• یکشنبه / ۲۴ مهر ۱۳۸۴ / ۱۳:۱۰
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 8407-11529
  • منبع : سازمان تامین اجتماعی

با تصويب طرح «تشكيل صندوق بيماران صعب‌العلاج» در هيات دولت مديرعامل سازمان بيمه خدمات درماني: تمامي بيماران ديردرمان تحت پوشش بيمه خدمات درماني قرارمي‌گيرند

مديرعامل سازمان بيمه خدمات درماني اعلام كرد: با تصويب طرح تشكيل صندوق بيماران صعب‌العلاج در هيات دولت، امكان ارايه خدمات درماني بهينه با حداقل هزينه به بيمه‌شدگان اين صندوق در سه ماهه سوم سال جاري فراهم مي‌شود.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر سيدابوالقاسم موسوي افزود: از ابتداي تاسيس سازمان بيمه خدمات درماني تاكنون توانسته‌ايم 27 هزار بيمار خاص موجود در كشور را از قبيل تالاسمي، هموفيلي و كليوي كه عموما از اقشار كم‌درآمد جامعه بوده و از طرفي داراي هزينه‌هاي گزاف درماني هستند را به صورت رايگان تحت پوشش بيمه قرار داده و هزينه‌هاي درماني آنان 90 درصد در بخش بستري و 70 درصد در بخش سرپايي را برعهده گيريم.

وي افزود: دولت هر ساله اعتباري حدود 6 تا 8 ميليارد تومان به بنياد امور بيماري‌هاي خاص و همين ميزان به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي به عنوان فرانشيز بستري اين بيماران پرداخت مي‌كند كه با ايجاد صندوق بيماران صعب‌العلاج يارانه‌ها يكپارچه و هدفمند شده به نحوي كه ما قادر خواهيم بود تمامي بيماران دير درمان را همچون M.S، الزايمر، بيماران سرطاني و غيره را تحت پوشش بيمه خدمات درماني قرار دهيم.

به گزارش ايسنا، مديرعامل سازمان بيمه خدمات درماني تشكيل صندوق بيماران صعب‌العلاج را يكي از راههاي هدفمندكردن يارانه‌ها دانست و تصريح كرد: مراحل كارشناسي طرح تشكيل صندوق بيماران صعب‌العلاج انجام شده و اين طرح توسط وزارت رفاه و تامين اجتماعي در حال پيگيري است تا به تصويب هيات دولت رسيده و اجرايي شود.

وي مهم‌ترين موفقيت‌هاي سازمان را در چند ساله اخير طرح بيمه بستري شهري، ارتقا و ساماندهي طرح بيمه درمان روستاييان و عشاير كشور، ارائه كارت هوشمند به بيماران خاص و تشكيل صندوق بيماران صعب‌العلاج بر شمرد و خاطرنشان كرد: شناسايي بيماران و ارائه خدمات درماني به آنان باعث كاهش دغدغه درمان در جامعه شده و يكي از مهم‌ترين راهكارهاي هدفمند كردن يارانه‌هاست.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha