• شنبه / ۷ مرداد ۱۳۸۵ / ۱۰:۰۶
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 8505-03518

رييس اتحاديه‌ي صنايع آلومينيوم خبر داد: كمبود60هزارتني آلومينيوم كاهش 10درصدي توليد ضرورت توقف صادرات ايرالكو و المهدي

رييس اتحاديه‌ي صنايع آلومينيوم خبر داد:
كمبود60هزارتني آلومينيوم
كاهش 10درصدي توليد 
ضرورت توقف صادرات ايرالكو و المهدي

با توجه به كمبود بيش از 60 هزار تن آلومينيوم در كشور طي سال جاري و به منظور رفع اين مشكل، صادرات ايرالكو و المهدي بايد متوقف شود.

حبت‌اله فاضلي ـ رييس اتحاديه صنايع آلومينيوم در ساختمان ايران ـ در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت ايسنا با اشاره به كاهش 10 درصدي ميزان توليد آلومينيوم در كشور طي سال جاري اظهار كرد: سالانه حدود 100 هزار تن آلومينيوم به كشور وارد مي‌شود كه امسال با توجه به افزايش قيمت جهاني آلومينيوم در بازار LME در سه ماه گذشته هيچ واردكننده‌اي موفق به گشايش اعتبار جهت واردات اين محصول به ايران نشد.

وي ادامه داد: قيمت جهاني هر كيلوگرم آلومينيوم سه ماه پيش حدود سه هزار دلار بود كه اين رقم هم اكنون به 2500 دلار رسيده كه با احتساب هزينه حمل و نقل، يوزانس و گمرك به بيش از سه هزار دلار مي‌رسد.

وي قيمت داخلي هر كيلوگرم آلومينيوم را بيش از سه هزار تومان عنوان كرد و افزود: به اين ترتيب قيمت‌هاي داخلي مقداري از قيمت جهاني بالاتر است، ولي در مقابل سريع‌تر تحويل داده مي‌شود.

وي ادامه داد: مشكل فعلي كشور كمبود 100 هزار تن آلومينيومي‌است كه بايد طي امسال وارد ‌شود كه تاكنون مقدار كمي‌از اين ميزان وارد شده و امسال با حدود 60 هزار تن كمبود آلومينيوم در كشور مواجه خواهيم شد.

فاضلي با بيان اين كه شركت‌هاي ايرالكو و المهدي ماهانه سه هزار تن آلومينيوم صادر مي‌كنند، گفت: اين نوع آلومينيوم صادراتي موردنياز كشور است و در واقع با توقف صادرات اين شركت‌ها امكان تامين بخشي از نياز كشور فراهم خواهد شد.

وي در ادامه خواستار كند شدن روند صادرات آلومينيوم از كشور شد و گفت: با توجه به محدود شدن واردات اين محصول از كشورهاي امارات و بحرين به ايران بايد امكاناتي فراهم شود تا مشكل كمبود آلومينيوم در كشور برطرف و امكان رقابت بين كارخانه‌هاي داخلي و خارجي فراهم شود.

وي با اشاره به واردات بيش از 70 هزار تني آلومينيوم از امارات به ايران طي سال گذشته گفت: اين رقم براي امسال تنها 10 هزار تن پيش‌بيني شده است و با توجه به افزايش قيمت جهاني اين محصول و عدم پيش خريد توسط ايران، توليدكنندگان اماراتي به فروش آلومينيوم خود به كشورهاي ژاپن، هندوستان و كره اقدام كرده‌اند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha