• دوشنبه / ۱۵ آبان ۱۳۸۵ / ۱۰:۵۱
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 8508-07627

وزير صنايع در گفت‌وگو با ايسنا: تفاوت قيمت پارچه چادر مشكي داخلي و وارداتي توسط دولت پرداخت مي‌شود

وزير صنايع در گفت‌وگو با ايسنا:
تفاوت قيمت پارچه چادر مشكي داخلي و وارداتي توسط دولت پرداخت مي‌شود

به منظور حمايت از توليدكنندگان ايراني، مابه‌التفاوت قيمت پارچه چادر مشكي در داخل و پارچه چادرمشكي وارداتي توسط دولت پرداخت خواهد شد.

عليرضا طهماسبي ـ وزير صنايع و معادن ـ در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت ايسنا با بيان اين مطلب گفت: همزمان با كاهش تعرفه واردات پارچه چادر مشكي به كشور، بنا به پيشنهاد وزارت صنايع قرار شد در صورتي كه توليدات داخلي در اين زمينه از كيفيت و سود معقولي برخوردار باشد و قيمت تمام شده آن به اضافه سود معقول حاصل شده، بيشتر از قيمت پارچه چادري موجود در بازار باشد، مابه التفاوت قيمت توليد داخلي و وارداتي توسط دولت پرداخت شود.

وي ادامه داد: به اين ترتيب يك اصلاحيه مناسب توسط وزارت صنايع در مصوبه مربوط به تعرفه واردات پارچه چادرمشكي لحاظ شده است.

او همچنين با اشاره به كاهش تعرفه واردات پارچه چادر مشكي از 70 به 16 درصد تصريح كرد: وزارت صنايع و دولت بر توليد پارچه چادر مشكي با كيفيت بالا در داخل تاكيد دارند و به منظور اين كه انجام سرمايه‌گذاري در زمينه توليد اين محصول متوقف نشود، قرار شد مابه‌التفاوت قيمت تمام شده به اضافه سود معقول و قيمت پارچه چادر مشكي در بازار توسط دولت پرداخت شود.

وي ادامه داد: زماني كه توليد پارچه چادر مشكي در كشور جوابگوي نياز داخل باشد، تعرفه واردات اين محصول افزايش خواهد يافت.

طهماسبي با بيان اين كه طي سال‌هاي گذشته عليرغم بالا بودن تعرفه واردات پارچه چادرمشكي به كشور، سرمايه‌گذاري مناسبي در زمينه توليد اين محصول صورت نگرفته است، تصريح كرد: توليدكنندگان داخلي به تكنولوژي پايدار‌سازي رنگ پارچه چادر مشكي دست يافته‌اند و از سويي با پرداخت وام از محل حساب ذخيره ارزي جهت خريد تجهيزات موردنياز سه واحد توليدكننده پارچه چادر مشكي موافقت شده كه به اين ترتيب زمينه لازم براي توليد اين محصول در داخل فراهم است.

وي با اشاره به نقش مهم صنعت نساجي در اشتغالزايي، بر لزوم حمايت از اين صنعت تاكيد كرد.

گفتني است، موضوع كاهش تعرفه واردات پارچه چادر مشكي طي روزهاي اخير انتقادات زيادي را به همراه داشته است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha