• جمعه / ۱۳ مرداد ۱۳۸۵ / ۱۶:۰۸
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8505-07878
  • منبع : خبرگزاری دانشجویان ایران

/حزب‌الله خط مقدم دفاع ازامت اسلامي/ هياهوي ساختگي آمريكا شكست حزب‌الله درخاكريزاول، دشمن راباشكست روبروكرد گفت‌وگوها با قرباني، نژادفلاح، يحيي‌زاده و موسوي

/حزب‌الله خط مقدم دفاع ازامت اسلامي/
هياهوي ساختگي آمريكا شكست
حزب‌الله درخاكريزاول، دشمن راباشكست روبروكرد
گفت‌وگوها با قرباني، نژادفلاح، يحيي‌زاده و موسوي

نماينده‌ي قائنات درباره‌ي پيام مقام معظم رهبري و ضرورت اتحاد بين مسلمانان و فرقه‌هاي مذهبي گفت: اين پيام بيدارباشي براي خفقان بعضي دولت‌هاي اسلامي است.

حجت‌الاسلام موسي قرباني در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار داشت: با توجه به اينكه هنگامي ضرورت وحدت بيشتر مي‌شود كه به خاطر تفرقه ظلم‌ آشكاري صورت بگيرد و در اين جا تكليف برار رسيدن به وحدت عيني‌تر مي‌شود و به خصوص در شرايط كنوني كه اسرائيل ناجوانمردانه و غيرمشروع به كساني حمله مي‌كند كه نقش در آنچه كه رژيم صهيونيستي مدعي است، ندارند.

وي افزود: در چنين شرايطي مسلمانان براي حمايت و حفظ اتحاد مي‌بايست از تجاوز‌ جلوگيري كرده و آن را سركوب كنند و در اين رابطه اگر به طور قاطع اولتيماتومي به جهان غرب بدهند، غربي‌ها تسليم مي‌شوند، بنابراين ضرورت رسيدن به وحدت در شرايط فعلي كاملا محسوس و پيام مقام معظم رهبري هم تأكيدي بر بديهياتي بود كه همه آن را قبول دارند.

نماينده قائنات با بيان اينكه اگر ترس و وحشت باعث سكوت گردد و كسي براي دفاع به ميدان نيايد ممكن است باعث قيام و بيداري ديگران شود، اظهار كرد: در جنگ رژيم صهيونيستي و لبنان، حزب‌الله نقش بسيار حساس خود را خوب ايفا كرده و اگر در جنگ شش روزه‌ي اعراب با اسرائيل نيروي حزب‌الله در اختيار اعراب بود.،قطعا رژيم صهيونيستي شكست مي‌خورد.

وي نقش احزاب و گروه‌هاي سياسي وهمايشي كه در اين خصوص برگزار شد را ياآور شد و بيان داشت: معمولا در موضوعاتي كه در كشور مطرح مي‌شود، سعي دارند تفرقه‌اي ايجاد ‌كنند و نوعي دوگانگي به وجود آورند، حتي در جريان هسته‌يي چون بعضي افراد سست حرف مي‌زنند، چنين اتحادي بين گروه‌هاي سياسي پيش نيامد.

عضو هيأت رئيسه مجلس با بيان اينكه گروه‌هاي سياسي بايد موضع اتحاد را در مباحث ديگر مسلمين و نظام هم داشته باشند، گفت: اين نشست‌ها باعث مي‌شود كه اختلافات كاهش يابد.

قرباني با اشاره به برگزاري اجلاس اضطراري سران كشورهاي اسلامي بيان كرد: واقعيت اين است كه بعضي از سران كشورهاي اسلامي از طولاني شدن دعواي رژيم صهيونيستي و حزب‌الله و فلسطينيان وهم‌چنين توقعي كه فلسطيني‌ها و لبناني‌ها از بعضي كشورهاي اسلامي دارند، قدري خسته‌ شده و مي‌خواهند اين جريان را به نفع يك طرف حل كنند.

وي ادامه داد: اميدوارم اين اجلاس براي جبران كاستي كه كشورهاي اسلامي از خود نشان دادند تصميم جدي و عاقلانه‌اي بگيرد كه در عرصه‌ي بين‌المللي موثر واقع شود.

 

به گفته‌ي يك عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي، حزب‌الله لبنان به دليل شيعه بودن مورد تهاجم وحشيانه‌ي رژيم صهيونيستي قرار گرفته است، اما قطعا به عنوان خط مقدم اسلام مقاومت خواهد كرد تا خاكريزهاي بعدي اسلام به دست دشمن نيافتد.

محمدحسين نژادفلاح، نماينده‌ي مردم ساوجبلاغ و نظرآباد در خانه‌ي ملت، با اشاره به فرمايشات رهبر كبير انقلاب (ره)، جنگ حزب‌الله با صهيونيست را مصداق بارز جنگ اسلام با كفر قملداد و به خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) گفت: رژيم صهيونيستي و آمريكا تصور مي‌كنند كه اگر يك جريان فعال شيعي را از ميان بردارند، خيزش‌هاي آتي اسلام و تشيع را نيز سركوب كرده‌اند. در صورتي كه حزب‌الله در مقابل آنها خواهد ايستاد تا خاكريزهاي آتي اسلام به دست دشمنان نيافتد.

وي با تاكيد بر اينكه حزب‌الله در اوج غربت مقاومت مي‌كند، به عدم واكنش كشورهاي اسلامي و عربي در خصوص حملات اسرائيل به فلسطين و لبنان اشاره كرد و اظهار داشت: متاسفانه سران كشورهاي اسلامي و عربي به وظيفه‌ي خود براي جلوگيري از تجاوزات رژيم صهيونيستي عمل نكرده‌اند و لذا امروز توسط ملت‌هاي خود به چالش كشيده شده‌اند.

نژادفلاح طرح خاورميانه‌ي بزرگ را برنامه‌اي از قبل پيش‌بيني شده توسط آمريكا دانست و تصريح كرد: آمريكا با استفاده از رژيم صهيونيستي در زماني كه تمامي افكار عمومي معطوف به بازي‌هاي جام جهاني بود به فلسطين حمله كرد و سپس در زمان حمله به لبنان، قطعنامه‌اي عليه فعاليت‌هاي هسته‌يي ايران در شوراي امنيت به تصويب رساند، چرا كه قصد داشت تا افكار عمومي جهان را منحرف كرده و به اهداف شوم خود در طرح خاورميانه‌ي بزرگ دست يابد.

وي افزود: اما مقاومت حزب‌الله اثبات كرد كه تمامي نقشه‌ها بر آب است و هياهوي ساختگي آمريكا شكست‌پذير.

به تاكيد اين عضو كميسيون امنيت ملي مجلس امروز، زمان بيداري مسلمانان و غير مسلمانان در قبال نوع روابط اسرائيل و ديگر ابرقدرت‌هاست لذا اگر مي‌خواهند كه اوج نفرت ادامه يابد و اينگونه رژيم‌ها از صفحه‌ي گيتي حذف شوند، پس بهتر است كه دو آفت مصلحت‌انديشي و آفت‌طلبي را كنار گذاشته و با حس مسووليت به وظايف خود عمل كنند.

نماينده‌ي مردم ساوجبلاغ و نظرآباد در خانه‌ي ملت، در پايان ابراز اميدواري كرد كه با فعال شدن جوامع اسلامي، جنگ لبنان فلسطيني با كفر براي هميشه خاتمه يابد.

عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به مقاومت حزب‌ا... و نقش آنها در منطقه در مقابله با رژيم صهيونيستي گفت: آمريكا و اسرائيل و سردمداران آن‌ها با مشاهده مقاومت حزب‌الله بايد در سياست‌ها، تاكتيك‌ها و برنامه‌هاي آينده خود تجديد نظر كنند و بدانند دنياي امروز دنيايي نيست كه بخواهند با جهان اسلام يا جهان حق‌خواه در بيفتند.

حجت‌الاسلام سيدجلال يحيي‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، افزود: در جنگ اخير اسرائيل عليه لبنان بر همه جهانيان كاملا عيان و آشكار شد كه آمريكا و صهيونيست مجموعه‌اي بوده كه به دنبال ايجاد جنگ و مقابله با مردم مسلمان حق‌جو و آزادي‌خواه هستند.

وي در ادامه گفت: اما آنها به خوبي مشاهده كردند يكي از سنگرهاي بزرگي كه در اين مسير وجود دارد و مانع ‌بزرگ توسعه‌طلبي و يكه‌تازي آمريكا و اسرائيل شده، مجموعه جوانان حزب‌الله است. لذا آمريكا كه به هدف حذف اسلام ناب و اسلامي كه امام راحل ما به مردم ارائه كرد و مقام معظم رهبري همان طريق را ادامه مي‌دهد، اين معركه جنگ را به راه‌انداخت و به دنبال اين بود كه خاك‌ريز‌ها را يكي پس از ديگري فتح كند و براي اين كار يك برنامه‌ريزي از پيش‌ تعيين شده را شروع كرده بود تا با فتح خاكريز جنوب لبنان، خاك‌ريزهاي ديگر مثل سوريه و بعد خاورميانه را در قبضه خود قرار دهد، اما در همان خاكريز اول با شكست مواجه شد.

به گفته نماينده تفت و ميبد، آمريكا درصدد ايجاد خاورميانه جديد آمريكايي بود، ولي در همان خاكريز اول به مانع و سد مهم و محكمي به نام حزب‌الله برخورد كرد كه در تاريخ جهان اصلا براي استكبار و قدرت‌هاي مستكبر در قرن‌هاي مختلف همواره آن چيزي كه در ‌20 روز اخير در لبنان و از سوي حزب‌ا... صورت گرفت، باوركردني نخواهد بود و يك درس عبرت‌ بزرگ براي آنها ثبت و ضبط خواهد شد.

اين نماينده مجلس با بيان اين كه به خاطر ديانت و مقاومت مردم و حزب الله لبنان، آمريكا و اسرائيل هر دقيقه يك شكست را تجربه كردند، اظهار داشت: اسرائيل به عنوان قدرتي بسيار مغرور كه از نظر نيرو و تجهيزات در حد بالايي بود و از پشتوانه‌اي چون آمريكا به ويژه در اين عمليات اخير برخوردار باشد، تصور نمي‌كرد هر روز شكست را بيش از پيش تجربه كرد.

وي در ادامه گفت: اسرائيل براي فتح يك خاكريزي مثل لبنان ‌20 و چند روز تلاش كرد و دراين راستا تمام زيرساخت‌هاي لبنان را ويران كرد، ولي با وجود سد محكم حزب‌الله نتوانستند به اهداف خود برسد. در واقع اسرائيل براي اولين‌بار شاهد غرق شدن ‌2 كشتي پيشرفته خود شد و با توجه به اطميناني كه از اين كشتي‌ها داشت و فكر مي‌كرد با وجود رادارهاي قوي آن‌ها هر موشكي كه به سمت آن‌ها بيايد را در هوا منهدم مي‌كند، ولي مشاهده مي‌كنيم اين‌گونه شد و كشتي‌هاي سرپا مجهز آن‌ها به قعر آب‌هاي مديترانه فرو رفت.

عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس معتقد است: براي اولين‌بار ‌5/1 ميليون اسرائيلي طعم آوارگي را كشيدند وبراي اولين‌بار ابهت و حيثيت يك كشور جعلي و ساختگي مثل اسرائيل به هم خورد وهمه اين‌ها به دليل نقش ارزنده حزب‌ا... در جريان جنگ اخير بود.

به اعتقاد وي، متاسفانه قبل از اين جنگ شاهد بوديم كه آمريكا و اسرائيل با كسب رضايت سران مرتجع برخي كشورهاي عربي و اعلام حمايت آن‌ها از اسرائيل براي حمله به لبنان، دست به اين اقدامات ددمنشانه و جنايتكارانه‌اي زدند، ولي اين تلخي، شيريني در برداشت و آمريكا و اسرائيل و چن تن از سران خائن كشورهاي عربي كه براي حفظ قدرت خود با اين اقدامات موافقت كرده بودند، شاهد موضع هماهنگ متفق و يكپارچه مردم سراسر جهان نسبت به اين ظلم‌ها و سفاكي‌ها و وحشيگري‌ها بودند و ديدند ملت‌ها را نمي‌شود خريد.

نماينده تفت و ميبد خاطرنشان كرد: لذا سران كشورهاي عربي كه به آمريكا واسرائيل چك سفيد داده بودند مجبور شدند در روزهاي اخير مقداري با واكنش لفظي، ديپلماسي زباني و ادبيات ديپلماسي، موضع رسمي خود را تعيير دهند و از اين جهت يك رهبر خداجو، خداخواه و وابسته به قدرت لايزال الهي چون مقام معظم رهبري ضمن مشاهده خيانت‌هاي سران كشورهاي عربي، حضور يكپارچه مردمي جهان اسلام و جهان حق‌خواه را نيز مشاهده مي‌كنند و انتظارشان از مردم بي‌سلاح، ولي هوشيار موثر اين است كه هم‌چنان حمايت‌هاي اين شكلي خود را ادامه دهند.

يحيي‌زاده اظهار داشت: خوشحاليم اعتراف كنيم كه دربحث لبنان مردم كشورهاي خاورميانه به مراتب جلوتر از سران خود هستند، درحالي كه در گذشته تنها در ايران اين مساله را شاهد بوديم، ولي امروز احساس مي‌كنيم نسيم انقلاب ما به آن كشورها نيز وزيده و موجب شده كه مردم را به حد زيادي آگاه كند و شيوخ و سران مرتجع عربي كه سال‌ها كار كرده‌اند و مردم را اغفال مي‌كردند به اين شكل فهميده بار آيند و مردم كاملا حق را از ناحق تشخيص دهند و به اين شكل بسيار عالي واكنش نشان دهند.

 

مرتضي موسوي گفت: از ديد حقوق بين‌الملل و از ديد هر دين و آييني، حملات و تجاوزات اسراييل به لبنان ناشايست و غير قابل توجيه است.

عضو كميسيون حقوقي و قضايي مجلس در گفت و گو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) با اشاره به ناتواني اعضاي شوراي امنيت و سازمان ملل در حل مشكل ايجاد شده در لبنان گفت: مخالفت‌هاي آمريكا و مانع شدن از اجراي تصميمات عليه اسراييل در سازمان ملل و شوراي امنيت نشان‌دهنده‌ي خوي خصمانه‌ي آمريكاست.

وي افزود: آمريكا، شوراي امنيت و سازمان‌هاي حقوق بشر را تحريك در خواسته‌هاي خود در كل جهان مي‌كند و اين ضعف اين سازمان‌ها و كساني كه مدعي حقوق بين‌الملل و حقوق بشر هستند را مي‌رساند.

موسوي در عين حال خاطرنشان كرد: تحرك ديپلماسي ايران در بحث لبنان تا امروز و در مجموع بد نبوده ولي به نظر مي‌رسد بيش از اين هم مي‌توانسته در اين قضيه ورود پيدا كند و وزارت امور خارجه در اين ميان مي‌توانسته بهتر از اينها عمل كند. به اين شكل كه تمام سازمان‌هاي بين‌المللي و مدعيان انسان‌دوستي و اديان و NGO ها را به هر وسيله‌اي به ظلمي كه در حق مردم لبناان صورت مي‌گيرد، آشنا كند و به آنها اعلام كند كه زنان و كودكان و مردم بي‌گناه و مظلوم لبنان به چه دلايلي بايد اين‌گونه مورد ستم قرار گيرند؟!

وي ادامه داد: اگر قضيه جنگ است بايد سوال كرد ارتش صهيونيستي كه به پيشرفته‌ترين سلاح‌ها مجهز است چرا برخورد اين‌چنين ظالمانه‌اي در برابر سلاح‌هاي كم و نه چندان مجهز حزب‌الله دارد.

نماينده‌ي اليگودرز با تاكيد بر حل بحران ايجاد شده در لبنان گفت: كساني كه باعث ايجاد چنين جنگ و آشوبي در منطقه شده‌اند بايد سريعا به اين مساله پايان دهند و جلو كشتار مردم مظلوم و بي‌گناه را بگيرند. در واقع سردمداران آمريكا و اسراييل براي رسيدن به خواسته‌هاي نامشروع خود مردم بي‌گناه را مورد هجمه قرار مي‌دهند.

وي در مورد مقاومت حزب‌الله در برابر اسراييل خاطرنشان كرد: در طول ده‌ها سال جنگي كه بين مردم لبنان و فلسطين صورت گرفته مقاومت حزب‌الله امروز تا اين حد تحول در لبنان، فلسطين و اعراب پيدا نكرده بود. آنها به خوبي مي‌دانند كه سكوت در برابر اين تجاوزات به ضرر آنهاست. لذا با يك حركت بسيار خداپسندانه راه هرگونه تجاوز بيشتر اسراييل را بسته‌اند.

وي به حمايت از حزب‌الله لبنان اشاره كرد و گفت: اسراييل اصلا فكر نمي‌كند با چنين مقاومتي روبه‌رو شود. لذا ديگر هرگز دست به چنين كاري نخواهد زد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha