• سه‌شنبه / ۱۰ مرداد ۱۳۸۵ / ۱۵:۳۹
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8505-06122
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

/قطعنامه شوراي امنيت/ فلاحت‌پيشه درگفت‌وگوباايسنا: از شوراي امنيت انتظار تصميم سالم نداريم آمريکا به دنبال گسترش ناامني‌هاي منطقه به ايران است

/قطعنامه شوراي امنيت/
فلاحت‌پيشه درگفت‌وگوباايسنا:
از شوراي امنيت انتظار تصميم سالم نداريم
آمريکا به دنبال گسترش ناامني‌هاي منطقه به ايران است

عضو کميسيون سياست خارجي و امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي با ناسالم دانستن قطعنامه شوراي امنيت بر عليه ايران گفت: شوراي امنيت امروز بخشي از واقعيت قدرت است و ما نمي‌توانيم از نهادي که خود بخشي از دستگاه فاسد دنيا است انتظار گرفتن تصميم سالم را داشته باشيم.

دکتر حشمت‌ا‌لله فلاحت‌پيشه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) منطقه کرمانشاه، تصويب قطعنامه شوراي امنيت بر عليه فعاليت صلح‌آميز هسته‌اي ايران را اقدامي سياسي و موجب افزوده شدن دامنه ديگري به اين مساله دانست.

وي، با قابل پيش‌بيني دانستن اين اقدام اعضاي شوراي امنيت، سازمان ملل در مقطع فعلي را بازتابي از چينش قدرت در دنيا برشمرد و تصريح کرد: جمهوري اسلامي در قبال بسته پيشنهادي خواستار ارائه فرجه و مهلت زماني از سوي اروپائي‌ها بود، چرا که به اعتقاد ما نبايد به بسته پيشنهادي به عنوان يک ضرب العجل نگاه مي‌شد و لذا از سوي دولتمردان تاريخ 31 مرداد ماه جهت اعلام نظر در اين مورد اعلام شد که متاسفانه از طرف مقابل توجهي به اين مساله نشد و تصويب قطعنامه در شوراي امنيت را شاهد بوديم.

وي اظهار داشت: اروپائي‌ها مي‌توانستند به اين درخواست ايران در مورد مهلت زماني توجه لازم را داشته باشند، ولي با تصويب قطعنامه مي‌تواند حاكي از اين باشد كه ديپلماسي در بحث هسته‌اي شکست خورده است.

اين عضو مجمع نمايندگان استان کرمانشاه ادامه داد: به طور حتم به ميزاني که رفتار اين کشورها با ايران استراتژي شود، بار تعهدات

بين‌المللي که الان بر ما وارد شده کمتر خواهد شد که در اين صورت نيز بعيد است که غربي‌ها توان مديريت بحران در منطقه را داشته باشند، چرا که سابقه نشان مي‌دهد که آنها حتي در مديريت بحران تک کشورها نيز با مشکل اساسي مواجه بوده‌اند.

وي بيان داشت: هيچ جايي در دنيا وجود ندارد که بعد از ورود آمريکا آنجا روي آرامش را به خود ديده باشد و ورود اين کشور نه تنها نتيجه آرام کننده‌اي را به همراه نداشته، بلکه تشديد درگيري‌ها را نيز به دنبال داشته است.

فلاحت‌پيشه مهم‌ترين تلاش آمريکا را کشاندن ناامني‌هاي موجود در خاورميانه به کشور ايران دانست و خاطرنشان ساخت: جمهوري اسلامي ايران در حال حاضر تنها کشور امن در هلال موجود از شبه قاره هند تا سرزمين‌هاي اشغالي فلسطين است، که وجود اين امنيت با وجود عدم پذيرش راهبردهاي خارجي از سوي ايران، براي آمريکا غيرقابل پذيرش است و لذا به دنبال گسترش ناامني‌هاي منطقه به اين کشور است.

اين نماينده مجلس ادامه داد: آمريکائي‌ها بايد به اين واقعيت توجه لازم را داشته باشند که ميزان کاربرد ابزارهاي آنها در ايجاد ناامني در قبال ايران ضعيف بوده و به حدي نيست که بتواند مانند ديگر کشورها تاثيري در اين کشور داشته باشد.

وي با اشاره به تحولات منطقه خاورميانه به خصوص جنگ رژيم صهيونيستي اسرائيل بر عليه مردم مظلوم لبنان، عملکرد مجامع بين‌المللي به خصوص سازمان ملل در اين مورد را مورد انتقاد شديد قرار داد و عنوان کرد: با وجود اعمال بدترين جنايات ممکن آن هم برعليه افراد غير نظامي در لبنان متاسفانه شوراي امنيت نتوانسته بيانيه‌اي عليه اسرائيل صادر کند و اين واقعيت امروز سازمان ملل در روزگار جاري است.

وي افزود: شوراي امنيت امروز بخشي از واقعيت قدرت است و ما نمي‌توانيم از نهادي که خود بخشي از دستگاه‌هاي فاسد دنيا است انتظار گرفتن تصميم سالم را داشته باشيم.

اين عضو فراکسيون اصولگرايان مجلس هفتم تاکيد آمريکا بر اجراي قطعنامه 1559 شوراي امنيت در مورد خلع سلاح حزب‌الله لبنان را در راستاي تضعيف عمق استراتژيک جمهوري اسلامي ايران از سوي آنها اعلام کرد.

نماينده مردم اسلام‌آباد غرب و دالاهو در خانه ملت، تصميم شوراي امنيت در قبال ايران را با توجه به وضعيت موجود تصميم سالمي ندانست و گفت: جمهوري اسلامي ايران بارها بر لزوم به کارگيري ديپلماسي در حل بحث هسته‌اي تاکيد داشته و از شرايط فعلي به هيچ وجه استقبال نمي‌کند.

وي افزود: ما بايد در 31 مرداد ماه که زمان اعلام نظر رسمي در قبال بسته پيشنهادي اروپا اعلام شده بود، نظر منطقي خود را در اين زمينه عنوان کنيم که اين موضوع در جاي خود مي‌تواند شکاف در نوع واکنش کشورهاي عضو شوراي امنيت در جلسه نهم شهريور را نيز ايجاد کند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha