• جمعه / ۲۵ فروردین ۱۳۸۵ / ۱۱:۴۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8501-07519
  • خبرنگار : 71291

عضو كميسيون فرهنگي در آستانه كنفرانس UNWTO: بايد فرهنگ انقلابي و اسلامي ايران در كنفرانس جهاني گردشگري و صنايع دستي به دنيا نشان داده شود

عضو كميسيون فرهنگي در آستانه كنفرانس UNWTO:
بايد فرهنگ انقلابي و اسلامي ايران در كنفرانس جهاني گردشگري و صنايع دستي به دنيا نشان داده شود

عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي، برگزاري همايش بين‌المللي جهانگردي و صنايع دستي (unwto) در ايران در ارديبهشت ماه را بسيار با اهميت دانست و اظهار داشت: بايد بتوانيم از اين فرصت به بهترين وجوه استفاده كنيم.

حجت‌الاسلام محمدتقي رهبر در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اصل برگزاري همايش بين‌المللي جهانگردي و صنايع دستي را خوب و لازم دانست و گفت: اين همايش باعث مي‌شود در كنار مسايل گردشگري و صنايع دستي، فرهنگ انقلابي اسلامي خود را به دنيا نشان دهيم.

به اعتقاد وي، دنيا سوالات زيادي در مورد ايران دارد كه پرداختن به اين سوالات در حاشيه‌ي اين همايش مي‌تواند دنيا را روشن كند كه مثلا تا چه ميزان آزادي در ايران وجود دارد، حقوق زنان تا چه مقدار است، حق اقليت‌ها تا چه ميزان رعايت مي‌شود و ...

عضو كميسيون فرهنگي مجلس ادامه داد: در اين فرصت پيش روي كشور، مي‌توانيم بهترين استفاده را از اين همايش ببريم و حتي شركت‌كنندگان در اين همايش مي‌توانند از بخش‌هاي مختلف كشور و آثار طبيعي و باستاني ديدن كنند و با وضعيت اديان ديگر در كشور آشنا و با اقشار مختلف جامعه ديدار و گفت‌وگو داشته باشند. در واقع در حاشيه‌ي اين همايش مهم مي‌توان تا حد زيادي ابهام‌زدايي كرد و به سوالات پاسخ داد.

به نظر نماينده اصفهان، بايد قبل از برگزاري چنين همايشي، فهرستي از آثار كشور به زبان‌هاي مختلف تهيه و در زمان برگزاري همايش در اختيار شركت‌كنندگان گذاشته شود؛ لذا بايد تا برگزاري اين همايش براي پذيرايي از آنها به وضع هتل‌هاي خود رسيدگي داشته باشيم. ضمنا تسهيلات اين برنامه و آگاهي‌رساني به شركت‌كنندگان نيز مورد توجه قرار گيرد و در قالب‌هاي متعدد بايد بتوانيم آثار انقلاب اسلامي خود را به آنها نشان دهيم.

وي به نقش همايش بين‌المللي گردشگري و صنايع دستي در پيوند اين دو حوزه با يكديگر اشاره كرد و افزود: صنايع دستي جزئي از حوزه‌ي گردشگري است. در هر كشوري غير از تمدن و فرهنگ‌هايش، آثار سنتي و صنايع دستي آن براي توريست‌ها جاذبه دارد و نمي‌توان گردشگري و صنايع دستي را از هم جدا دانست. به هر جا و هر كشوري سفر كنيم، ابتدا ما را به سمت آثار هنري فرهنگي و باستاني هدايت مي‌كنند.

نماينده‌ي اصفهان شناساندن صنايع دستي ايران را در كنار جاذبه‌هاي گردشگري در حاشيه‌ي همايش بين‌المللي گردشگري و صنايع دستي مورد تاكيد قرار داد و گفت: بايد اطلاعات و آگاهي‌هاي مناسب در قالب مختلف در اين مورد در حاشيه همايش به شركت‌كنندگان داده شود و جاذبه‌هاي گردشگري و آثار هنري ساخته دست ايراني به آنها معرفي شود.

وي معتقد است: كميسيون فرهنگي مجلس نيز بايد با مسوولان سازمان ميراث فرهنگي و برگزاركنندگان اين همايش ارتباط نزديك داشته باشد و جلساتي براي آشنايي با برنامه‌هاي آنها تشكيل دهند. به‌خصوص در سالي كه به نام پيامبر اعظم(ص) مزين شده و اصفهان به عنوان پايتخت فرهنگي جهان اسلام نام گرفته و با توجه به چنين همايش مهمي كه قرار است در ايران برگزار شود، قطعا كميسيون فرهنگي مجلس نسبت به اين مساله بي‌تفاوت نخواهد بود و بايد در اين راستا خط ‌دهي، جهت‌دهي‌ها و برنامه‌هاي راهبردي اين همايش را مورد بحث و بررسي قرار دهند.

رهبر به نقش اعضاي كميسيون فرهنگي در اين ميان اشاره و خاطرنشان كرد: اعضاي كميسيون بايد طبق معمول با مسوولان اين كار ارتباط داشته باشند و از آنها دعوت كنيم و نظرات و برنامه‌هاي آنها را جويا شوند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha