• چهارشنبه / ۲۰ مهر ۱۳۸۴ / ۱۲:۴۰
  • دسته‌بندی: سیاسی2
  • کد خبر: 8407-10038
  • منبع : ریاست جمهوری

رييس‌جمهور در ديدار اعضاي مجمع نمايندگان چند استان: با مديريت صحيح تسهيلات بانكي، مي‌توان سالانه سه ميليون شغل ايجاد كرد

رييس‌جمهور در ديدار اعضاي مجمع نمايندگان چند استان:
با مديريت صحيح تسهيلات بانكي، مي‌توان سالانه سه ميليون شغل ايجاد كرد

دكتر محمود احمدي‌نژاد، رييس‌جمهور در ادامه ديدارهاي نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، سه‌شنبه شب به طور جداگانه با اعضاي مجمع نمايندگان استانهاي ايلام، فارس و سيستان و بلوچستان، ديدار كرد و از زبان نمايندگان مردم با مسائل و مشكلات اين استان‌ها آشنا شد.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا رييس‌جمهور در اين ديدارها بر ضرورت به كارگيري نيروهاي متعهد و متخصص بومي براي مديريت‌هاي مختلف استاني تاكيد كرد و ارايه تسهيلات و اعتبارات بانكي به نيروهاي متخصص و فارغ‌التحصيلان رشته‌هاي مختلف در استان‌ها را از سياست‌هاي دولت برشمرد.

رييس‌جمهور بر اهميت ريشه‌يابي مشكلات و تنگناهاي موجود در استانها تاكيد كرد و گفت: مجموعه دولت با فاصله‌گرفتن از تمركزگرايي در اختصاص بودجه، معيار تخصيص اعتبارات استاني را ميزان محروميت و عدم برخورداري هر منطقه تعيين كرده است.

احمدي نژاد افزود: هدف اين است كه توسعه استانها را به صنعت نفت متصل كنيم و با پرهيز از تمركزگرايي سهم بودجه هر استان را از درآمدهاي نفتي براي آباداني و توسعه در اختيار مسوولان همان استان قرار دهيم.

رييس‌جمهور يكي از مهمترين اهداف دولت را محروميت‌زدايي از استان‌ها برشمرد و سازماندهي فعاليت‌ها در جهت جذب سرمايه‌هاي بانكي در استان‌ها براي ايجاد اشتغال و توسعه صنايع منطقه‌اي را يكي از راه‌هاي رفع محروميت و رونق امور در شهرهاي مختلف كشور دانست.

احمدي‌نژاد سوق‌دادن منابع بانكي و صندوق‌هاي قرض‌الحسنه به سمت سرمايه‌گذاري در استانها را ضروري خواند و گفت: مطمئن هستم با تخصيص اعتبار 30 درصدي مازاد درآمد ارزي كه در صندوق مهر امام رضا (ع) پس‌انداز مي‌شود بسياري از معضلات مربوط به اشتغال، سرمايه‌گذاري و ازدواج در استانها مرتفع خواهد شد.

رييس‌جمهور با تاكيد بر توزيع عادلانه ثروت ملي در كشور، پيشرفت و توسعه ملي را منوط به جهت‌گيري درست در كارها و مديريت صحيح منابع انساني دانست.

احمدي‌نژاد به اعطاي وام از سوي بانك‌ها اشاره كرد و افزود: پرداخت وام از سوي بانك‌ها بايد به نحوي انجام شود كه اكثر مردم بتوانند براي سرمايه گذاري‌هاي كوچك و زودبازده از اين تسهيلات استفاده كنند.

رييس‌جمهور تصميم‌گيري صحيح درباره منابع كشور را حائز اهميت دانست و گفت: با مديريت صحيح و جهت‌گيري درست تسهيلات بانكي سالانه مي‌توان سه ميليون شغل ايجاد كرد.

به گزارش ايسنا وي بر نظارت و پيگيري مستمر مسوولان در خصوص وام‌ها و تسهيلات اعطايي از سوي بانك‌ها تاكيد كرد و اين مهم را يكي از راه‌هاي بهره برداري صحيح و كاربردي از منابع مالي كشور دانست.

احمدي نژاد همچنين در اين ديدار به ساماندهي طرح جديد دولت درباره همگاني‌كردن بسياري از شركت‌ها در اختيار عموم مردم به ويژه قشر محروم و مستضعف جامعه قرار خواهد گرفت و تا حد زيادي توان مالي خانواده‌هاي كم‌درآمد را افزايش خواهد داد.

در اين ديدار همچنين اعضاي مجمع نمايندگان استانهاي يادشده به طرح مسائل، تنگاها و معضلات حوزه‌هاي انتخابيه خود پرداختند و رييس جمهور نيز با رايه رهنمودهاي لازم، دستور پيگيري براي حل برخي از مشكلات استان‌ها را صادر كرد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha