• شنبه / ۲ اردیبهشت ۱۳۸۵ / ۱۲:۵۶
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 8502-00560

آيت‌الله هاشم‌زاده درگفت‌وگوباايسنا: *بايد براي مبارزه با بدحجابي، اخلاق تقويت شود *متاسفانه امر به معروف ونهي ازمنكر فقط به جوانان كوچه وخيابان محدودشده است

آيت‌الله هاشم‌زاده درگفت‌وگوباايسنا:
*بايد براي مبارزه با بدحجابي، اخلاق تقويت شود
*متاسفانه امر به معروف ونهي ازمنكر فقط به جوانان كوچه وخيابان محدودشده است

يك عضو مجلس خبرگان رهبري گفت: اگر چه با تصويب قانون جامع براي حجاب موافق هستم، اما تدوين اين قانون در حال حاضر ضرورتي ندارد.

آيت‌الله هاشم هاشم‌زاده هريسي در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، اظهار داشت: با مواد قانوني موجود مي‌توان مساله بدحجابي را حل كرد و افزايش مواد قانوني، كار تفسير و اجراي قانون را براي قاضي و دستگاه‌هاي اجرايي دشوار مي‌كند و به جاي توليد انبوه مواد قانوني، بايد قوانين جامع، شفاف و باكيفيت بالا تصويب كنيم.

وي، درباره‌ي اصل هشتم قانون اساسي و مساله‌ي امر به معروف و نهي از منكر تصريح كرد: امروز در جامعه ما امر به معروف و نهي از منكر وجاهت و قداست خود را از دست داده است زيرا امر به معروف در مواردي به ضعيف‌كشي تبديل شده است. در حالي كه در اصل اسلام امر به معروف و نهي از منكر براي همه افراد جامعه از بالاترين مقام تا پايين‌ترين مرتبه است.

اين حقوقدان، ادامه داد: متاسفانه امر به معروف و نهي از منكر در كشور ما فقط به جوانان كوچه و خيابان محدود شده است و اين امر منجر به ابتذال امر به معروف شده است.

وي در پايان تصريح كرد: براي مبارزه با بدحجابي بيش از هرچيز بايد اخلاق جامعه را تقويت كنيم. با اقدامات فرهنگي بايد به جوانان كمك كنيم كه ارزش وجودي خود را درك كنند و طبيعتا وقتي جوانان به اين مرحله برسند، هيچ‌گاه به سطح ابتذال كشيده نمي‌شوند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha