• سه‌شنبه / ۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۶ / ۱۳:۱۵
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 8602-15414
  • منبع : نمایندگی کرمان

/همزمان با هفته خوابگاهها/ معاون دانشجويي فرهنگي دانشگاه علوم پزشكي كرمان: دانشگاه با كمبود خوابگاه دانشجويي مواجه است

دانشگاه علوم پزشكي كرمان براي رفع نياز دانشجويان حداقل نياز به يك خوابگاه 360 نفره براي خواهران و يك خوابگاه 120 نفره براي برادران دانشجو دارد

دكتر نصرالله صالح گوهري معاون دانشجويي فرهنگي دانشگاه علوم پزشكي كرمان در گفت‌وگو با خبرنگار صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران - منطقه كوير، گفت: در حال حاضر تعداد خوابگاههاي دولتي 5 باب دخترانه با ظرفيت هزار و 250 نفر دانشجو و 2 باب پسرانه با ظرفيت 550 نفر مي باشد در حالي كه دانشجويان متقاضي اين دانشگاه حداقل 2 هزار و 500 نفر مي باشد.

وي از خيرين دعوت كرد كه در زمينه خوابگاه‌سازي با دانشگاه همكاري كنند.

معاون دانشجويي فرهنگي دانشگاه علوم پزشكي كرمان درخصوص مشكلات خوابگاهي دانشجويان يادآور شد: مشكلات عمدتاً به دومساله كمبود فضاي خوابگاهي و اعتبارات به خصوص در زمينه تعمير وتجهيز خوابگاههاست البته با مساعدت رياست دانشگاه در سال 84 بسياري از اين مشكلات حل شده ولي هنوز با وضعيت مطلوب فاصله داريم.

دكتر صالح گوهري درخصوص برنامه هاي فرهنگي براي اين دانشجويان يادآور شد: برنامه متنوع شامل نماز جماعت، كلاس هاي فرهنگي هنري،‌ جلسات و مسابقات قرآني ، نمايش فيلم و مشاوره دانشجويي و برنامه هاي ورزشي از جمله امور فرهنگي است كه در خوابگاهها انجام مي شود ضمناً به مناسبت هاي مختلف نيز مراسم جشن به صورت مجتمع در يكي از سالن هاي دانشگاه برگزار شده و اردوهاي دانشجويي نيز فعال است.

وي درخصوص نظارت بر خوابگاهها گفت: نظارت بر خوابگاهاي دولتي برابر مقرراتي است كه از طرف وزارت بهداشت ارسال شده و به صورت دقيق اجرا مي شود ولي نظارت بر خوابگاهاي خودگردان علاوه بردانشگاه زير نظر شوراي سياست گذاري خوابگاهاي مذكور است.

وي در خصوص مشكلات خوابگاههاي خودگردان يآدور شد: مشكلات اين خوابگاهها بسيار زياد است و از جهت استحكام و تجهيزات مشكل دارند و زيرساختهاي لازم خوابگاه مطلوب دانشجويي را ندارند وهزينه اي كه بر دانشجويان شبانه از اين بابت تحميل مي شود كمرشكن است.

دكترصالح گوهري تصريح كرد: در اين دانشگاه دو مجموعه خوابگاه متاهلي وجود دارد كه يكي در شهرك افضلي پور 32 واحدي و ديگري در مجموعه آشيانه مادر كه 48 واحدي است كه واحدهاي شهرك افضلي پور توسط دولت خريداري شده ولي واحدهاي آشيانه مادر توسط يكي از پزشكان خير كرماني مقيم آمريكا به نام دكتر سيدجلال مهدويان ساخته شده اند.

وي در خصوص مطلب فوق افزود: در زمينه خوابگاههاي متاهلين مشكل خاصي احساس نمي شود و معمولاً به تمامي متقاضان واجد شرايط خوابگاه واگذار مي گردد.

دكتر صالح گوهري خاطرنشان كرد: ميزان اجاره خوابگاههاي دولتي بوسيله وزارت متبوع تعيين مي شود و معمولاً بين 10 تا 15 هزار تومان در ماه است كه بعد از فراغت از تحصيل به صورت اقساطي از دانشجو اخذ مي شود و در مورد خوابگاههاي خودگردان براساس تعداد تخت و امكانات از 25 تا 40 هزار تومان در ماه متفاوت است كه نقداً بايستي پرداخت نمايند.

وي يادآور شد: اقلامي كه براي تهيه غذاهاي دانشجويان داده مي شود يارانه اي است و از طريق بازرگاني توزيع مي شود كه اكثراً كيفيت مطلوبي ندارد و دانشجويان هميشه از اين مساله گلايه و شكايت دارند .

وي با بيان اين مطلب كه در حال حاضر اگرچه كيفيت غذاها عالي نيست اما قابل قبول است خاطرنشان كرد: معاونت دانشجويي در صورت وجود بودجه به منظور بهبود كيفيت غذاي دانشجويان، اقدام به خريداري اقلام مورد نياز از بازار مي نمايند تا مشكل دانشجويان در اين زمينه كمتر شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha