• چهارشنبه / ۲۶ مرداد ۱۳۸۴ / ۰۹:۵۵
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 8405-11950
  • خبرنگار : 71031

افزايش شمار مبتلايان به وبا در كشور به 558 مورد موارد ابتلا در همدان يك‌دفعه 40 مورد افزايش يافت وبا 31 تن از تهراني‌ها را مبتلا كرد مرگ 7 تن تاييد شد

افزايش شمار مبتلايان به وبا در كشور به 558 مورد 
موارد ابتلا در همدان يك‌دفعه 40 مورد افزايش يافت 
وبا 31 تن از تهراني‌ها را مبتلا كرد 
مرگ 7 تن تاييد شد

رييس اداره بيماريهاي منتقله از آب و مواد غذايي وزارت بهداشت اعلام كرد: تعداد موارد وبا در كشور به 558 تن افزايش يافت.

دكتر سروش در گفت‌وگو با خبرنگار «بهداشت و درمان» خبرگزاري دانشجويان ايران، تعداد موارد تاييد شده وبا در كشور را در زابل 1 مورد، استان گلستان 70 مورد، قم 134 مورد، كرج 54 مورد، نظر آباد 5 مورد، ساوجبلاغ 20 مورد، كنارك چابهار 2 مورد، رباط كريم 1 مورد، ‌قزوين 72 مورد، شهريار 9 مورد، زنجان 17 مورد، شاهرود 3 مورد، ‌همدان 79 مورد، بوشهر 1 مورد، ايلام 3 مورد، استان مركزي 3 مورد، كرمانشاه 7 مورد، اصفهان 3 مورد، بابل 1 مورد، ساري 5 مورد، لرستان 2 مورد، سمنان 2 مورد، كردستان 1 مورد،‌ كاشان 33 مورد گزارش شده است.

وي همچنين تعداد موارد تاييد شده وبا در تهران را 31 مورد اعلام كرد و به ايسنا گفت:‌ 16 مورد در شرق تهران، 5 مورد جنوب و 10 مورد غرب گزارش شده است.

رييس اداره بيماريهاي منتقله از آب و مواد غذايي وزارت بهداشت تعداد موارد مرگ بر اثر وبا در كشور را 7 مورد خواند و تصريح كرد: موارد مرگ 2 مورد در همدان، كرج، جنوب تهران، گلستان و قم هر كدام يك مورد گزارش شده است.

وي با تاكيد بر رعايت بهداشت فردي از مردم خواست كه از مصرف سبزيجات تا اطلاع ثانوي خودداري كنند.

توصيه‌هاي وزارت بهداشت براي كنترل وبا

شستن دست‌ها با آب و صابون و ضد عفوني سبزيجات از راههاي پيشگيري از وبا

وزارت بهداشت در اطلاعيه‌اي اعلام كرد: شستن دستها با آب و صابون مايع، ‌ضد عفوني كردن سبزيجات و ميوه‌ها قبل از مصرف و استفاده از آب آشاميدني سالم مهمترين موازين بهداشتي براي جلوگيري از وباست.

در اين اطلاعيه همچنين به مسافران توصيه شده بود تا از مصرف آب‌هاي غير مطمئن خودداري كنند و در صورت عدم دسترسي به آب سالم از آب بطري استفاده كنند يا آن را بجوشانند و سپس مصرف كنند.

وزارت بهداشت در اطلاعيه خود همچنين به مسافران ورودي از كشورهاي افغانستان و پاكستان توصيه كرد در صورتي كه افراد داراي علائم گوارشي از قبيل اسهال و استفراغ هستند به اولين مركز بهداشتي - درماني در اولين فرصت مراجعه و تحت درمان و تشخيص بيماري قرار بگيرند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha