• سه‌شنبه / ۱۰ مرداد ۱۳۸۵ / ۱۴:۴۳
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8505-06105
  • خبرنگار : 71293

/قطعنامه شوراي امنيت/ حاجي‌بابايي درگفت‌وگوباايسنا: پاسخ به بسته پيشنهادي اروپا منتفي است قطعنامه صادره عليه ايران لازم‌الاجرا نيست

/قطعنامه شوراي امنيت/
حاجي‌بابايي درگفت‌وگوباايسنا:
پاسخ به بسته پيشنهادي اروپا منتفي است
قطعنامه صادره عليه ايران لازم‌الاجرا نيست

عضو هيات رييسه مجلس قطعنامه‌ صادره عليه ايران را فاقد استدلال و مبناي حقوقي و قانوني دانست و گفت: اين قطعنامه سياسي و بيشتر تحت فشارهاي آمريكا، انگلستان و رژيم صهيونيستي شكل گرفته است، لذا براي ما لازم‌الاجرا نيست.

حميدرضا حاجي‌بابايي در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، با بيان اين‌كه ما اعلام كرديم تنها راه رسيدن به توافق و برون رفت از بن‌بست، مذاكره است، خاطرنشان كرد: امروز نيز تنها راه حل را مذاكره مي‌دانيم وهرگونه قطعنامه و حركت تهديدآميز را راه‌حل اساسي نمي‌دانيم.

عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس با اشاره به مصوبه مجلس شوراي اسلامي يعني تعليق دوطلبانه كليه همكاري‌ها و انجام غني‌سازي خاطرنشان كرد: مجلس از مصوبه خود دفاع و قطعنامه شوراي امنيت را به دليل فقدان استدلال حقوقي و قانوني، محكوم خواهد كرد.

وي افزود: مجلس پشتيبان غني‌سازي اورانيوم است و از منافع ملي دفاع خواهد كرد.

عضو هيات رئيسه مجلس، پاسخ به بسته پيشنهادي اروپا را با توجه به قطعنامه صادره منتفي دانست، چرا كه صدور قطعنامه در شوراي امنيت به اين معناست كه اين بسته از حيز انتفاع افتاده است.

نماينده مردم همدان صدور قطعنامه را عدول اروپا از آن بسته پيشنهادي خود ذكر كرد وافزود: با توجه به اين قطعنامه، آن بسته باطل شده و نيازي نيست به آن پاسخ داده شود.

حاجي‌بابايي با بيان اين‌كه راه‌حل شوراي امنيت براي ما الزامي نيست، گفت: جمهوري اسلامي ايران در جهت منافع ملي، هم‌چنان بايد به غني‌سازي اورانيوم ادامه دهد.

وي ابراز اميدواري كرد شوراي امنيت قطعنامه‌ صادر كرده را اصلاح كند.

نماينده مردم همدان عنوان كرد: دنيا امروز به خشونت‌ها و كشتار مردم بي‌گناه در جنوب لبنان معترض است، ولي متاسفانه شوراي امنيت تا كنون نتوانسته قطعنامه صادر كند و در كنار كشتار دسته جمعي مردم، در خصوص فناوري هسته‌اي ايران كه نياز به قطعنامه ندارد، قطعنامه صادر مي‌كند.

عضو فراكسيون اصولگرايان منظور از مذاكره در شرايط فعلي را بي‌معنا و مفهوم بودن قطعنامه ذكر و خاطرنشان كرد: قطعنامه شوراي امنيت به اين معناست كه مذاكره‌اي نباشد و با زبان تهديد كار را جلو ببرند كه اين شدني نيست.

حاجي‌بابايي اظهار داشت: اگر آنها راه‌حل ما كه مذاكره است را نپذيرند، ما نيز راه‌حل آنها را نخواهيم نپذيرفت و اين يعني بن‌بست؛ و قطعنامه شوراي امنيت تكرار بن‌بست گذشته است و نمي‌تواند مشكل را حل كند، لذا بايد به مذاكرات برگشت و قطعنامه را منتفي كرد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha