات تك محصولي يعني نفت خود را رها كنيم، افزود: بعد از ادغام، حجم فعاليتها و وظايف افزايش زيادي پيدا ميكند و عملا بخش بازرگاني قادر نخواهد بود صادرات غيرنفتي كشور را افزايش دهد.
او ادغام دو وزارتخانه را منوط به خودكارسازي فرآيند فعاليتهاي بخش بازرگاني و صنعت در كشور دانست و عنوان كرد: بايد با توجه به اهميت هر بخش براي آن وزارتخانه تشكيل شود.
احمدي توضيح داد: در ايران علاوه بر اينكه پايههاي قوي صنعتي وجود دارد، در بخش بازرگاني نيز سابقه مناسبي وجود دارد. به عنوان مثال صنايعي مانند فولاد، اتومبيل و واگنسازي در ايران وجود دارد و بازرگاني نيز از صدها سال پيش بين ايران و كشورهاي دور دست برقرار بوده است؛ بنابراين صنعت و بازرگاني هماولويت هستند و هيچيك بر ديگري برتري ندارد.
انتهاي پيام
- در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
- -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
- - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بیاحترامی به اشخاص، قومیتها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزههای دین مبین اسلام باشد معذور است.
- - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نظرات