• دوشنبه / ۱۰ بهمن ۱۳۸۴ / ۱۶:۳۱
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 8411-06133
  • منبع : خبرگزاری دانشجویان ایران

دستگيري گم‌شده‌اي كه خودرو دربستي را سرقت كرد

با تلاش ماموران آگاهي اسلامشهر، متهماني كه اقدام به كرايه خودرو دربستي كرده و با تهديد چاقو و سلاح، راننده را مورد ضرب و شتم قرار داده وخودرو را به سرقت مي‌بردند دستگير شدند.

به گزارش خبرنگار حوادث ايسنا سرهنگ ضياءالدين زنده شو، فرمانده انتظامي شهرستان اسلامشهر در تشريح نحوه دستگيري متهمان اين پرونده گفت: مقارن با ساعات پاياني 22 آذر ماه سال جاري شخصي به نام «ابوذر ــ ع» به پاسگاه گلدسته اسلامشهر مراجعه و اظهار كرد كه در ساعت 18:30 دو مسافر را از ميدان آزادي به مقصد اسلامشهر به صورت دربستي سوار بر خودرو پرايد كرده و در بين راه يكي از مسافران به بهانه اين كه مي‌خواهد برگزاري مراسم جشن برادرش را كه از دبي برگشته به اطلاع دوستانش برساند، راننده را به روستاي «مهران آباد» كشانده و در اين محل ، دومسافر با تهديد چاقو و كلت كمري با ضرب و شتم خودرو را به سرقت بردند.

فرمانده انتظامي شهرستان اسلامشهر افزود: با دريافت اين گزارش اكيپي از ماموران آگاهي اسلامشهر به سرپرستي سرگرد هاشمي رييس دايره جنايي آگاهي تشكيل و تحقيقات خود را جهت شناسايي سارقان به عنف آغاز مي‌كنند و بدين ترتيب با توجه به اين كه سارقان تلفن همراه مالباخته را نيز كه در داخل خودرو بوده به سرقت برده بودند، ماموران بلافاصله شماره‌هايي را كه سارقان با آنها تماس گرفته بودند از شركت مخابرات اخذ و آدرس مالك آخرين شماره ثبت شده را پس از شناسايي به اداره آگاهي احضار كردند.

با آغاز تحقيقات از فرد بازداشت شده ، وي در اظهاراتش به پليس اعتراف كرد : جواني به نام «سعيد ــ م» كه پيش از اين به همراه خانواده‌اش در همسايگي ما سكونت داشتند چندين مرحله به صورت تلفني براي دخترم ايجاد مزاحمت كرده كه آخرين بار نيز دخترم او را با يك دستگاه پرايد مشكي رنگ و يك دستگاه تلفن همراه در نزديكي محل سكونتمان مشاهده كرده است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران، كارآگاهان اسلامشهر با بررسي سوابق «سعيد» متوجه شدند: اين متهم در تاريخ26 مرداد ماه سال جاري همراه با خودرو پژو «آر دي» متعلق به پدرش منزل را ترك كرده و اين در حاليست كه پرونده مفقوديت وي در پليس آگاهي تحت بررسي است .

بدين ترتيب پليس عكس موجود در پرونده اعلام مفقوديت «سعيد - م» را جهت شناسايي متهم به سرقت به عنف خودرو به رويت مالباخته رساند كه او نيز سارق خودرو خود را شناسايي كرد.

در ادامه پيگيري‌هاي ماموران آگاهي اسلامشهر مشخص شد : خودروي پرايد به اصفهان انتقال داده و پس از تصادف در آنجا رها و راننده متواري شده است و بدين ترتيب خودرو پرايد كشف و تحويل مالباخته شد.

در ادامه تحقيقات كاراگاهان پليس يكي از دوستان متهم شناسايي و در تحقيقات اظهار كرد: آخرين بار «سعيد» را با يك دستگاه پژو 405 كه از تهران به سرقت برده بود مشاهده كرده و وي قصد داشته با سفر به اصفهان در آنجا با دختر مورد علاقه‌اش ازدواج كند.

با پيگيري‌هاي به عمل آمده پليس پي برد كه متهم همراه با خودرو پژو مسروقه در قم دستگير و تحويل ماموران انتظامي تهران شده و با دستور مقام قضايي با قرار صادره آزاد شد كه بلافاصله ماموران آگاهي اسلامشهر هماهنگي لازم را انجام و «سعيد» را دستگير كردند.

متهم به سرقت به عنف خودرو در بازجويي‌هاي كارآگاهان پليس اسلامشهر اعتراف كرد: با همدستي دو تن ديگر به عنوان مسافر خودرو را به صورت دربستي در اختيار گرفته و در يك مكان و فرصت مناسب با تهديد و ضرب و شتم راننده اقدام به سرقت خودرو مي‌كرديم.

گفتني است با دستگيري همدست ديگر متهم به نام «مهرداد» تا كنون پنج فقره از سرقت‌هاي به عنف آنان شناسايي شده و تحقيقات ماموران آگاهي اسلامشهر، جهت شناسايي سرقت‌هاي احتمالي ديگر متهمان ادامه دارد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha