• سه‌شنبه / ۱۶ اسفند ۱۳۸۴ / ۱۰:۲۷
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 8412-10174
  • منبع : خبرگزاری دانشجویان ایران

چاقي خطر مرگ در تصادفات رانندگي را افزايش مي‌دهد

نشريه آمريکايي بهداشت عمومي، يک گزارش تحقيقاتي را انتشار داده که درآن نتيجه گيري شده در تصادفات اتومبيل، احتمال کشته شدن رانندگان مردي که بسيار چاق هستند بيشتر است.

به گزارش سرويس «شهري» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، تهيه‌کنندگان گزارش همچنين معتقدند که در اثر مشکلات مرتبط با چاقي توانايي شخص براي بهبودي کاهش مي‌يابد.

ولي در عين حال اين نتيجه‌گيري هم به عمل آمده که در حين تصادف، اندکي اضافه وزن براي رانندگان مرد، مي‌تواند به نفع آنان تمام شده و نوعي ضربه‌پذيري به آنان بدهد.

بي‌بي‌سي در گزارشي اعلام كرد: يافته‌هاي تهيه‌کنندگان گزارش براساس اطلاعات درباره 22 هزار مورد تصادف است و انتظار مي رود که نتيجه‌گيري‌ها در طراحي اتومبيل ها تاثير بگذارد.

وزارت حمل و نقل آمريکا دستور تهيه اين گزارش را داده و اطلاعات درباره تصادفات در سراسر آمريکا را در اختيار تهيه‌کنندگان گزارش در دانشگاه ميلواکي، قرار داده بود.

آمار مرگ در اثر تصادف اتومبيل براي رانندگان مرد معادل 87 صدم يک درصد، و براي رانندگان زن حدود 43 صدم يک درصد بوده است.

دانشمندان خاطرنشان مي‌كنند که اختلاف بين چگونگي اندام زن و مرد ممکن است يکي از دلايل کمتر بودن شمار تلفات رانندگي در ميان زنان باشد.

تهيه‌کنندگان گزارش مي‌گويند که اين تحقيقات مي‌تواند بيانگر يک خطر ديگر چاقي براي سلامت شخص باشد. آنها همچنين براين عقيده‌اند که اين يافته‌ها مي‌تواند در سياست کاهش خطرهاي مرتبط با ترافيک و طراحي خودروها نيز نقش داشته باشد.

به گزارش ايسنا، يک سخنگوي انجمن سلطنتي جلوگيري از تصادفات در بريتانيا، اين يافته‌ها را با ارزش دانست ولي خاطرنشان كرد که طراحي اتومبيل بر اساس اندام افراد مي تواند بسيار پرهزينه باشد.

دکتر کالين وين، رئيس انجمن ملي مبارزه باچاقي، گفت که اين تحقيقات يک بار ديگر براين موضوع تاکيد مي‌کند که چاقي با بيش از 40 عارضه اي که موجب مرگ افراد مي شود و نيز کيفيت زندگي مرتبط است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha