اعلام سهميه 15 ليتري براي ماشينهاي آموزشگاههاي رانندگي به هيچ عنوان كارشناسي شده نيست.
پرويز اكبريان ـ مديرعامل كانون عالي آموزشگاههاي رانندگي ـ در گفتوگو با خبرنگار اصناف ايسنا با اعلام اينكه گرفتاري ما با اعلام خبر سهميه بندي بنزين صد چندان شد گفت: اعلام رقم 15 ليتر براي خودروهاي رانندگي به هيچ عنوان برحسب كار كارشناسي نيست و اين رقم بدون هيچ گونه مشورتي با ما اعلام شده است و تنها چيزي كه از ما استعلام شده ساعات كاري روزانه 12 ساعت است.
وي ادامه داد: 12 ساعت كار روزانه يا حداقل 10 ساعت در روز به هيچ عنوان با روزي 15 ليتر سهميه براي ماشينهاي آموزشي كه اكثرا با دنده سنگين حركت ميكنند براي خودروي پرايد تامين نميشود، ضمن اينكه خودروهاي آموزشي پيكان را در نظر نميگيريم.
اكبريان تصريح كرد: صنف آموزشگاههاي رانندگي كه با مشكلات فراواني مثل افزايش نيافتن تعرفهها از چهار سال پيش تاكنون و صدور بيرويه پروانه براي آموزشگاهها همراه بوده است با اين طرح از هم ميپاشد و اين موضوع باعث ميشود كه تمام مربيان حرفهاي ما از اين كار بيرون بروند.
او ادامه داد: اعلام قيمت100 توماني بنزين هم باري بردوش ماشين داران آموزشي و مربيان گذاشته بود ولي اعلام اين نوع سهميه بندي كار را بسيار دشوارتر و آموزشگاهها را به تعطيلي روزافزون خواهد كشاند.
اكبريان تاكيد كرد: با خالي شدن آموزشگاهها از مربيان حرفهاي افراد بيصلاحيت جايگزين آنها خواهند شد كه از سروته ساعات رانندگي ميزنند تا بتوانند سهميه را در 10 يا 12 ساعت كار روزانه تقسيم كنند.
همچنين حسن مهديون ـ مربي يكي از آموزشگاههاي رانندگي ـ با اشاره به مصرف ساعتي دو ليتر در ماشينهاي آموزشي به دليل حركت با دندههاي 1 و 2 گفت: قطعا استفاده از بنزين آزاد براي ماشينهاي آموزشي الزام آور ميشود.
وي ادامه داد: مربيان مجبورند با كم كردن ساعت آموزشي و توقف در ساعات آموزشي هنرجويان اين سهميه را با زحمت بين سالهاي آموزشي تقسيم كنند و به نوعي از كار بدزدند ضمن اينكه براي رفت و آمد به منزل و محل آموزشگاه قطعا بايد از بنزين با قيمت آزاد استفاده كنند.
انتهاي پيام
نظرات