• سه‌شنبه / ۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۵ / ۱۲:۱۴
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 8502-11327

سردارزارعي خبرداد: دستگيري زوجي كه به17فقره سرقت ارتكابي در 5 استان كشوراعتراف كردند شناسايي مجرماني كه طلاجات سرقتي رادر«شيطان‌بازار»رباط‌ كريم مي‌فروختند

سردارزارعي خبرداد:
دستگيري زوجي كه به17فقره سرقت ارتكابي در 5 استان كشوراعتراف كردند
شناسايي مجرماني كه طلاجات سرقتي رادر«شيطان‌بازار»رباط‌ كريم مي‌فروختند

فرمانده انتظامي استان تهران از دستگيري زن و شوهري خبر داد كه اقدام به 17 فقره سرقت در 5 استان كشور كرده بودند.

سردار رضا زارعي در گفت‌و‌گو با خبرنگار «حوادث» ايسنا در تشريح نحوه شناسايي متهمان، گفت: پليس استان از هفته‌هاي پيش گزارشاتي را در خصوص زوج مسافرنمايي كه با شگرد مسموم كردن رانندگان كاميون‌ها و خودروها از طريق خوراندن آبميوه، مسلحانه اقدام به سرقت خودرو مي‌كردند را دريافت و در راستاي شناسايي و دستگيري متهمان اقدام به ايجاد ايستگاههاي ايست و بازرسي در محورهاي ورودي و خروجي استان تهران كردند.

تا اين كه مقارن ساعت 15 بعد از ظهر روز 14 ارديبهشت ماه، ماموران پليس در پي مظنونيت به رفتارهاي مشكوك يك راننده تريلر، دستور ايست دادند اما راننده خودرو با بي‌توجهي نسبت به اخطار ماموران به مسير خود ادامه داد.

در اين حال در جريان عمليات تعقيب و گريز براي دستگيري راننده مظنون سرانجام پليس موفق به متوقف كردن تريلر شدند.

اين در حالي بود كه ماموران در بازرسي از خودرو و راننده مظنون، تعدادي دسته چك سرقتي، دو خط تلفن همراه و آدرس تعدادي از مالباختگان را كشف و توقيف كرده و متهم را براي ارايه توضيحات بيشتر به كلانتري 11 «پاكدشت» انتقال دادند.

با آغاز تحقيقات از متهم دستگير شده، وي به ارتكاب 17 فقره سرقت با همدستي همسرش در استانهاي زنجان، قزوين، گيلان، مازندران و تهران اعتراف كرد.

در ادامه بررسي‌ها در خصوص سوابق متهم، ماموران پي بردند، متهم پيش از اين نيز به جرم سرقت از سوي ماموران پليس زنجان دستگير و در مهر ماه سال 84 به تحمل حبس محكوم شده، اما به دليل مجروحيت ناشي از زمان دستگيري در حالي در بيمارستان وليعصر(عج) اين شهرستان بستري بوده كه در فرصتي مناسب به كمك همسرش موفق به فرار شده است.

همچنين در ادامه بازجويي‌هاي به عمل آمده در خصوص جرايم ارتكابي اين متهم سابقه‌دار، وي در اعترافاتش به پليس، گفت: از سن 23 سالگي در 11 شهرستان مرتكب انواع سرقت‌ها شده‌ام و اين در حاليست كه پس از ازدواج، همسرم را نيز در ارتكاب جرايم با خود همراه كردم.

در اين حال ماموران پليس «پاكدشت» همچنين در جريان بررسي‌هاي فني از زن و شوهر سارق متوجه شدند: از مجموع 17 فقره سرقت اعترافي، تنها 4 فقره به شكل مسلحانه از رانندگان خودروها بوده است، از اين رو متهمان از شيوه‌ ديگري نيز براي سرقت استفاده مي‌كرده‌اند.

به گزارش ايسنا، در حالي كه ماموران در حال بررسي جرايم ارتكابي متهمان بودند، مشخص شد: شگرد ديگر اين زوج سارق به اين ترتيب بوده كه به عنوان مسافران شهرستاني و غريب به درب منازل مراجعه كرده و پس از جلب ترحم صاحبخانه در حالي كه موفق به ورود و اقامت در منزل آنها مي‌شدند، شبانه اقدام به سرقت وجوه نقد، طلاجات و چك‌هاي صاحبخانه مي‌كردند.

همچنين در ادامه تحقيقات، پليس توانست از مخفيگاه متهمان يك قبضه اسلحه كمري كشف و توقيف كند.

سردار زارعي با اعلام اين كه احتمال ارتكاب تعداد سرقت‌هاي بيشتر از سوي اين زن و شوهر وجود دارد، خاطرنشان كرد: بر اين اساس تحقيقات كارآگاهان در خصوص اين پرونده در پليس آگاهي «پاكدشت» همچنان ادامه دارد.

دستگيري سارقان طلاجات خردسال در «شيطان بازار» رباط كريم

فرمانده نيروي انتظامي استان تهران با ارايه گزارشي در خصوص دستگيري سارق و مالخران طلاجات خردسالان در رباط كريم، در توضيح اين پرونده به ايسنا گفت: از چندي پيش شكايتي از سوي شهروندان محلات رباط كريم در اختيار پليس قرار گرفت كه طي آن مشخص شد: فرزندان خردسال شاكيان كه اغلب دختر بچه بودند، در ساعات خلوت روز با اغفال كودك براي دريافت هديه و يا با شيوه طلاقاپي مورد حمله سارقان قرار گرفته‌اند.

بدين ترتيب تحقيقات نامحسوس پليس در اين خصوص آغاز شد، تا اين كه سرانجام در 7 ارديبهشت ماه، فردي به نام «مهدي» به عنوان مظنون اصلي تحت كنترل پليس قرار گرفت و با احراز جرم توسط «مهدي»، وي دستگير و در جريان تحقيقات معترف شد: با همدستي فردي به هويت «رضا» با شناسايي محله‌هايي كه كودكان به ويژه دختربچه‌ها در آنجا مشغول بازي بودند، اقدام به سرقت طلاجاتشان مي‌كرديم و طي اين مدت، مرتكب 7 فقره سرقت شده‌ايم.

وي به ماموران گفت كه بيشتر طلاجات سرقتي را در «شيطان بازار» رباط كريم و «اكبرآباد» به مالخران مي‌فروخته‌اند.

با اعترافات متهمان پليس موفق به دستگيري تمامي مالخرها و باز گرداندن اموال مسروقه به مالباختگان شد.

دستگيري سارقان به عنف كه به 16 فقره جرم ارتكابي اعتراف كردند

سردار زارعي با اشاره به اين كه سرقت به عنف از جرايمي است كه در شهر تهران از فراواني ارتكاب برخوردار است، به ايسنا گفت: پليس استان در راستاي مقابله با سرقت‌هاي به عنف در زمان‌هاي مشخص اقدام به اجراي طرح‌هاي مهار كرد، به طوري كه در اين راستا در طول ماه جاري شاهد كاهش 16 درصدي اين جرم بوده‌ايم.

وي در اين رابطه به دستگيري دو عضو يك باند سرقت به عنف اشاره كرد و توضيح داد: در پي مراجعه فردي به نام «اكبر» در 8 ارديبهشت ماه به ماموران پليس كرج و اعلام اين كه از سوي سرنشينان يك خودرو در كرج مورد سرقت به عنف قرار گرفته است، ماموران بلافاصله وارد عمل شده و با همكاري شاكي طي عزيمت به منطقه با بررسي محل وقوع جرم توانستند، دو تن از متهمان به نامهاي «ابوالفضل» و «موسي» را دستگير كرده و با انتقال به آگاهي مورد بازجويي قرار دهند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران، اين دو متهم در تحقيقات پليسي با اعتراف به 16 فقره سرقت به عنف ارتكابي اذعان كردند كه اعضاي يك باند سرقت به عنف هستند كه با شكار مسافران تنها، وجوه نقدشان را به سرقت مي‌بردند.

به گفته سردار زارعي، تحقيقات از سوي پليس براي دستگيري دو عضو ديگر اين باند ادامه دارد.

كشف 320 هزار ليتر سوخت قاچاق از انباري در ملارد

سردار زارعي با اشاره به اجراي طرح كنترل محورهاي استان تهران با هدف مبارزه با قاچاق كالا از 8 لغايت 15 ارديبهشت ماه به تشريح مهمترين كشفيات ماموران انتظامي اين حوزه استحفاظي در خصوص 320 هزار ليتر سوخت قاچاق و 10 هزار بطر مشروبات الكلي پرداخت.

وي گفت: به دنبال انجام طرح كنترل محورها، پليس ملارد گزارشي را مبني بر قاچاق مقادير قابل توجهي سوخت در انبار شركتي در «ترك آباد» اين شهرستان دريافت كردند.

با بررسي‌هاي اوليه و هماهنگي با مرجع قضايي امكان بازرسي انبار سوخت كه متعلق به فردي به نام «مسعود» بود، فراهم شد و ماموران در ساعت 10 صبح روز 9 ارديبهشت ماه، با شناسايي محل اقدام به بازرسي از انبار مظنون كردند و بدين ترتيب موفق به كشف چند تانكر حاوي 320 هزار ليتر سوخت شدند.

به گزارش ايسنا صاحب سوخت در تحقيقات اوليه پليسي مدعي شد: اين مقادير سوخت، ميعانات گازي است كه از پتروشيمي «بندر امام (ره)» خريداري كرده تا پس از انجام مراحل تصفيه و تبديل آن به سه نوع محصول جديد به خارج از كشور صادر كند.

بدين ترتيب با درخواست پليس از شركت پخش فرآورده‌هاي نفتي جهت انجام نمونه‌برداري اوليه، تحقيقات در خصوص صحت ادعاهاي صاحب شركت در حالي بررسي مي‌شود كه با نظر قضايي انبار محل نگهداري سوخت پلمپ شد.

جاسازي 8 هزار بطر مشروب الكلي در لوله‌هاي سيماني كاميون

فرمانده انتظامي استان تهران در ادامه به كشف 8 هزار و 200 بطر مشروب الكلي از جاساز يك كاميون در طول اجراي طرح خبر داد و اظهار كرد: مقارن 9 ارديبهشت ماه، با توجه به پيگيري و كنترل جاده از سوي ماموران، يك دستگاه كاميون ولوو به رانندگي فردي به نام «علي» كه از استانهاي غربي به سمت تهران در حركت بود، ‌متوقف شد.

در اين حال با اقدام به بازرسي از بار لوله‌هاي سيماني اين كاميون كه به طرز مشكوكي چيده شده بود، موفق به كشف 8 هزار و 200 بطر انواع مشروبات الكلي از محل جاساز كاميون شدند.

بدين ترتيب متهم در جريان بازجويي‌ها با اعتراف به اين كه مشروبات قاچاق را از شهرستان مهاباد بارگيري كرده است، پليس را در جريان همكاري‌اش با سه متهم ديگر كه قرار بود، بار مشروبات را در ماهدشت كرج تحويل بگيرند، قرار داد.

با اظهارات راننده كاميون، ماموران هر سه متهم به نام‌هاي «جلال» ، «رامين» و «احمد» را حين تحويل بار دستگير كردند.

قاچاقچي مشروبات در پي ‌بي‌توجهي به ايست پليس لو رفت

سردار زارعي در ادامه با اشاره به كشف مقادير قابل توجهي مشروبات الكلي در عوارضي «كرج ـ قزوين»، در اين خصوص توضيح داد: مقارن 13 عصر روز 10 ارديبهشت ماه سال جاري، ماموران مبارزه با قاچاق كالا با دادن اخطار ايست خواستار توقف يك دستگاه خودرو نيسان در عوارضي محور «كرج ــ قزوين» شدند اما راننده قصد فرار كرد.

اين در حالي بود كه ماموران توانستند طي تعقيب و گريز خودرو مظنون، با دستگيري راننده و سرنشين نيسان وانت به نامهاي «رحمت» و «فرهاد» كه از استانهاي غربي بودند، دو هزار و 136 بطر مشروبات الكلي از جاساز خودرو كشف كنند.

افزايش 52 درصدي جرايم به عنف و كاهش 31 درصدي مجموع جرايم 

فرمانده انتظامي استان تهران در تشريح عملكرد هفته گذشته پليس اين استان با اعلام افزايش 52 درصدي جرايم به عنف در هفته گذشته نسبت به مدت مشابه پيش از آن، اظهار كرد: طي اين مدت 341 فقره جرم در حوزه استحفاظي استان تهران به وقوع پيوست كه در اين ميان دو فقره قتل، يك فقره آدم ربايي و 35 فقره كلاهبرداري مهمترين جرايم وقوعي طي اين هفته بود.

سردار زارعي خاطرنشان كرد: اين در حاليست كه با كاهش 60 درصدي وقوع قتل و 49 درصدي كلاهبرداري، نيروي انتظامي استان تهران با كاهش 31 درصدي مجموع جرايم مواجه شد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha