• دوشنبه / ۱۲ دی ۱۳۸۴ / ۱۳:۳۰
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 8410-06796
  • منبع : خبرگزاری دانشجویان ایران

وارد كننده نوشابه‌هاي تاريخ گذشته خارجي در تهران دستگير شد

وارد كننده نوشابه‌هاي تاريخ گذشته خارجي در تهران دستگير شد

رييس اداره مبارزه با جرايم اقتصادي پليس آگاهي تهران خبر داد: يك وارد كننده آبميوه‌هاي خارجي كه با انقضاي جعل تاريخ توليد و مصرف بيش از 30 هزار قوطي و شيشه انواع نوشابه‌هاي فاسد را در مغازه‌هاي سطح شهر تهران توزيع كرده بود، دستگير شد.

به گزارش خبرنگار «حوادث» ايسنا، سرهنگ قاسمي در خصوص اين پرونده اظهار كرد: اوايل ديماه سال جاري، ماموران اداره مبارزه با جرايم اقتصادي پليس آگاهي تهران از دپو و توزيع مقاديري آبميوه‌هاي خارجي قاچاق و تاريخ گذشته مطلع شدند و از آنجايي كه اصلي‌ترين مصرف كنندگان اين مواد كودكان و نوجوانان بودند پليس با اين حساسيت بلافاصله وارد عمل شد.

بدين ترتيب با آغاز تحقيقات پليسي، ماموران توانستند طي مدت 5 روز كار فني و اطلاعاتي ردپاي دو تن از متهمان اين پرونده كه دو كارگر بودند را كشف و محل اختفاي آبميوه‌هاي فاسد را در انباري واقع در شمال تهران «ميدان نيلوفر» شناسايي و متهمان را دستگير كنند.

پليس در مرحله بعدي با اخذ مجوز قضايي وارد عمل شده و از انبار مذكور و ساير مغازه‌هاي سطح شهر تهران كه اين محصولات را به فروش مي‌رساندند بيش از 30 هزار قوطي، شيشه آبميوه با مارك ميزو و فروتو و نوشابه انرژي‌زا به نام «ديناميك» و كنسروهاي قارچ «فارمركينگ» را كشف و توقيف كردند.

بر اين اساس با شناسايي و دستگيري متهم اصلي اين پرونده، وي معترف شد: از آنجايي كه اين آبميوه‌ها پس از ورود از كشور عربستان به ايران به فروش رسيدند، دو كارگر را پس از استخدام وادار كردم با محو و پاك كردن تاريخ‌هاي حك شده كه يكسال پيش به انقضاء رسيده بود اقدام به چسباندن ليبل‌هاي تاريخ‌هاي جديد جعلي كرده و سپس به فروشگاههاي مواد غذايي عرضه كنند.

به گزارش ايسنا، بررسي‌هاي به عمل آمده‌ از سوي معاونت غذا و دارو وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي نشان داد: تمامي آبميوه‌هاي مكشوفه و نوشابه‌هاي انرژي‌زا كه توسط ماموران توقيف شدند غيرقابل مصرف بوده‌اند.

همچنين سرهنگ قاسمي با اعلام اين كه تمامي كالاهاي خوراكي مشكوفه فاقد مجوز ورود به كشور بوده و تاريخ توليد، انقضاء و سري ساخت آن جعلي بوده است، از مصرف كنندگان خواست كه با هوشياري و بررسي تاريخ‌هاي مندرج بر روي مواد غذايي از صحت و سقم آن اطمينان پيدا كرده و سپس اين مواد را مصرف كنند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha