• سه‌شنبه / ۲۲ خرداد ۱۳۸۶ / ۱۴:۵۰
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 8603-12319.56251

با رديابي خودروهاي مدل بالاي باند صورت گرفت؛ دستگيري اعضاي باند سابقه‌دار فيوج كه منازل شمالغرب پايتخت را هدف قرار مي‌دادند

با رديابي خودروهاي مدل بالاي باند صورت گرفت؛
دستگيري اعضاي باند سابقه‌دار فيوج كه منازل شمالغرب پايتخت را هدف قرار مي‌دادند

ماموران پايگاه دوم پليس آگاهي تهران با رديابي خودروهاي مدل بالاي اعضاي باند سرقت فيوج در كرج و شهريار كه از منازل ويلايي و آپارتماني شمالغرب تهران سرقت مي‌كردند، موفق به دستگيري آنها شدند.

به گزارش خبرنگار «حوادث» ايسنا، سرهنگ سلطاني، معاون مبارزه با سرقت پليس آگاهي تهران بزرگ با حضور در پايگاه دوم پليس آگاهي در تشريح شگرد سرقت متهمان گفت: از اوايل سال 85، تعدادي پرونده در ارتباط با سرقت منازل مناطق شهرك غرب، شهرك راه‌آهن، سعادت‌آباد، صادقيه و به طور كل شمال غرب تهران در بعد ازظهر ايام تعطيل به اين پايگاه ارجاع شد كه كارآگاهان پليس در بررسي‌هاي اوليه از محل‌هاي وقوع سرقت متوجه شدند كه سارقان با تخريب قفل در و يا استفاده از روش توپي‌زني و گاهي با قيچي كردن حفاظ ديواره منازل وارد خانه‌ها شده و تمامي اموال اعم از طلاجات، لوازم صوتي و تصويري، اثاثيه منزل و ... را به سرقت مي‌بردند.

وي افزود: به اين ترتيب نحوه ارتكاب سرقت‌ها به گونه‌اي بود كه ماموران، خود را در برابر اعضاي يك باند حرفه‌اي و خطرناك ديدند و اين در حالي بود كه ادامه تحقيقات ميداني پليس از شاكيان همچنين نشان داد: سه سرنشين خودروهاي پژو 206، پژو پرشيا، زانتيا و پرايد در بعد از ظهر ايام تعطيل پس از پرسه‌زني در مناطق شمال غرب تهران و تاريك شدن هوا، نقشه سرقت را با توجه به عدم حضور ساكنان در منازل عملي مي‌كردند.

سرهنگ سلطاني ادامه داد: با مشخص شدن مدل خودرو سارقان، ماموران آن را سرنخي قرار داده و بر همين اساس شاخه ديگري از تحقيقات پليسي با احتمال اين كه متهمان سابقه‌دار هستند، آغاز شد و با بررسي پرونده‌هاي سرقت، ماموران به اين نتيجه رسيدند: گروهي از سارقان كه از اواخر سال 84 به جرم سرقت دستگير و با قرار وثيقه روانه زندان و سپس آزاد شده‌اند، در ارتكاب اين سرقتها دست دارند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران وي گفت: به اين ترتيب دستگيري اعضاي اين باند با شناسايي مخفيگاه آنها در دستور كار قرار گرفت و سرانجام كارآگاهان پليس موفق شدند اوايل خرداد ماه سال جاري، در يك عمليات گسترده پليسي سه عضو باند سرقت منازل شمال غرب را در شهريار و فرديس كرج دستگير كنند.

معاون مبارزه با سرقت پليس آگاهي تهران با بيان اين كه متهمان سابقه‌دار به نامهاي «فرهاد»، «ناصر» و «شمس» 25 تا 40 در بازجويي‌هاي به عمل آمده به ارتكاب حدود 65 فقره سرقت از منازل اعتراف كردند، خاطرنشان كرد: متهمان در ارتكاب سرقت به هيچ وسيله‌اي رحم نمي‌كردند.

وي با بيان اين كه تاكنون 35 تن از مالباختگان شناسايي شده‌اند، اضافه كرد: از مخفيگاه متهمان حدود يكصد تخته فرش، مقاديري لوازم صوتي، جاروبرقي، راديوپخش و ... كشف شد.

به گفته سرهنگ سلطاني، متهمان با همدستي دو مالخر تهراني، وسايل مسروقه را به فروش مي‌رسانند، اما در اين ميان اموال زيادي را نيز در اماكن مختلفي مخفي كرده بودند تا در فرصت مناسب آنها را به فروش برسانند كه هر دو اين مالخرها با تلاش ماموران پليس آگاهي شناسايي و دستگير شدند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران وي ارزش ريالي اموال مسروقه منازل 35 مالباخته را بالغ بر 500 ميليون تومان اعلام كرد و در خصوص نحوه سرقت متهمان، گفت: اين سه سارق فيوجي، غروب روزهاي پنج‌شنبه، جمعه و ساير روزهاي تعطيل با خودروهاي مدل بالا در اماكن ياد شده تا زمان تاريك شدن هوا پرسه مي‌زدند و زماني كه متوجه روشن نشدن چراغهاي منزلي مي‌شدند، با احتمال اين كه صاحبخانه در منزل حضور ندارد، با در اختيار داشتن وسايلي از قبيل ديلم، قيچي و ... با تخريب قفل منازل و درب آنها وارد خانه شده و اموال مسروقه را با خودروهاي خود به كرج و شهريار منتقل مي‌كردند.

سرهنگ سلطاني اضافه كرد: دو تن از متهمان، برادر بوده و نفر سوم نيز يكي از بستگان نزديك آنهاست. متهمان اولين سرقت خود را اوايل فروردين ماه سال 85 از منزلي واقع در منطقه سعادت‌آباد انجام داده بودند و بر اساس اعترافات آنها، بيشتر منازل مورد سرقت قرار گرفته ويلايي و تعدادي هم آپارتمانهاي مسكوني بوده است.

به گزارش ايسنا وي از افرادي كه طي سال گذشته منازل مسكوني آنها در مناطق شمال غرب تهران مورد سرقت قرار گرفته است خواست تا جهت اعلام شكايت به پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ مراجعه كنند.

معاون مبارزه با سرقت پليس آگاهي تهران بزرگ به شهروندان هشدار داد تا در ايام تعطيل، منازلشان را به طور كامل ترك نكنند و در صورت مشاهده هر گونه تردد خودروهاي مدل بالا با سرنشينان ناشناس در محله‌هاي خود، شماره پلاك آن را يادداشت كرده و به سرعت به پليس گزارش دهند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha