• دوشنبه / ۷ آذر ۱۳۸۴ / ۱۲:۱۸
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 8409-03376

مراسم معارفه و توديع رؤساي جديد و پيشين دانشگاه تهران رييس جديد دانشگاه تهران: ارتقاي علمي و پژوهشي دانشگاه آرزوي من است

مراسم معارفه و توديع رؤساي جديد و پيشين دانشگاه تهران 
رييس جديد دانشگاه تهران: ارتقاي علمي و پژوهشي دانشگاه آرزوي من است

رييس جديد دانشگاه تهران گفت: ارتقاي علمي و پژوهشي دانشگاه تهران آرزوي من است، اما جزو اهداف نيست چرا كه ممكن است به آن نرسيم.

به گزارش خبرنگار «صنفي - آموزشي» خبرگزاري دانشجويان ايران آيت‌الله عميد زنجاني روز يكشنبه در مراسم معارفه خود با اشاره به سالگرد شهادت امام صادق (ع)، اظهار كرد: تمدن بزرگ اسلامي مرهون جنبش علمي است كه با امام صادق (ع) تكميل شد و آثار شاگردان اين امام همانند جابرابن حيان، زينت بخش محافل علمي غرب بوده است.

وي با اشاره به اينكه همكاري خود را با دانشگاه تهران از دانشكده الهيات آغاز كرده‌ است، خاطرنشان كرد: بعد از 26 سال، عظمت علمي دانشگاه و اساتيد بزرگ و نامداري كه در آن هستند را به خوبي درك مي‌كنم، اساتيدي كه حتي در آخرين نفسهايشان خدمتگزار علم كشور بودند.

عميد زنجاني در ادامه افزود: كرامت و شخصيت به دانشگاه تهران در درجه اول بايد در صف اساتيد و دانشجويان حفظ شود.

رييس دانشگاه تهران اين دانشگاه را مدينه العلم خواند و گفت: ترديدي در اين واژه نيست اما مدينه العلم بايد مدينه فاضله نيز باشد.

وي با بيان اينكه يكي از افتخارات انقلاب اسلامي اين است كه رهبر آن يك معلم و استاد بود، يادآور شد: در دهه 30 و 40 امام خميني (ره) تنها يك استاد نبود، بلكه يك معلم اخلاق و انساني بزرگ، ستودني و ايده‌آل بود كه در آن زمان از حركات و وجنات ايشان بهره مي‌بردند.

وي با تاكيد بر اينكه علم بايد با فضيلت همراه باشد، گفت: علم بايد با اخلاق و ارزشهاي اسلامي پا گرفته باشد در اين صورت مدينه علم، مدينه فاضله مي‌شود و ما بايد در اين مسير گام برداريم.

رييس دانشگاه تهران اظهار كرد: تمام تلاشم اين است كه با استفاده از يك تجربه نسبتا طولاني در راه ارتقاي علمي و پژوهشي دانشگاه تلاش كنم و اين آرزويي است كه بايد روز به روز، ساعت به ساعت و ثانيه به ثانيه آن را دنبال كنم.

عميد زنجاني در ادامه تعامل دانشگاه با همه ارگانهاي درگير با چشم‌انداز بيست ساله و برنامه چهارم توسعه را از ديگر آرزوهاي خود دانست و گفت: هدف ديگر من تعميق فرهنگ و ارزشهاي اسلامي است كه آرزوي امام (ره) بود، زيرا امام (ره) معتقد بودند كه دانشگاه و دانشگاهيان ما بايد اسلامي باشند و با آن فاصله زيادي داريم و اما اكنون ما نمي‌دانيم كه آيا اين فاصله كوتاه و يا بلند شده است.

وي با اشاره به اينكه امروز اهداف نظام بسيار بالاست، خاطر نشان كرد: يك جهش و خيزشي آغاز شده و تمام افراد و گروه‌هاي ايران اسلامي در اين جهش بزرگ سهيم هستم كه دانشگاه به عنوان عضو بزرگي از ارگان‌هاي ديگر در اين توسعه نقش ويژه‌اي دارد.

عميد زنجاني با تاكيد بر اينكه به مديريت جمعي اعتقاد دارم، تصريح كرد: بايد با كمك صاحبنظران كه در دانشگاه تهران تعدادشان كم نيستند، راهكارهاي مناسبي را براي توسعه كشور و همسو شدن با اين جهش پيدا كنيم.

وي دكتر فرجي دانا را فردي متدين، متخصص و خدمتگزار ناميد و گفت: وي مسئوليت رياست دانشگاه تهران را تنها براي انجام وظيفه و در كسوت تكليف انجام داد كه اميدوارم در پست‌هاي كلان اجرايي و علمي كشور از حضور وي استفاده شاياني به عمل آيد.

عميد زنجاني تصريح كرد: مديران ارزشمند و تواناي كشورمان را به آساني به دست نمي‌آوريم كه بخواهيم آنها را به آساني از دست بدهيم و از سويي به اندازه كافي در كشور مدير نداريم؛ بنابراين بايد از مديران خوب و با تجربه استفاده بيشتري شود.

به گزارش ايسنا همچنين استاد جعفر شهيدي، استاد پيشكسوت دانشگاه تهران در اين مراسم گفت: رياست در دانشگاه خدمتي است كه به نمايندگي مردم و از سوي دانشگاه به افراد محول مي‌شود و شاني براي افراد نمي‌آورد و از سويي افرادي كه كنار مي‌روند از شأنشان كاسته نخواهد شد.

وي دكتر فرجي دانا را فردي پسنديده، خوش برخورد و رسيدگي كننده به امور دانست و اظهار اميدواري كرد كه آيت الله عميد زنجاني نيز در مسئوليت جديد خود موفق باشد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha