• یکشنبه / ۲ اردیبهشت ۱۳۸۶ / ۱۴:۰۳
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 8602-01143

وزير نفت: مساله انتقال گاز به اروپا از طريق تركيه بايد حل شود مشكلي براي اجراي سهميه‌بندي بنزين از اول خرداد وجود ندارد

وزير نفت: 
مساله انتقال گاز به اروپا از طريق تركيه بايد حل شود 
مشكلي براي اجراي سهميه‌بندي بنزين از اول خرداد وجود ندارد

مساله خط لوله نابوكو بايد سامان داده شود كه در اين زمينه در حال مذاكره هستيم.

به گزارش خبرنگار انرژي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سيد كاظم وزيري ‌هامانه ـ وزير نفت ـ با بيان اين مطلب و اين كه مساله انتقال گاز به اروپا از طريق تركيه بايد حل شود، خاطرنشان كرد: اجراي خطوط لوله بايد در يك برنامه زمان‌بندي شده انجام شود؛ البته بزرگترين قدم در اين زمينه برداشته شده است.

به نظر مي‌رسد كه منظور وزير از بزرگ‌ترين قدم در اين زمينه امضاي تفاهم‌نامه بين شركت‌هاي ملي نفت، پتروپارس و OMV به منظور فروش گاز باشد كه بر اساس آن بخشي از گاز ايران به صورت LNG و بخشي ديگر‌ به صورت گاز طبيعي از طريق خط لوله نابوكو به اروپا خواهد رسيد.

او، در اين رابطه اظهار كرد: اين قرارداد، قراردادي مشترك براي فروش LNG و مشاركت در اجراي پروژه به صورت جمعي بود كه MOU (تفاهم اوليه) و توافق‌نامه كلي آن امضا شده و در صورت عملياتي شدن آن بخشي از كار را شركت OMV بر عهده مي‌گيرد و ما نيز تعهد فروش LNG به آن‌ها را داريم. اين قرارداد، قرارداد خوبي بود؛ چراكه پروژه فاز 12 نيز هم زمان با آن شروع شده و در اين مقطع زماني جذب همكاري بسيار موثري بود.

وزيري هامانه همچنين درخصوص سهميه‌بندي بنزين گفت: از اول خرداد سهميه‌بندي بنزين اجرا مي‌شود و مشكلي نيز براي اجرايي كردن آن وجود ندارد.

وي در خصوص برگزاري نمايشگاه دوازدهم گفت: تفاوت عمده نمايشگاه امسال نسبت به سال گذشته در نوع چينش آن بود و به شدت اين نمايشگاه روي سازندگان داخلي تاثير داشته و نظر آن‌ها را مثبت كرده است و به نظر من در مورد بازديدكننده‌ها نيز توانسته آن‌ها را تشويق كند. كيفيت آن نيز نسبت به سال‌هاي گذشته خيلي بهتر شده، به طوري كه با وجود فشار‌هاي بين‌المللي 519 شركت خارجي نيز در آن شركت كرده‌اند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha