• چهارشنبه / ۱۱ بهمن ۱۳۸۵ / ۰۹:۵۵
  • دسته‌بندی: استان ها
  • کد خبر: 8511-04000
  • منبع : نمایندگی لرستان

مسؤول دفترنهادنمايندگي ولي‌فقيه در سپاه ناحيه خرم‌آباد: داشتن اجتماع سالم درگروي اجراي امربه معروف و نهي ازمنكر است مردم براي حفظ دين بايدمانع منكرات شوند

مسؤول دفترنهادنمايندگي ولي‌فقيه در سپاه ناحيه خرم‌آباد: 
داشتن اجتماع سالم درگروي اجراي امربه معروف و نهي ازمنكر است
مردم براي حفظ دين بايدمانع منكرات شوند

مسؤول دفتر نمايندگي ولي‌فقيه در سپاه ناحيه خرم‌آباد بر لزوم آشنا كردن جوانان و نوجوانان با فريضه امر به معروف و نهي از منكر تأكيد كرد.

حجت‌الاسلام سيد حمزه نوري در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) -منطقه لرستان- با بيان اين كه امر به معروف و نهي از منكر از فروع دين اسلام است كه در جامعه كمتر به آن توجه شده است، احياي فريضه امر به معروف و نهي از منكر در جامعه را خواستار شد و تصريح كرد: لازم است خانواده‌ها، معلمان، فرهنگيان و روحانيون، جوانان و نوجوانان را با اهميت موضوع امر به معروف و نهي از منكر آشنا و مراحل صحيح اين فريضه را به آنان گوشزد كنند.

وي با تأكيد بر اين كه اگر در جامعه‌اي امر به معروف و نهي از منكر به طور عملي و از راه صحيح آن صورت پذيرد يقيناً شاهد اجتماعي سالم خواهيم بود، افزود: بايد تمام مردم براي حفظ دين و گسترش فضايل اخلاقي و جلوگيري از ترويج فحشا و فساد در جامعه احساس مسؤوليت كنند و اگر مي‌توانند عملا و يا شفاها مانع از منكرات شوند.

وي احياي فريضه امر به معروف و نهي از منكر را يكي از اهداف اصلي قيام امام حسين (ع) عنوان كرد و اذعان داشت: اگر امام حسين (ع) از بيعت با يزيد خودداري مي‌كند و تمام سختي‌ها و مصائب را تحمل مي‌كند و اگر در روز عاشورا خطبه مي‌خواند و اتمام حجت

مي‌كند و اگر ظهر عاشورا در ميدان جنگ نماز مي‌خواند تمام اين مراحل امر به معروف و نهي از منكر عملي از طرف امام حسين (ع) بود، كه امروز بايد درس عبرتي براي ما باشد.

مسؤول دفتر نهاد نمايندگي ولي فقيه در سپاه ناحيه خرم‌آباد در خاتمه با تأكيد بر اين كه امر به معروف و نهي از منكر زمان و مكان خاصي ندارد و در هر زماني و هر موقعيتي بايد به اين فريضه بزرگ پرداخته شود، خواستار توجه بيشتر به فريضه امر به معروف و نهي از منكر و احياي اين فريضه الهي شد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha