• جمعه / ۱۳ مرداد ۱۳۸۵ / ۱۰:۵۹
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 8505-05642

سرقت با بيسكويت‌هاي مسموم

متهم به سرقتي كه با تعارف بيسكويت‌هاي مسموم، 11 مسافر ساده‌لوح را بيهوش كرده بود پس از رديابي گوشي تلفن همراهش، شناسايي و دستگير شد.

به گزارش خبرنگار «حوادث» ايسنا، مقارن بيست و يكم فروردين ماه سال جاري، پرونده‌اي مبني بر وقوع سرقت به شيوه بيهوشي در برابر كارآگاهان اداره آگاهي مشهد قرار گرفت.

شكايت مالباخته

«كريم» شاكي اين پرونده در تحقيقات صورت گرفته به ماموران، گفت: در ترمينال مشهد به قصد عزيمت به سمت تهران سوار اتوبوسي شدم، مسافري كه كنار من نشسته بودم، پسر جواني بود.

وي افزود: اين شخص، در ميانه راه، باب دوستي را با من باز كرده و پس از گذشت دقايقي بيسكويتي را به من تعارف كرد، من نيز تعارف او را قبول كرده و بيسكويت را خوردم.

شاكي ادامه داد: در همين هنگام بود كه ناگهان احساس سستي و سرگيجه‌ كرده و پس از گذشت دقايقي از هوش رفتم و زماني كه به هوش آمدم، متوجه شدم بر اثر مصرف بيسكويت دچار مسموميت شده‌ام، از اين رو با كمك مسافران به اورژانسي در تهران منتقل شدم.

در اين ميان پس از به هوش آمدن متوجه شدم كه وجوه نقد و گوشي تلفن همراهم به سرقت رفته است.

آغاز تحقيقات پليسي با رديابي تلفن همراه

بر اين اساس با اظهارات اين مالباخته، تحقيقات كارآگاهان پليس‌ آگاهي جهت شناسايي و دستگيري اين متهم در دستور كار جدي قرار گرفت.

به اين ترتيب در ادامه بررسي‌هاي صورت گرفته، ماموران با دو پرونده سرقت با شيوه مشابه كه در جريان آن دو گوشي تلفن همراه به سرقت رفته بود، مواجه شدند،از اين رو با رديابي شماره سريال گوشي‌هاي مسروقه، رد يكي از تلفن‌ها نزد شخصي با هويت «م» گرفته شد.

عموي متهم مالخر بود

به گزارش ايسنا با مراجعه ماموران آگاهي به محل رديابي شده و تحقيقات به عمل آمده، متهم شناسايي شده، ادعا كرد: اين گوشي را از برادرزاده‌اش با هويت «ر» خريداري كرده و اين در حالي بود كه در ادامه بررسي‌ها وانمود كرد: هيچ‌گونه آدرس و شماره تلفني از او ندارد و تنها آدرس محل كار مادر وي كه در بيمارستان كار مي‌كند را در اختيار ماموران قرار داد.

با اظهارات اين شخص و به دست آمدن سرنخ‌هايي از متهم، تحقيقات پليسي در مرحله جدي تري قرار گرفت و به اين ترتيب پس از تعقيب و مراقبت مادر متهم، سرانجام محل سكونت وي در يكي از خيابان‌هاي شهرستان مشهد شناسايي شد.

در اين حال پس از حصول اطمينان از حضور متهم در منزل، سرانجام ماموران پليس وارد منزل نامبرده شده و وي را در حالي كه بر اثر تصادف از ناحيه پا دچار مصدوميت شده بود جهت انجام بازجويي به اداره آگاهي منتقل كردند.

بر اين اساس در تحقيقات به عمل آمده از متهم دستگير شده ، وي به جرم انتسابي متعرف شد و اظهار كرد: در محورهاي «مشهد ـ تهران» و « مشهد ـ مازندران» با تعارف كردن بيسكويت‌هاي مسوم شده سرقت مي‌كردم.

اعتراف متهم به 11 فقره سرقت

اين متهم 18 ساله در ادامه تحقيقات به 11 فقره سرقت در شهرستانهاي تربت حيدريه، اسفراين، قوچان و ... اعتراف كرد و مدعي شد: اموال مسروقه را به عموي خود «مح» و «مج» مي‌فروخته است.

در تحقيقات تكميلي پليس همچنين مشخص شد، «م» چهار گوشي تلفن همراه را هر كدام به مبلغ 40 هزار تومان به فروش رسانده و «مجتبي» نيز يك تار موسيقي از «ر» خريداري كرده است.

«رضا» در بازجويي‌هاي پليسي همچنين معترف شد: بيسكويت‌ها را پس از خريداري به قرص‌هاي خواب‌آور لورازپام دو ميلي گرم آغشته كرده و پس از تعارف به مسافران، اموالشان را به سرقت مي‌بردم.

گفتني است، تحقيقات پليس با شناسايي 9 تن از مالباختگان همچنان ادامه دارد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha