• جمعه / ۱۸ فروردین ۱۳۸۵ / ۱۱:۴۳
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8501-04147
  • خبرنگار : 71291

*ايران ماه آينده ميزبان كنفرانس جهاني صنايع دستي و گردشگري UNWTO* ميرتاج‌الديني: نبايدمعطل كرد؛ بهترين فرصت براي معرفي جاذبه‌هاي گردشگري و صنايع دستي است

*ايران ماه آينده ميزبان كنفرانس جهاني صنايع دستي و گردشگري UNWTO*
ميرتاج‌الديني:
نبايدمعطل كرد؛ بهترين فرصت براي معرفي جاذبه‌هاي گردشگري و صنايع دستي است

نايب رييس كميسيون فرهنگي مجلس تصريح كرد: با توجه به اهميت برگزاري كنفرانس جهاني صنايع دستي و گردشگري UNWTO، مسئولان سازمان ميراث فرهنگي كشور بايد برنامه‌هاي خود را در اين زمينه به كميسيون فرهنگي مجلس ارائه دهند.

حجت‌الاسلام سيدمحمدرضا ميرتاج‌الديني در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) با اشاره به برگزاري كنفرانس جهاني صنايع دستي و گردشگري UNWTO در ارديبهشت‌ماه در ايران، برگزاري آن را بااهميت دانست و گفت: با توجه به حضور 40 وزير جهانگردي و 150 نفر كارشناس برجسته در اين زمينه از اهميت خاصي برخوردار است.

وي افزود: چون برگزاركننده اين همايش سازمان جهاني جهانگردي و ميزبان ايران و سازمان ميراث فرهنگي است، لذا فرصت خوبي براي طرح جاذبه‌هاي گردشگري كشور ايران و معرفي آنها به جهان است. با توجه به اين‌كه تيم‌هاي خبرنگاري هم در اين همايش حضور خواهند داشت لذا بايد بيشترين استفاده را از اين همايش داشته باشيم.

به گفته‌ي ميرتاج‌الديني، با توجه به اهميت صنعت گردشگري در جهان و با عنايت به اين نكته كه هنوز ما نقطه مطلوب و سهم مناسب ايران در گردشگري جهاني را به دست نياورده‌ايم لذا بايد از اين فرصت بيشترين استفاده را داشته باشيم.

به گفته‌ي نماينده‌ي تبريز، برگزاري اين همايش مهم را در كميسيون فرهنگي طرح خواهيم كرد و از رييس سازمان ميراث فرهنگي نيز دعوت خواهد شد تا در خصوص اين موضوع با اهميت، مطالبي مطرح كند و برنامه‌هاي سازمان و همايش را توضيح دهد؛ قطعا اعضاي كميسيون هم پيشنهادات خاص خود را در اين جلسه طرح خواهند كرد.

وي ادامه داد: بايد پيشنهادات راهبردي را در جلسه‌اي با حضور مسئولان ميراث فرهنگي بررسي كنيم.

نايب رييس كميسيون فرهنگي مجلس در ارزيابي از ميزان نزديك شدن گردشگري و صنايع دستي با برگزاري اين همايش، تصريح كرد: يكي از مسائلي كه در برنامه‌هاي گردشگري مورد توجه قرار مي‌گيرد، صنايع دستي است؛ چراكه در مراكز گردشگري نيز معمولا صنايع دستي عرضه مي‌شود. در واقع صنايع دستي سلايق، ابتكارات و ذوق هنري ملت‌ها را نشان مي‌دهد و معمولا مورد اقبال گردشگران قرار مي‌گيرد.

اين نماينده‌ي مجلس، صنايع دستي را يك نماد هنري از هر منطقه‌اي دانست كه برگزاري همايش بين‌المللي گردشگري و صنايع دستي در پيوند اين دو حوزه نقش زيادي خواهد داشت.

وي ادامه داد: قطعا در اين همايش اين دو حوزه مورد كنكاش قرار مي‌گيرد. اگر بتوانيم صنايع دستي خود را با ارائه نمايشگاه‌هاي ويژه در حاشيه اين همايش به نمايش بگذاريم مي‌توانيم اين صنعت را به دنيا به خوبي معرفي كنيم.

ميرتاج‌الديني گفت: انتظار مي‌رود مسئولان ذيربط در برگزاري اين همايش به ويژه سازمان گردشگري و ميراث فرهنگي با اين فرصتي كه براي آنها ايجاد شده،‌ استفاده بهينه از اين قضيه داشته باشند و برنامه‌هاي عملياتي خوبي در مورد همايش و حاشيه آن داشته باشند و در اين ميان دستگاه‌هاي فرهنگي نيز بايد به سازمان ميراث فرهنگي كمك كنند.

نايب رييس كميسيون فرهنگي مجلس گفت: كاري كه كميسيون فرهنگي مجلس مي‌تواند در اين راستا داشته باشد، اين است كه اين همايش را جدي بگيرند و از دستگاه‌هاي مربوطه به ويژه سازمان ميراث فرهنگي بخواهند كه با جديت و با برنامه‌ريزي جامع و با تلاش مضاعف اين همايش را برگزار كنند و از قبل برنامه‌هاي خود را به كميسيون ارائه دهند.

وي هم‌چنين در مورد ساماندهي تبليغات اين همايش اظهار داشت: طبيعي است كه چند مجموعه در اين راستا بايد نسبت به تبليغات اين همايش در رسانه‌ها مسئوليت پيدا كنند، و بايد قبل و هم بعد و هم در عين انجام همايش پوشش مناسب را در اين راستا داشته باشند و فضاي تبليغي مناسب را ايجاد كنند.

وي نقش صدا و سيما و مطبوعات را در اين ميان بااهميت دانست و افزود: خبرنگاران خبرگزاري‌ها نسبت به توليد و انعكاس خبر اين همايش بايد بيشترين تلاش را داشته باشند و سايت‌هاي مرتبط با امور فرهنگي نيز بايد به طور مشخص اين همايش را تحت پوشش قرار دهند مصاحبه‌هاي متعدد و كنفرانس‌هاي خبري و مطبوعاتي مي‌تواند اين همايش را خيلي گسترده معرفي كند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha