• جمعه / ۲۸ اردیبهشت ۱۳۸۶ / ۰۹:۰۴
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 8602-16846
  • منبع : نمایندگی خوزستان

معاون دانشجويي دانشگاه شهيد چمران: بانكها به تعهدات خود در زمينه خوابگاه‌سازي بخش خصوصي عمل نكرده‌ا‌ند

معاون دانشجويي فرهنگي دانشگاه شهيد چمران اهواز از بخش خصوصي خواست در عزمي ملي و با حمايت دولت در امر خوابگاه‌سازي مشاركت نمايند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) ـ منطقه خوزستان، دكتر هادي بصيرزاده، معاون دانشجويي فرهنگي دانشگاه شهيد چمران با بيان اينكه دانشگاه‌هاي شهيد چمران اهواز و علوم پزشكي در بدو پيروزي انقلاب اسلامي تنها يك بلوك خوابگاهي مشترك با ظرفيت 200 نفر داشتند، با توجه به وقوع جنگ تحميلي و توقف ساخت و سازهاي خوابگاهي اشاره و بيان كرد: علي‌رغم آنكه در حال حاضر به بركت انقلاب اسلامي آمار خوابگاه‌هاي مستقل در دانشگاه شهيد چمران به 18 بلوك با ظرفيت نزديكي به 5 هزار نفر رسيده است، اما با اين وجود تا حد استاندارد بين‌المللي فاصله زيادي داريم.

بصيرزاده افزود: امكانات خوابگاهي دانشگاه شهيد چمران به هيچ وجه پاسخگوي درخواست دانشجويان اين دانشگاه نيست و تاكنون تنها دانشجويان دختر و برخي دانشجويان پسر در نوبت روزانه را بر اساس اوليت‌بندي تحت پوشش قرار داده و دانشجويان نوبت دوم (شبانه) نيز بدون خوابگاه هستند يا در خوابگاه‌هاي خودگردان در سطح شهر، به سر مي‌برند.

معاون دانشجويي دانشگاه كمبود خوابگاه‌هاي دانشجويي در دانشگاه‌هاي استان را يكي از مهمترين مشكلات دانست و براي حل آن پيشنهاد داد: بخش خصوصي ما بايد در عزمي ملي و با حمايت دولت در امر مهم خوابگاه‌سازي مشكلات داشته باشد. همچنين تعاوني‌ها را بايد به اين سمت سوق دهيم و با استفاده از زمين‌هاي دولتي رايگان بخش خصوصي را ترغيب كنيم تا در سرمايه‌گذاري مشترك با دانشگاه‌ها به مقوله مهم خوابگاه‌سازي بپردازند.

وي افزود: هدايت خيرين به خوابگاه‌سازي و توسعه خوابگاه‌سازي توسط اين عزيزان كه خوشبختانه در سطح كشور بسيارند راه حل ديگري است، در حال حاضر در شهرستان بهبهان با حمايت و عنايت خيرين خوابگاه‌ساز اين مشكل تا حد زيادي مرتفع شده است.

بصيرزاده همچنين از عملكرد بانكها در زمينه كمك‌رساني و ترغيب بخش خصوصي براي ساخت خوابگاه‌ها انتقاد كرد و گفت: در قوانين و مقرراتي كه پيش از اين تدوين، اما به فراموشي سپرده شده است، متاسفانه بانكها تاكنون به تعهدات خود در اين زمينه عمل نكرده‌اند.

وي اضافه كرد: اميدواريم اين قوانين و مقررات دوباره احياء شده و بانكها به بخش خصوصي اميد دهند و آنها را براي سرمايه‌گذاري در اين امر ترغيب و تشويق نمايند.

وي اضافه كرد: ما بايد به خواسته‌هاي معقول و به حق دانشجوياني كه مسير تحصيل و كسب دانش را انتخاب كرده‌اند، پاسخ مناسب و در خور دهيم.

وي در پايان پراكندگي خوابگاه‌هاي در سطح شهر را يكي از مشكلات خوابگاهي دانشگاه عنوان و اظهار كرد: پراكندگي خوابگاه‌ها در سطح شهر بر غذاي شام كه در خوابگاه سرو مي‌شود تاثير گذاشته و باعث افت كيفيت آن مي‌شود. از سوي ديگر دانشجويان خوابگاهي براي رفت و آمد به دانشگاه با مشكل مواجه هستند كه در اينجا از سازمان حمل و نقل شهري تقاضا مي‌كنيم دانشگاه را در حل اين مشكل كمك كنند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha