• جمعه / ۲۹ تیر ۱۳۸۶ / ۱۳:۰۷
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 8604-16588

دستگيري دو توزيع‌كننده مواد مخدر در عملياتهاي غافلگيرانه پليس قم

در دو عمليات غافلگيرانه از سوي پليس مبارزه با مواد مخدر شهرستان قم، 34 كيلو ترياك و بيش از 330 گرم انواع هروئين و حشيش از يك نمايشگاه‌دار و خرده‌فروش سابقه‌دار كشف شد.

به گزارش خبرنگار «حوادث» ايسنا، ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر استان قم در تحقيقات پليسي براي ردزني باندهاي قاچاق مواد مخدر پي بردند، شخصي كه «غلامرضا» نام دارد و متصدي يكي از نمايشگاه‌هاي خودرو است در تهيه و توزيع مواد مخدر به صورت عمده فعاليت مي‌كند.

با گزارش اطلاعات بيشتر درباره نحوه اقدامات اين قاچاقچي، ماموران پليس با تحت نظر قرار دادن «غلامرضا» متوجه شدند: اين شخص مواد مخدر را به مقدار زياد از مكانهاي مختلف تهيه كرده و سپس آن را به افرادي كه به نمايشگاه او رفت و آمد دارند، مي‌فروشد.

بدين ترتيب هماهنگي‌هاي لازم با مقام قضايي براي دستگيري وي انجام و سرانجام متهم به قاچاق موادمخدر در عملياتي غافلگيرانه در منزلش دستگير شد.

اين در حالي بود بازرسي‌ها از منزل نامبرده مشخص كرد: داخل دربهاي يك دستگاه خودرو تويوتا هايلوكس مقدار 34 كيلو و 500 گرم ترياك در قالب 25 بسته جاسازي شده است كه با وارد عمل شدن ماموران كشف و ضبط شد.

متهم دستگير شده پس از انتقال به پليس مبارزه با مواد مخدر قم، زماني كه در بازجويي‌ها ديگر نمي‌توانست جرم ارتكابي را انكار كند، به همدستي سه تن ديگر به نامهاي «سعيد» اهل و ساكن سيرجان، «حميد» و «سعيد» متعرف شد.

با اعترافات متهم، مخفيگاه سه قاچاقچي و توزيع كننده مواد مخدر شناسايي و هر سه آنها در عمليات گسترده دستگير شدند.

همچنين دو دستگاه خودرو پرايد و تويوتا هايلوكس و همچنين دو دستگاه تلفن همراه از متهمان نيز كشف شد.

سروان ارشد، رييس پليس مبارزه با مواد مخدر استان قم با اعلام اين خبر به ايسنا گفت: تحقيقات پليس با تشكيل پرونده‌اي در همين رابطه براي شناسايي ساير متهم يا متهمان احتمالي در قاچاق موادمخدر ادامه دارد.

وي با اشاره به اين كه اعتياد سبب تباهي ميليونها مغز فعال مي‌شود كه سرمايه‌هاي آينده جامعه بشري به شمار مي‌روند، اضافه كرد: خانواده‌ها در زمينه پيشگيري از اعتياد نقش بسيار موثري در مقايسه با نيروي انتظامي و ساير سازمانهاي مسؤول بر عهده دارند، از اين رو افراد دقت بيشتري بر روي رفتارهاي جوانان خود داشته باشند.

كشف بيش از 330 گرم انواع هروئين و حشيش در منزل خرده‌فروش سابقه‌دار

به گزارش ايسنا، ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر قم در اقدامي ديگر نيز موفق شدند 330 گرم انواع هروئين، 85 سانت حشيش و مقداري ابزار و آلات مصرف موادمخدر كشف كنند.

ماموران در آغاز تحقيقات متوجه شدند: متهم سابقه‌داري به نام «ابراهيم» در زمينه خرده‌فروشي موادمخدر فعاليت مي‌كند.

پليس نيز براي دستگيري او، با مقام قضايي هماهنگي لازم را انجام داد و به اين ترتيب متهم در اقدامي ناگهاني از سوي پليس دستگير شد.

اين گزارش حاكيست: در بازرسي از منزل «ابراهيم» مقدار 50/53 گرم هروئين خالص، 276 گرم هروئين قرمز اروميه‌اي، 15/1 گرم هروئين ذوب شده، 85 سانت حشيش، يك عدد پايپ تيشه‌اي، يك دستگاه ترازوي ديجيتالي توزين موادمخدر و يك قبضه چاقو كشف شد.

با به دست آمدن اين مقدار موادمخدر، پرونده‌اي تشكيل و متهم براي ادامه تحقيقات به مرجع قضايي ارجاع شد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha