• جمعه / ۱۲ اسفند ۱۳۸۴ / ۱۳:۵۶
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8412-07716
  • خبرنگار : 71291

حدادعادل در كنگره‌ي جمعيت ايثارگران: دولت واقعا دولت كار است آموزش و پروش در متن مباحث باشد بايد جهان اسلام را به حركت درآوريم

رييس مجلس شوراي اسلامي گفت: دولتي كه امروز روي كار است واقعا دولت خدمت و كار است و انگيزه‌اي كه در اين دولت مي‌بينيم در دولت‌هاي گذشته نديده‌ايم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر غلامعلي حداد عادل، رييس مجلس شوراي اسلامي در سومين كنگره‌ي سراسري جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي خطاب به حاضران گفت: به قول امام راحل شما در اثبات وفاداري خود به اسلام سند داريد كه اميد است قدر اين سند را بدانيد كه مي‌دانيد و بايد آن را همواره مانند پرچمي در اهتزار نگه داريد؛ چرا كه وظيفه‌ي امروز ما در انقلاب معلوم است.

وي با بيان اين‌كه با بيان اين‌كه بايد نگاهي تاريخي به آنچه بر اسلام گذشته داشت، به تاريخ معاصر و مستقر كردن رژيم صهيونيستي در خاورميانه پرداخت و گفت: اين كار به بهانه‌ي مقابله با كمونيسم انجام شد، در صورتي كه اين گونه نبود. آنها اسرائيل را مانند كلانتري براي شهرباني تلقي مي‌كردند و آمريكا به اين وسيله مي‌خواست در منطقه پاسگاهي داشته باشد، لذا اسرائيل را به وجود آورد تا هر چه مي‌تواند توسعه دهد و تيري را به قلب اسلام در بيت‌المقدس بنشاند.

حداد عادل هم‌چنين با بيان اين‌كه جهان اسلام تا سال 1979 تلخ‌كام بود، ولي با پيروزي انقلاب اسلامي اين روند شكل معكوس گرفت و تحولي ايجاد شد كه هم‌چنان ادامه دارد، پيروزي انقلاب اسلامي را تغيير مسيري در سرنوشت عالم اسلام خواند و گفت: در يك كشور بزرگ اسلامي و نفت‌خيز و در يك منطقه‌ي بسيار حساس جهان انقلابي به رهبري يك پيشواي روحاني بدون اتكا به غرب و شرق صورت گرفت و نور اميدي در دل همه‌ي مسلمانان ايجاد كرد و اين انقلاب آغاز يك سلسله تحولات شد.

وي تصريح كرد: اين تحولات را مادام در ايران و جهان مشاهده مي‌كنيم و مي‌توان گفت قرن بيست و يك قرن به ظهور رسيدن حادثه ديگري است. به نظر مي‌رسد در ابتداي اين قرن آمريكايي‌ها با برنامه‌ي وسيعي كه تحت عنوان خاورميانه‌ي بزرگ براي جهان اسلام دارند درصدند در غياب رقيب خود شوروي نقشي را ايفا كنند كه انگليسي‌ها در قرن بيستم ايفا كردند. در واقع آمريكا جانشين انگليس با نقشه‌ي جديد شد.

رييس مجلس شوراي اسلامي، گفت: اما تفاوت آن دوران با امروز زياد است. جهان اسلام امروز در مقايسه با صد سال پيش جهان ديگري است. در حالي كه در يك صد سال پيش روشنفكران عالم اسلام مبهوت تمدن غربي بودند و حالت تسليم داشتند، امروز در جهان اسلام يك روشنفكري ديني ايجاد شده كه به جاي بهت و تسليم، نقادي تمدن غرب را به عهده گرفته و در واقع شاهد بيداري عالم اسلام هستيم.

حداد عادل خاطرنشان كرد: بعد از يك تجربه سعي و خطا، شكست و پيروزي در عالم اسلام شاهد اين بيداري هستيم كه به طور كلي وضع عالم اسلام را عوض كرده است و امروز مسلمانان بيش از هر چيز به استقلال مي‌انديشند. قبلا فكر مي‌كردند اروپا نور، قانون، پيشرفت، عدالت، رشد، علم و هنر است؛ اما اروپا، غرب و آمريكا امتحان خود را در طول يك قرن پس داده‌اند؛ همان‌طور كه ماركسيسم امتحان خود را پس داد.

نماينده‌ي مردم تهران با بيان اين‌كه حوزه‌هاي اسلامي و روحانيت در قرن بيست و يك خود را از نو ساختند و در روش‌ها تجديدنظر كردند و به اسلام رجوعي مجدد داشتند، گفت: آنها گرد خرافات را از اسلام زدودند. اسلامي كه به بركت بزرگاني چون امام راحل و بسياري از مراجع روحانيون و فيلسوفان بزرگ در ايران جانشين آن نوع نگرش اسلامي كه قبلا وجود داشت، شد.

وي ادامه داد: برخي وانمود مي‌كنند تحول جوامع اسلامي تحت تاثير غرب است. البته اين تا حدودي درست است. اين واكنشي در برابر سرخوردگي‌ها و ناكامي‌ها بوده ولي اسلام حقيقي به وجود آمد كه زير پرده‌ي خرافات از نظرها دور مانده بود. اين تلاش باعث خودآگاهي فكري و فرهنگي شد كه آن را به بيداري عالم اسلام تعبير مي‌كنم.

حداد عادل با بيان اينكه آمريكا در آغاز قرن بيست و يك برنامه‌اي دارد كه با مقاومت جدي روبه‌روست، گفت: اين مقاومت ناشي از بيداري عالم اسلام است. امروز انقلاب اسلامي هم در نظر و هم در عمل پشتوانه‌ي جهان اسلام و پيشرو و پرچم‌دار است. هر گروه و جمعيت مسلماني در هر جاي جهان كه براي حفظ هويت و كيان اسلامي تلاش مي‌كند در اعماق قلب خود متوجه‌ي ايران اسلامي است و به آن به عنوان تكيه‌گاه و نقطه‌ي اميد مي‌نگرد.

رييس مجلس شوراي اسلامي، با تاكيد بر حفظ جايگاه كشور ادامه داد: بايد بدانيم انقلاب اسلامي پديده‌اي متعلق به همه‌ي جهان اسلام است و ظهور و بروزش به هر نحو در ايران بوده است. اين وظيفه‌اي است كه خداوند بر عهده‌ي ما گذاشته تا حامل چنين بشارتي براي آيندگان باشيم.

به گزارش ايسنا وي خاطرنشان كرد: پس بايد در تصميم‌گيري‌ها و برنامه‌ها بسيار وسيع‌تر عمل كنيم و آينده‌نگر باشيم. بايد بدانيم پيشرفت و سرافرازي كشور مايه‌ي اميد همه‌ي مسلمانان است و هر نوع خسارت و زياني به جمهوري اسلامي وارد شود، دل همه‌ي مسلمانان را به درد مي‌آورد. بايد امروز خود را براي اداره‌ي كشور آماده كنيم؛ چرا كه مي‌خواهيم الگوي بيداري جهان اسلام باشيم. بايد جهان اسلام را به حركت درآوريم.

حداد عادل هم‌چنين با برشمردن استعدادهاي طبيعي و معنوي كشور گفت: هيچ كشور اسلامي ديگري از نظر توان قابل قياس با ايران نيست. مهم‌تر اين‌كه در كشور ما رابطه‌ي مردم با رهبري مبتني بر نظريه‌ي ريشه‌دار ولايت فقيه است. اين مفهوم و اعتقاد به ولايت فقيه از همه‌ي سرمايه‌ها و دارايي‌ها ارزشمندتر است؛ چرا كه به كمك اين انديشه است كه ملت هماهنگ و بسيج مي‌شود و در يك مسير قرار مي‌گيرد.

حداد عادل با بيان اين‌كه در جهان تحولات بيش از آن‌چه نااميدكننده باشد براي ما اميدواركننده است، گفت: در افغانستان شاهديم آن‌چه آمريكا مي‌خواست صورت نگرفت و يا در عراق مردم اين كشور الگوي حضور خود در صحنه را از ايرانيان ياد گرفتند. هر چند در عراق اين روحيه از قبل وجود داشت اما به طور مثال در انتخابات قانون اساسي عراق زنان عراقي با همان حجاب سنتي – اسلامي خود براي اولين بار پاي صندوق‌هاي راي رفتند و با ابزار دموكراسي به مقابله با آمريكا پرداختند. آيا اين چيزي جز اين نبود كه در ايران آنها بيش از بيست و پنج بار انتخابات را به چشم خود ديده بودند. آنچه در كشور رخ مي‌دهد الگوي آرامي براي كشورهاي همسايه شده است.

به گزارش ايسنا، رييس مجلس شوراي اسلامي در ادامه تحولات لبنان، فلسطين و پيروزي حماس و وضع سوريه را از جمله تحولات مثبت در عالم اسلام دانست و گفت: در ساير كشورهاي جهان نيز همه چيز به سود آمريكا و دشمن نيست.

وي با اشاره به سفر اخيرش به آمريكاي لاتين تصريح كرد: در آمريكاي لاتين محسوس است كه توده‌هاي مردم به صحنه آمده‌اند و به جاي مبارزات چريكي و غيره، مطالبات استقلال‌طلبانه‌ي خود را با حضور در صحنه عنوان مي‌كنند.

حداد عادل افزود: همه‌ي كشورهاي آمريكاي لاتين خواهان همكاري با ايران هستند. در اين شرايط احتياج داريم ايران را از نظر مديريت، اقتصاد و انضباط حكومتي به كشوري مبدل كنيم كه مي‌خواهد در سطح جهان حضور داشته باشد و اين وظيفه ايجاب مي‌كند به فكر نيرومند كردن نيروهاي انساني بالقوه‌ي كشور خود باشيم. اگر اينها را نسازيم فرصتي است كه به تهديد مي‌انجامد و مهم‌ترين مسئله در اين راه توجه به آموزش و پرورش است.

رييس مجلس شوراي اسلامي، با بيان نگراني خود از آموزش و پرورش گفت: انتظار مي‌رود همه‌ي نيروهاي انقلاب اهميت اين بخش را فراموش نكنند. متاسفانه آموزش و پرورش در متن مباحث ما نيست و اين جاي نگراني دارد. در حالي كه آموزش و پرورش است كه دانشگاه را معني‌دار مي‌كند.

وي خاطرنشان كرد: بايد سياست‌ها، مديريت علمي و ارتباطات خود را با اقتصاد و صنعت بيشتر كنيم و در عرصه‌ي سياست نيز بايد نيروسازي شود. بايد انديشه‌ي توانمند كردن كل جهموري اسلامي به عنوان هديه‌اي براي عالم اسلام باشد. امروز وضع جمهوري اسلامي از هر زمان ديگري در طول بيست و هفت سال گذشته بهتر است و شاهد هماهنگي بين قواي سه گانه هستيم كه هيچ‌گاه اين گونه نبوده است.

رييس مجلس شوراي اسلامي، مجلس هفتم را از مجالس بسيار خوب در طول دوران انقلاب برشمرد و گفت: هر چند عيب و اشكالاتي هم در كار وجود دارد اما در اين مجلس روح خدمتگزاري بيشتر از مجالس ديگر موج مي‌زند.

حداد عادل در مورد شروع بررسي بودجه‌ي سال 85 در مجلس، گفت: بارها به دوستان دولت گفته‌ام كه تصميم‌گيري مجلس در اين زمينه در راستاي مسائل سياسي نيست و مطمئنم كه آنها نيز اين مساله را مي‌دانند. نظر كميسيون تلفيق و رايي كه داده شد نيز در جهت تضعيف دولت نبوده است. دولتي كه امروز روي كار است واقعا دولت خدمت و كار است و انگيزه‌اي كه در اين دولت مي‌بينيم در دولت‌هاي گذشته نديده‌ايم.

وي ادامه داد: دولتي تشكيل شده كه عطش كار كردن دارد و اين عزم و اراده با اين قدرت كارشناسي و ميل به همكاري كه در مجلس وجود دارد براي كشور يك سرمايه است. ارتباط بسيار نزديك مردم با رهبري و اسلام نيز قابل توجه است. مردم با حضور در انتخابات گرايش خود را نشان دادند و امروز حجت را بر ما تمام كردند. امروز روزي است كه بايد همه دست به دست هم دهيم و براي تقويت نظام و توجه به جوانان و ايجاد يك طبقه‌ي مديريت آگاه و پر كار تلاش كنيم تا هم انتظار هفتاد ميليون جمعيت ايران و هم انتظار بيش از يك ميليارد مسلمان را برآورده كنيم.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha