• شنبه / ۸ اردیبهشت ۱۳۸۶ / ۱۳:۲۲
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 8602-04712

معاون وزير صنايع خبر داد: طرح پذيرش محل و تجهيزات واحدهاي صنعتي به عنوان وثيقه در بانك‌ها منتظر تصويب نهايي

معاون وزير صنايع خبر داد:
طرح پذيرش محل و تجهيزات واحدهاي صنعتي به عنوان وثيقه در بانك‌ها منتظر تصويب نهايي

در صورت تصويب نهايي، بانك‌ها با وثيقه گذاشتن محل و تجهيزات واحدهاي صنعتي به صنعتگران تسهيلات مالي پرداخت خواهند كرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، محمد رضا نوتاش - معاون وزير صنايع و معادن - در بازديد از شهرك صنعتي پرند با بيان اين مطلب اظهار كرد: هم اكنون برخي از صنعتگران در رابطه با چك‌هاي خود مشكل دارند كه براساس دستورالعمل جديد تدوين شده اين مشكل برطرف خواهد شد.

وي با اشاره به اين‌كه تاكنون ايجاد 730 ناحيه صنعتي در كشور به تصويب رسيده است، گفت: تا به حال حدود 500 ناحيه به بهره‌برداري رسيده و اين رقم در سال 84 بيش از 300 ناحيه بوده است.

او با بيان اين كه هم اكنون حدود 14 هزار و 500 واحد توليدي با اشتغالزايي 320 هزار نفري در شهركهاي صنعتي كشور فعال هستند، گفت: تعداد واحدهاي صنعتي مستقر در شهرك‌هاي صنعتي از 19 درصد كل صنايع در مهر سال 84 به 25 درصد در سال جاري رسيده است.

نوتاش، افزايش هماهنگي بين وزارت صنايع و سازمان حفاظت محيط زيست را عاملي براي تسريع بخشيدن به استقرار صنايع در شهرك‌هاي صنعتي دانست و افزود: تاكنون حدود هزار كارگاه آماده در اختيار متقاضيان قرار گرفته و هم اكنون نيز بيش از سه هزار كارگاه در دست تكميل است.

وي به ايجاد بنگاه‌هاي زودبازده كارآفريني به عنوان يكي از سياستهاي دولت براي رفع مشكل بيكاري اشاره و تصريح كرد: ايجاد مراكز خدماتي و ارائه مشاوره‌هاي فني و مهندسي از جمله اقداماتي است كه در جهت افزايش قدرت رقابت پذيري شركتهاي توليدي مستمر در شهركهاي صنعتي صورت گرفته است.

او همچنين با اشاره به ايجاد مراكز خدمات فناوري و كسب و كار در شهرك‌هاي صنعتي اشتهارد و عباس آباد گفت: سومين مركز خدمات فناوري و كسب و كار كشور طي دو ماه آينده در شهرك صنعتي شمس آباد افتتاح خواهد شد.

رييس سازمان صنايع كوچك و شهركهاي صنعتي ايران در ادامه به رايگان بودن زمين براي واحدهاي عام المنفعه متقاضي حضور در شهرك‌هاي صنعتي اشاره كرد و افزود: زمين و تاسيسات جانبي نيز براي مراكز علمي مستقر در شهرك‌هاي صنعتي رايگان است.

وي در پايان از تدوين طرحي به منظور واگذاري مديريت و مالكيت شهرك‌هاي صنعتي به ساكنان و مديران اين شهرك‌ها خبر داد و گفت: در صورت تصويب نهايي اين طرح در مجلس، شاهد اجرايي شدن آن خواهيم بود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha