• دوشنبه / ۴ مهر ۱۳۸۴ / ۱۱:۵۷
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 8407-01632

سرگرداني بيش از 800 دانشجوي خوابگاهي دانشگاه شهيد بهشتي در خيابانهاي تهران واكنش معاون دانشجويي وزارت علوم: تخليه خوابگاه دخترانه زيبنده نيست

سال تحصيلي جديد در دانشگاه شهيد بهشتي در حالي آغاز شد که اين دانشگاه 820 ظرفيت خوابگاهي خود را به يکباره در پي صدور حکم تخليه دو خوابگاه دانشجويي اش، از دست داد.

به گزارش سرويس صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران، دانشگاه شهيد بهشتي يكي از دانشگاه بزرگ و مهم کشور است كه با توجه به حجم بالاي ورودي خود، امسال نيز دوهزار و 600 دانشجوي جديد پذيرفته است که بيشتر آنها متقاضي خوابگاه هستند.

دانشگاه شهيد بهشتي با داشتن حدود چهارهزار ظرفيت خوابگاهي 520 ظرفيت خالي خوابگاهي براي دانشجويان جديد پيش پيني کرده بود كه از اين ميزان 170 ظرفيت خوابگاه‌هاي دختران و 350 ظرفيت نيز براي پسران بود.

در سال جديد 1100 دانشجو متقاضي خوابگاه شدند يعني عليرغم تمهيدات انديشيده شده، دانشگاه نمي‌تواند تقاضاي خوابگاه 480 دانشجوي خود را برآورده سازد.

دانشگاه شهيد بهشتي با وجود کمبود خوابگاه، امسال در پي صدور حکم تخليه، مجبور به تخليه "خوابگاه شهيد چمران" با 360 نفر ظرفيت شد که در حال حاضر 120 نفر از دانشجويان ساکن آن را به خوابگاهي در بلوار کشاورز منتقل شده است و مابقي بدون داشتن محل اسکان در تهران سرگردان شده اند.

اين دانشگاه همچنين "خوابگاه طالقاني" را که بيشتر دانشجويان کارشناسي ارشد در آن ساکن بودند با 460 نفر ظرفيت، بايد در يک ماه آينده تخليه کند.

اين خوابگاه در حالي تخليه مي شود که قرار است دانشجويانش به خوابگاهي منتقل شوند که تنها يک سوم ظرفيت خوابگاه طالقاني را دارد و دو سوم دانشجويان باقيمانده باز بدون محل اسکان مي مانند.

بنا براين گزارش، در کنار اين تعداد دانشجوي بدون خوابگاه، دانشگاه شهيد بهشتي امسال 700 دانشجوي جديد الورود متقاضي خوابگاه پذيرفته است که امکان اسکان آنها را ندارد.

تخليه خوابگاه زيبنده نيست

دكتر غلامرضا ظريفيان، معاون دانشجويي وزارت علوم در اين باره به ايسنا گفت: با بنياد مستضعفان و مسئولان ذيربط در تماس هستيم تا اين خوابگاهها تخليه نشود، چرا که زيبنده نيست كه در بازگشايي دانشگاه‌ها يك خوابگاه دخترانه كه همه نسبت به آن حساس هستند، حكم تخليه بگيرد.

وي از مسئولان كشور خواست نگذارند دانشجويان دختر در تهران آواره شوند.

واکنش وزير علوم

دکتر محمد مهدي زاهدي وزير علوم نيز در برابر حکم تخليه خوابگاههاي دانشگاه شهيد بهشتي واکنش نشان داد و با انتقاد از روند تخليه خوابگاه دانشجويي در آغاز سال تحصيلي جديد به ايسنا گفت: با چند مقام مسئول در اين زمينه تماس گرفتم و آنها قول دادند اين مساله را حل كنند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha