• چهارشنبه / ۲۶ مهر ۱۳۸۵ / ۱۳:۱۹
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 8507-15238

زاپاس دزدها به 550 فقره سرقت اعتراف كردند

زاپاس دزدها به 550 فقره سرقت اعتراف كردند

سارقان سابقه‌دار كه پس از شكستن قفل صندوق عقب، لاستيك زاپاس خودروها را به سرقت مي‌بردند سرانجام پس از 550 فقره سرقت دستگير شدند.

به گزارش خبرنگار «حوادث» ايسنا، سرهنگ سلطاني، معاون مبارزه با سرقت پليس آگاهي تهران بزرگ در تشريح پرونده، گفت: اواخر شهريور ماه سال جاري، ماموران كلانتري 148 «انقلاب» پس از مظنون شدن به دو تن كه در اطراف يك دستگاه خودرو پرسه مي‌زدند، هر دو را دستگير و پس از انتقال به كلانتري، در حالي كه متهمان به داشتن انگيزه سرقت لاستيك خودرو اعتراف كردند به پليس آگاهي تهران بزرگ انتقال يافتند.

وي افزود: به اين ترتيب با انتقال متهمان به اداره بيستم پليس آگاهي در جريان بازجويي‌هاي پليسي، آنها به ارتكاب سرقت خودروهاي پيكان، پژو405 و پژو 206 با همدستي چهار تن ديگر اعتراف كردند.

به گفته سرهنگ سلطاني، متهمان به هويت «مرتضي» و «مهدي» در ادامه اظهاراتشان به ماموران گفتند: چهار تن ديگر به نامهاي «فرامرز»، «حسين»، «محمد» و «حسن» نيز در سرقت زاپاس خودروها در غرب و شمالغرب تهران، ما را همراهي كرده‌اند.

معاون مبارزه با سرقت آگاهي تهران با بيان اين كه چهار متهم ديگر نيز طي يك هفته گذشته در جنوب تهران شناسايي و دستگير شدند، گفت: متهمان در طول سال 84 و پنج ماه نخست امسال، اقدام به سرقت زاپاس خودروها كرده، به طوري كه بنا بر اعترافاتشان كه در بازجويي‌هاي پليسي به دست آمده تا پيش از دستگيري مرتكب 550 فقره سرقت‌هايي از اين دست شده‌اند.

به گزارش ايسنا، همچنين در ادامه بررسي‌هاي به عمل آمده با شناسايي و دستگيري دو مالخر، مشخص شد كه سارقان، اموال مسروقه را به مبلغ 30 هزار تومان به فروش رسانده و وجوه دريافتي از سوي «مرتضي» 47 ساله (سركرده باند) بين اعضاء تقسيم مي‌شده است.

سرهنگ سلطاني به خبرنگار ايسنا، گفت: متهمان درب صندوق عقب خودروهاي فاقد دزدگير كه در مناطق كور پارك شده بودند را با وسيله‌اي آهني شكسته و پس از سرقت زاپاس، با پرايد سفيد رنگ يا پژو آردي متعلق به خود متواري مي‌شده‌اند.

معاون مبارزه با سرقت آگاهي تهران بزرگ خاطرنشان كرد: افرادي كه لاستيك زاپاس خودرو آنها طي اين مدت به سرقت رفته جهت پيگيري موضوع به پليس آگاهي تهران بزرگ مراجعه كنند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha