• دوشنبه / ۴ مهر ۱۳۸۴ / ۱۰:۲۰
  • دسته‌بندی: سیاسی2
  • کد خبر: 8407-01757

*مراسم آغاز سال تحصيلي دانشگاه امام حسين(ع)* رييس‌جمهور: خودباوري رمز ايستادگي است سلاح ايثار و روحيه‌ي شهادت‌طلبي هيچ‌گاه شكست نمي‌خورد

*مراسم آغاز سال تحصيلي دانشگاه امام حسين(ع)*
رييس‌جمهور:
خودباوري رمز ايستادگي است
سلاح ايثار و روحيه‌ي شهادت‌طلبي هيچ‌گاه شكست نمي‌خورد

رييس‌جمهور تاكيد كرد: خودباوري رمز ايستادگي است؛ در شرايطي كه دشمنان ما به همه‌ي تجهيزات روز دنيا مجهز بودند و همه‌ي قدرت‌هاي اقتصادي و سياسي پشتوانه‌ي آن‌ها بود، رزمندگان و ملت ما تقريبا دست خالي اما با اتكاء به نفس و خودباوري توانمندي‌هاي ملي و فرهنگي‌شان، روي پاي خود ايستاد.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، دكتر محمود احمدي‌نژاد صبح روز دوشنبه در مراسم آغاز سال تحصيلي دانشگاه امام حسين (ع)، گفت: خدا را سپاسگذارم كه در هفته‌ي دفاع مقدس آغاز سال تحصيلي را در دانشگاهي جشن مي‌گيريم كه به نام نامي امام حسين(ع) مزين است. دانشگاهي كه عطر شهادت و ايثار فضاي آن را سرشار كرده است.

وي با اشاره به دستاوردهاي دفاع مقدس، اظهار داشت: دفاع مقدس دستاوردهاي بسيار عظيم و ارزشمندي براي ملت داشت. حفظ سرزمين، استقلال و آزادي از دستاوردهاي بزرگ دفاع مقدس است. اما دستاورد بسيار ارزشمندي هم داشته كه معمولا مغفول مانده است.

وي دستاورد فرهنگي دفاع مقدس را ارزشمندترين دستاورد آن دوران دانست و گفت: براي ادامه‌ي راه مي‌توانيم به اين دستاورد تكيه كنيم.

احمدي‌نژاد با بيان اين كه ويژگي‌هاي ارزشمند و ماندگاري از ملت ما در دوران دفاع مقدس متجلي شد، خاطرنشان كرد: اين ويژگي‌ها يك گنجينه‌ي عظيم و پشتوانه‌ي مستحكم براي ادامه‌ي راه انقلاب است.

وي اظهار داشت: فضايي را در آن دوره استثمام كرديم كه اگر در زندگي روزمره ساري و جاري شود سيل تحولات و پيشرفت انقلاب چند برابر خواهد شد.

رييس‌جمهور اظهار داشت: ملت ما همه‌ي داشته‌هاي تاريخ اسلامي خود را در دفاع مقدس به منصه‌ي ظهور رساند.

احمدي‌نژاد اولين و زيباترين ويژگي‌ كه در دفاع مقدس متجلي شد را ايمان زلال دانست و گفت: صحنه‌هاي ماندگاري از رابطه‌هاي عاشقانه‌ي انسان‌هاي مخلص با پروردگار ثبت شده است. آن گريه‌ها، شب‌زنده‌داري‌ها و عزاداري و ارتباط عميق با ذات لايزال الهي.

وي درباره‌ي ويژگي خودباوري گفت: خودباوري رمز ايستادگي است؛ در شرايطي كه دشمنان ما به همه‌ي تجهيزات روز دنيا مجهز بودند و همه‌ي قدرت‌هاي اقتصادي و سياسي پشتوانه‌ي آن‌ها بود، رزمندگان و ملت ما تقريبا دست خالي اما با اتكاء به نفس و خودباوري توانمندي‌هاي ملي و فرهنگي‌شان، روي پاي خود ايستاد.

وي با بيان اين كه خلاقيت و ابتكار، ديگر ويژگي آن دوران بود، اظهار داشت: بدون خلاقيت و ابتكار، امكان پر كردن خلاء‌ عقب ماندگي وجود ندارد. امكان دسترسي به قله‌هاي پيشرفت و اعتلا وجود ندارد. در سراسر جبهه‌ها و پشت جبهه‌ها و در تمام دفاع مقدس سرشار از ابتكار و نوآوري بود. نوع طراحي عمليات، ساخت تجهيزات و نوع بكارگيري نيروها مالامال از خلاقيت و ابتكار بود. آن چيزي كه ما را به تجهيزات پيشرفته‌ي دشمن مسلط مي‌كرد، نيروي خلاقيت و ابتكار رزمندگان و فرماندهان عزيز در دوران دفاع مقدس بود.

رييس‌جمهور ويژگي ديگر دوران دفاع مقدس را ابتكار و فداكاري عنوان كرد و گفت: ايثار و فداكاري و روحيه‌ي شهادت‌طلبي سلاحي است كه هيچ‌گاه شكست در آن راه ندارد.

وي تصريح كرد: ملتي كه مسلح به سلاح شهادت است هيچ‌گاه اسارت و شكست را تجربه نخواهد كرد.

احمدي‌نژاد دوستي با مردم را ديگر ويژگي دفاع مقدس عنوان كرد و گفت: محبت و مهرورزي به مومنين، هم‌كيشان و هموطنان و خشم انقلابي عليه مستكبرين از ديگر ويژگي‌هاي آن دوران بود. اين ويژگي سبب مي‌شود آنچه كه متعلق به ملت ما، گذشته و فرهنگ ماست در ذهن و دل ما عزيز و محترم شمرده شود و آن‌چه كه متعلق به دشمنان بشريت است در ذهن و دل ما منفور شود كه در زندگي روزمره‌مان و در انتخاب‌مان و در جهت‌گيري‌هايمان نقش تعيين كننده‌اي دارد.

احمدي‌نژاد ويژگي ديگر را اميد به آينده دانست و توضيح داد: اين اميد برخاسته از انتظار انقلابي و انتظار ظهور عدالت است. اين همان چيزي است كه هميشه نشاط، شادابي و سرزندگي را به اردوگاه مومنين مي‌آورد. آن چيزي است كه باعث مي‌شود لشكر ياس، خمود و دلزدگي از اردوگاه مومنين عزيمت كند.

وي گفت: دانشگاه امام حسين(ع) برپا شد تا اين ويژگي‌هاي ملت ما و ويژگي‌هاي فرهنگي ما را در بستر علم، تحقيق، دانش و فراهم كردن تجهيزات نظامي و آمادگي‌هاي دفاعي جاري سازد.

رييس‌جمهور گفت: به لطف خدا امروز دانشگاه امام حسين(ع) داراي اساتيد مومن، خودباور، با اميد، با نشاط مي‌باشد. امروز دانشجويان اين دانشگاه در ايمان و فداكاري و تلاش براي رسيدن به توانمندي‌هاي مورد نياز جامعه‌ي اسلامي سرآمد تمام دانشجويان هستند.

وي گفت: دانشگاه امام حسين(ع) برپا شد تا الگوي يك محيط علمي انقلابي را براي همه‌ي ملت ما و همه‌ي دانشگاه‌هاي ما بسازد و برپا كند.

وي افزود: شما بخشي از اين راه طولاني را پيموده‌ايد. امروز دانشگاه امام حسين(ع) پشتوانه‌ي قوي، سالم و مبتكر براي قواي مسلح ماست.

رييس‌جمهور با تشكر و قدرداني از همه‌ي فرماندهان، مديران و اساتيد اين دانشگاه، گفت: ماموريت اصلي و محوري انقلاب ساختن جامعه‌اي نمونه و سپردن پرچم عدالت به دست صاحب اصلي آن مي‌باشد. اين همان رمز ماندگاري و جاودانگي ملت ما و شماست.

وي پيش از سخنان خود دانشنامه‌ي دكتراي افتخاري علوم دفاعي و امنيت ملي اين دانشگاه را به سردار پاسدار محمدعلي جعفري فرمانده مركز مطالعات راهبردي سپاه اهدا كرد.

هم‌چنين با اهداء لوح از پدر شهيدان قبادي‌نمين و هم‌چنين اساتيد و اعضاي هيات علمي نمونه‌ي اين دانشگاه تقدير شد.

پس از سخنراني رييس‌جمهور يگان‌هاي حاضر در محل از پيشگاه قرآن مجيد، پرچم جمهوري اسلامي و رييس‌جمهور رژه رفتند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha