• یکشنبه / ۱۹ فروردین ۱۳۸۶ / ۱۲:۰۶
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 8601-04597

مشاور وزيرصنايع خبرداد: برگزاري مزايده براي واگذاري3كارخانه سيمان درسال86 عرضه سهام ايرالكو در اوايل ارديبهشت احتمال واگذاري سهام ذوب آهن درسال آينده

مشاور وزيرصنايع خبرداد:
برگزاري مزايده براي واگذاري3كارخانه سيمان درسال86
عرضه سهام ايرالكو در اوايل ارديبهشت
احتمال واگذاري سهام ذوب آهن درسال آينده

مزايده فروش كارخانه‌هاي سيمان زابل، نهاوند و گلستان به بخش خصوصي طي سال جاري برگزار خواهد شد.

ايرج اكبريه - مشاور وزير صنايع و معادن در امور شركت‌ها - در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت و معدن خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اعلام اين خبر افزود: نخستين واگذاري سهام شركت‌هاي صنعتي به منظور كشف قيمت، مربوط به شركت ايرالكو خواهد بود كه در اوايل ارديبهشت ماه عملي مي‌شود. پس از عرضه 5 درصد از سهام اين شركت و كشف قيمت آن، 25 درصد از سهام ايرالكو در قالب سهام عدالت عرضه خواهد شد.

وي با بيان اين‌كه پس از شركت ايرالكو، سهام شركت فولاد خوزستان در بورس عرضه خواهد شد، گفت: در صورت فراهم بودن شرايط لازم، امكان عرضه بخشي ديگري از سهام شركت ملي مس و فولاد مباركه نيز وجود خواهد داشت.

او در ادامه خاطرنشان كرد: پس از عرضه 5 درصد از سهام شركت فولاد خوزستان و كشف قيمت آن، 25 درصد از سهام اين شركت نيز در قالب سهام عدالت عرضه خواهد شد.

وي با اشاره به افتتاح طرح توسعه‌اي ذوب آهن اصفهان در اوايل مهر سال جاري گفت: اين طرح بايد به بازدهي لازم برسد تا سوددهي و قيمت شركت مشخص شود و به اين ترتيب پيش‌بيني مي‌شود سهام ذوب آهن در اواخر سال جاري يا اوايل سال آينده در بورس عرضه شود.

اكبريه در ادامه با بيان اين‌كه هم اكنون آمادگي لازم براي عرضه بيش از دو هزار ميليارد تومان از سهام شركت‌هاي صنعتي و معدني وجود دارد، گفت: هرچقدر بازار كشش داشته باشد، به همان اندازه امكان عرضه سهام فراهم خواهد بود.

وي، همچنين از برگزاري مزايده به منظور واگذاري كارخانه‌هاي سيمان زابل، نهاوند و گلستان به بخش خصوصي طي سال جاري خبر داد و گفت: سهم دولت در اين كارخانه‌ها حدود 49 درصد است و در حال حاضر هر كدام از اين طرح‌ها حدود 30 تا 40 درصد پيشرفت فيزيكي دارند.

وي، ظرفيت هر كدام از اين واحدهاي سيماني را يك ميليون تن عنوان كرد.

مشاور وزير صنايع در امور شركت‌ها، عرضه سهام شركت‌هاي صنعتي و معدني در بورس را طي سال گذشته مثبت و قابل قبول ارزيابي كرد.

او، همچنين با اشاره به فعال شدن كارخانه نورد كرمان از سال 80 در كشور با ظرفيت 150 هزار تن تصريح كرد: 51 درصد از سهام اين شركت متعلق به دولت بود كه اواخر سال گذشته با برگزاري مزايده، بخش خصوصي براي خريد اين سهام انتخاب شد كه قرارداد آن اوايل امسال امضا خواهد شد.

وي، رقم فروش سهم 51 درصدي دولت را در اين شركت دو ميليارد و 250 ميليون تومان عنوان كرد و گفت: هم اكنون 49 درصد از سهام نورد كرمان به شركت‌هاي سرمايه‌گذاري اميد متعلق به بانك سپه و سرمايه‌گذاري غدير متعلق به بانك صادرات تعلق دارد كه البته ممكن است اين شركت‌ها نيز به فروش سهم خود به بخشي خصوصي اقدام كنند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha