• یکشنبه / ۱۶ مرداد ۱۳۸۴ / ۱۴:۵۹
  • دسته‌بندی: سیاسی2
  • کد خبر: 8405-06867
  • خبرنگار : 71132

آخرين اخبار از نشست دفتر تحكيم(طيف علامه) ـ نشست فراكسيون‌هاي مختلف ـ اعلام آمادگي برگزاري نشست در دانشگاه گرگان و استقبال شوراي مركزي

تعدادي از اعضاي فراكسيون‌هاي داخلي دفتر تحكيم وحدت(طيف علامه) شب گذشته طي نشستي با اعضاي شوراي مركزي، به بررسي و تصميمي‌گيري درباره‌ي نشست سالانه‌ي شوراي عمومي پرداختند.

به گزارش خبرنگار سياسي ايسنا، در اين نشست طرح‌هايي براي اعتراض به عدم صدور مجوز برگزاري نشست در دانشگاه‌ها مطرح شد كه قرار است در جلسه‌ي مشابهي كه امشب برگزار خواهد شد، درباره‌ي آنها تصميم‌گيري شود.

«وحيد عابديني»، دبير سياسي انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه تهران كه در اين جلسه حضور داشته است، به خبرنگار ايسنا گفت: همچنين قرار است در جلسه‌ي امشب درباره‌ي استراتژي آتي اتحاديه بحث شود.

اعلام آمادگي برگزاري نشست در دانشگاه گرگان

از سوي ديگر، دبير انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه علوم كشاورزي و منابع طبيعي گرگان گفت: انجمن اسلامي دانشجويان اين دانشگاه حاضر است درخواست خود را براي دريافت مجوز به اين دانشگاه براي برگزاري نشست دفتر تحكيم وحدت(طيف علامه) ابلاغ كند.

«مهدي يزدان‌پناه» در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) افزود: اين رويه‌ي درستي نيست كه نشست خارج از دانشگاه برگزار شود، ما حاضريم براي برگزاري نشست در داخل دانشگاه اقدام كنيم، اما بايد نامه‌ي شوراي مركزي اتحاديه به پيوست درخواست مجوز انجمن اسلامي ما باشد.

وي ادامه داد: ما مشكلي با هيأت نظارت نداريم و تا به حال مجوز برنامه‌هاي سنگيني را توانسته‌ايم بگيريم و حداقل اميد اين را داريم كه بتوان اين كار را كرد، البته در اين راستا رايزني‌هايي نيز صورت گرفته است.

عبدالله مومني:

استقبال از برگزاري نشست در دانشگاه‌هاي عضو اتحاديه

«عبدالله مومني» دبير تشكيلات دفتر تحكيم وحدت(طيف علامه) در گفت‌وگو با ايسنا گفت: ما از برگزاري نشست در دانشگاه‌هاي عضو اتحاديه استقبال مي‌كنيم. گرچه معتقديم با توجه به موانع و دشواري‌هاي پيش روي دفتر تحكيم وحدت و گفت‌وگوها و مباحثي كه در جلسه‌ي معاونت دانشجويي مطرح شد و موضع‌گيري‌هايي كه وزارتخانه دارد، حاكي از ناتواني وزارت علوم از به رسميت شناختن حق دانشجويان و تشكل‌هاي دانشجويي مستقل است و بر همين اساس ما گمان مي‌كنيم كه برگزاري نشست در دانشگاه منتفي باشد.

وي افزود: با توجه به اهميت و اولويت نشست تحكيم به جهت زماني ترجيح مي‌دهيم كه از زمان استفاده كنيم و برگزاري نشست را مشمول مرور زمان نكنيم ولي اگر روزنه‌ها و اميدهاي مبني بر برگزاري نشست باشد و ما بتوانيم مجوز بگيريم قطعا حاضريم كه زمان برگزاري نشست را به تعويق بيندازيم.

مؤمني اظهار داشت: فرستادن نامه‌ي شوراي مركزي حداقل كاري است كه بايد انجام دهيم و امروز اين نامه را براي دانشگاه گرگان مي‌فرستيم.

وي با اشاره به جلسه‌ي شب گذشته‌ي فراكسيون‌هاي مختلف گفت: بايد كارها را با توافق به پيش بريم، در جلسه‌ي ديشب نيز درباره‌ي مشكلات و موانع نشست تحكيم در دانشگاه بود و اكثريت حاضران كه از سه فراكسيون موجود بودند، متفق‌القول هستند كه به جهت زماني برگزاري نشست حائز اهميت است و روي مكان كمتر اختلاف نظر وجود دارد.

مومني گفت: امشب نيز در ادامه‌ي جلسه‌ي ديشب جلسه‌اي با نمايندگان فراكسيون‌ها داريم و درنگي روي برگزاري نشست در بيرون يا درون دانشگاه داريم. تا به حال مكان‌هايي از جمله محل سازمان ادوار تحكيم وحدت مطرح شده است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha