• جمعه / ۱۳ بهمن ۱۳۸۵ / ۱۰:۰۱
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 8511-05444

معاون مبارزه با سرقت آگاهي تهران تشريح كرد: دستگيري مأمورنماهاي فيوجي كه از مشتريان بانك‌ها سرقت مي‌كردند

معاون مبارزه با سرقت آگاهي تهران تشريح كرد:
دستگيري مأمورنماهاي فيوجي كه از مشتريان بانك‌ها سرقت مي‌كردند

به دنبال وقوع چندين فقره سرقت مأمورنماها از مراجعان بانك‌هاي غرب تهران و استان تهران، تحقيقات پليسي از فعاليت سه سارق حرفه‌اي فيوج پرده برداشت.

به گزارش خبرنگار «حوادث» ايسنا، سرهنگ داوود سلطاني، معاون مبارزه با سرقت پليس آگاهي تهران در خصوص اين پرونده گفت: چندي پيش عوامل پايگاه دوم پليس آگاهي با مراجعه تعدادي مالباخته مواجه شدند كه مدعي بودند، هنگام خروج از بانك، سه سرنشين خودروهاي پژو پارس، پژو 206، پژو GLX و پرايد كه خود را مامور معرفي كرده‌اند و بي‌سيم در دست داشتند، به سمت آنها آمده و با انجام بازرسي بدني، وجوه نقد و تراول ‌چك‌هاي آنان را به سرقت برده‌اند.

با اعلام شكايت بيش از 6 مالباخته كه به همين شيوه مورد سرقت قرار گرفته بودند، بلافاصله اكيپي از ماموران پايگاه دوم آگاهي تشكيل و جهت بررسي موضوع وارد عمل شدند.

بررسي‌هاي تكميلي براي دستگيري متهمان ادامه داشت تا اين كه مشخص شد: بيشتر مالباختگان همان روزي كه از بانك پول گرفته‌اند، وجوهشان از سوي مأمورنماها به سرقت رفته است.

همچنين تحقيقات پليسي حكايت از آن داشت كه يكي از متهمان داخل بانك، سوژه‌ها را زير نظر گرفته و پس از تعقيب آنها در فرصتي مناسب، نقشه سرقت را با همكاري دو تن ديگر عملي مي‌كرده است.

در اين ميان با توجه به چهره‌نگاري متهمان كه از سوي مالباختگان صورت گرفت و سپس مطابقت آن با تصوير ساير متهمان، ردپايي از سه سارق حرفه‌اي فيوجي كه چندين بار سابقه كيفري در زمينه سرقت داشتند، به دست آمد.

به اين ترتيب ماموران آگاهي در عملياتي ويژه پس از شناسايي مخفيگاه يكي از متهمان در كرج، بلافاصله وارد عمل شده و در اقدامي غافلگيرانه وي را دستگير كردند كه در بازجويي‌ها به جرم ارتكابي با همدستي دو تن ديگر اعتراف كرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران در پي اعترافات به دست آمده، يكي ديگر از متهمان نيز در انديمشك شناسايي و دستگير شد و تحقيقات پليس براي دستگيري سومين متهم همچنان ادامه دارد.

دو متهم 30 و 35 ساله در بازجويي‌هاي انجام شده به 16 فقره سرقت تحت پوشش مامور از مشتريان بانك‌هاي غرب تهران و استان تهران از جمله رباط كريم، كرج و شهريار طي 10 ماه گذشته امسال اعتراف كردند.

معاون مبارزه با سرقت پليس آگاهي تهران با بيان اين كه تا كنون 7 تن از شاكيان شناسايي شده‌اند، به ايسنا گفت: افرادي كه از ابتداي امسال در مناطق اعلام شده به همين شيوه مورد سرقت قرا گرفته‌اند، مي‌توانند براي اعلام شكايت و تشكيل پرونده به پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان زنجان شمالي مراجعه كرده و يا با شماره‌هاي تلفن‌ 6 ـ 66005036 تماس گيرند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha