• یکشنبه / ۱۴ آبان ۱۳۸۵ / ۱۳:۱۷
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 8508-07179

/گرامي‌داشت روز ملي كيفيت/ رييس موسسه استاندارد: 136 جاعل نشان استاندارد شناسايي شدند

/گرامي‌داشت روز ملي كيفيت/ 
رييس موسسه استاندارد:
136 جاعل نشان استاندارد شناسايي شدند

مراسم گرامي‌داشت روز ملي كيفيت بدون حضور وزير صنايع و معادن برگزار شد.

به گزارش خبرنگار صنعت ايسنا، علي‌اصغر توفيق ـ رييس موسسه استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران ـ در اين مراسم هدايت صنعتگران به سمت توليد با كيفيت و مطلوب را وظيفه اين موسسه دانست و گفت: استاندارد مقوله‌اي است كه بايد به تمام وجوه آن توجه كافي شود و مصرف‌كننده، توليدكننده و حاكميت هركدام نگاه خاصي به آن دارند كه بايد در جهت انطباق خواسته تمام ذي‌نفعان تلاش كافي صورت گيرد.

وي با اشاره به شناسايي 136 جاعل نشان استاندارد در كشور تصريح كرد: طي 11 ماه گذشته 60 هزار مورد نمونه برداري كالا توسط بازرسان موسسه استاندارد صورت گرفته و به اين ترتيب 60 هزار مورد مراجعه به واحد‌هاي توليدكننده و عرضه‌كننده كالا انجام شده است.

پيش از سخنان وي، بهروز رياحي ـ دبير جايزه ملي كيفيت ايران ـ در اين مراسم اظهار كرد: جايزه ملي كيفيت در سال 80 به تصويب شوراي عالي استاندارد رسيد كه براساس آن تمام وزارتخانه‌ها واحد‌هاي سرآمد خود را معرفي مي‌كنند.

وي، تعداد واحد‌هاي شركت‌كننده در فرآيند جايزه ملي كيفيت را طي سال گذشته 154 واحد عنوان كرد و گفت: تعداد واحد‌هاي شركت‌كننده در اين فرآيند هر ساله از رشد 17 درصدي برخوردار بوده است و تعداد واحد‌هاي دولتي شركت‌كننده در اين فرآيند طي چهار سال قبل 70 درصد كل واحد‌ها را شامل مي‌شد و 30 درصد بقيه به بخش خصوصي اختصاص داشته است.

وي با بيان اين كه واحد‌هاي صنعتي شركت‌كننده در فرآيند جايزه ملي كيفيت در صنايع مختلفي از جمله فولاد، خودرو‌سازي، غذايي، نساجي، چرم و پوشاك فعاليت داشته‌اند، تصريح كرد: واحد‌هاي حاضر در فرآيند جايزه ملي كيفيت براساس معيار‌هاي رهبري و فرآيند مورد ارزيابي قرار گرفته‌اند كه اين واحد‌ها توانسته‌اند 68 درصد امتياز در معيار فرآيند و 52 درصد امتياز در معيار رهبري را پوشش دهند.

رياحي، ارزيابي را يكي از بزرگترين دغدغه‌هاي مدل‌هاي تعالي سازماني بيان كرد و افزود: براي اعطاي جايزه ملي كيفيت طي سال جاري از بين 150 ارزياب تعداد 70 ارزياب گزينش شدند و در قالب 20 تيم ارزيابي كار بررسي واحد‌هاي متقاضي شركت در اين فرآيند را انجام داده‌اند.

به گفته رياحي در فرآيند جايزه ملي كيفيت سال 85 تعداد پنج واحد موفق به دريافت تقديرنامه اشتهار به سرآمدي، 26 واحد موفق به دريافت گواهي اهتمام به سرآمدي شدند و سه بنگاه در سطح بالاتر معرفي خواهند شد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha