• دوشنبه / ۱۴ شهریور ۱۳۸۴ / ۱۱:۴۲
  • دسته‌بندی: سیاسی2
  • کد خبر: 8406-05375
  • منبع : خبرگزاری دانشجویان ایران

دبيرسياسي انجمن‌هاي اسلامي مستقل دانشگاه‌ها: ـ عدالت درهمه‌ي زمينه‌ها خواست دانشجويان است ـ آزادي بيان و انديشه بايد از قالب شعار خارج شود

دبيرسياسي انجمن‌هاي اسلامي مستقل دانشگاه‌ها:
ـ عدالت درهمه‌ي زمينه‌ها خواست دانشجويان است
ـ آزادي بيان و انديشه بايد از قالب شعار خارج شود

دبير سياسي اتحاديه‌ي انجمن‌هاي اسلامي مستقل دانشگاه‌ها گفت: اگر همه چيز را در داخل گفتمان عدالت خواهانه در نظر بگيريم برقرار عدالت در همه‌ي زمينه‌ها و شايسته سالاري و آزادي بيان و انديشه مهمترين خواست دانشجويان است.

« مهدي رجب بلوكات » در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي ايسنا، اظهار داشت: آزادي بيان و انديشه بايد از قالب شعار خارج شود و به مرحله‌ي اجراي خود برسد تا افكار مختلف بتواند به صورت علمي و در جايگاه نقد در دانشگاه‌ها عرضه شود.

ضرورت شايسته‌سالاري در انتخاب مديران

بلوكات همچنين گفت: اولين چيزي كه دانشجويان در حوزه‌ي سياست خواستار آن هستند، شايسته‌سالاري در انتخابات مديران و كارگزاران نظام است. انتخاب مديران و كارگزاران شايسته، حلقه‌ي مفقوده‌اي است كه شعار آن سال‌ها داده شده ولي هنوز آنچنان كه بايد و شايد جامه‌ي عمل پوشانده نشده است.

دبير سياسي انجمن اسلامي دانشجويان مستقل گفت: با توجه به نقش و جايگاه تشكل هاي دانشجويي و ويژگي اصلي آنان كه استقلال نسبي از كانون‌هاي قدرت و ثروت است، يكي از محل‌هاي رجوع مردم هستند و اگر امسال در بحث مواضع تشكل‌هاي دانشجويي پژوهشي داشته باشيم عمده‌ترين مطالبات دانشجويان عدالت خواهي است كه رييس جمهور نيز در قالب همين هدف و مبارزه با فقر و فساد و تبعيض توانست راي بياورد.

كاهش شاخصه‌ي تاثير جنبش دانشجويي

وي همچنين تاكيد كرد: شاخصه‌هاي تاثير جنبش دانشجويي از لحاظ آرماني نسبت به سال‌هاي گذشته كاهش داشته است كه دليل آن سياسي كار‌ي‌هاي جنبش‌هاي دانشجويي از جمله طيف راديكال دفتر تحكيم است كه جدايي آنها از بدنه‌ي جنبش دانشجويي و مطرح كردن مطالباتي كه اساسا مردمي نبود باعث كاهش بازدهي و تاثيرگذاري اين جنبش شد.

بلوكات اظهار كرد: دليل اين عدم اعتماد را در بحث انتخابات رياست جمهوري مي‌دانم كه علي‌رغم انتقادات شديدي كه دفتر تحكيم وحدت نسبت به دولت سازندگي و شخص آقاي هاشمي داشت، به راحتي اين مواضع به فراموشي سپرده شد و هاشمي مورد حمايت قرار مي‌گيرد و اين پارادوكسي است كه در ذهن مردم مطرح شد.

دبير سياسي انجمن اسلامي دانشجويان مستقل دانشگاه‌ها گفت: دانشجويان بايد با نگاه علمي به قضايا بنگرند و نگاه به عرصه‌ي سياست نيز آگاهانه باشد، چنين نگاهي، نتيجه‌ي خوبي هم خواهد داشت.

لزوم غناي تئوريك جنبش دانشجويي

بلوكات اظهار كرد: جنبش دانشجويي بايد دنبال غناي تئوريك خود برود، چرا كه به بن‌بست خوردن اين جبنش به خاطر ضعف تئوريك است، اگر اين ضعف در دانشجويان حل شود شاهد همگرايي بيشتر خواهيم بود.

وي درباره‌ي بدنه‌ي دانشجويي تشكل‌هاي دانشجويي نيز گفت: اين بدنه امروز از واقع بيني متفاوتي برخوردار است و رويكرد جنبش دانشجويي بحث اسلام خواهي است كه درون اين اسلام هم عدالت، هم آزادي در حوزه‌هاي مختلف و هم ارزش‌هاي آرماني وجود دارد.

اين فعال دانشجويي در پايان اظهار كرد: تنها عاملي كه باعث فعاليت بيشتر دانشجويان مي‌شود كارآمدي سيستم است، وعده‌ها تمام شده و دانشجويان منتظر كارآمدي در حوزه‌هاي مختلف هستند، اين باعث مشاركت بيشتر مي‌شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha