• شنبه / ۱۵ مرداد ۱۳۸۴ / ۱۵:۳۴
  • دسته‌بندی: سیاسی2
  • کد خبر: 8405-06774.32510

دبير سياسي جامعه‌ي اسلامي دانشجويان: ـ تشكيل كابينه، آخر دنيا نيست ـ دست احمدي‌نژاد را بايد باز گذاشت ـ افراد در سنين بالا محافظه‌كارتر مي‌شوند

دبير سياسي جامعه اسلامي دانشجويان گفت: به نظرم آقاي احمدي‌نژاد بايد در اين دو هفته‌اي كه فرصت دارند صبر كنند و از پيشنهادات بيشتري استفاده كنند، تا حجت را مردم تمام كنند و البته خودشان مختارند، اما شتابزدگي ممكن است باعث شود كه بگويند ايشان شتابزدگي عمل كرده است.

« اميرحسين خليلي » در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي ايسنا اظهار داشت: يكي از ويژگي‌هاي مديريت جوان، نشاط است كه با واقعيت جوان جامعه سازگاري بيشتري دارد، البته معتقدم مديران جوان بايد با تشكيل و بهره‌مندي از مشاوران مجرب خلاء كمبود تجربه را جبران كنند. به خاطر نشاط و سرزندگي اين امتياز مثبت را نسبت به مديريت محافظه كارانه داراست زيرا معمولا افراد در سنين بالا محافظه كارتر مي‌شوند. اما مديريت جوان چنين خصوصياتي ندارد، چون جامعه‌ي ما جوان است وقتي مديريت كشور جوان با شد طبعا جوانان احساس تعلق خاطر بيشتري مي‌كنند كه بخواهند در امور كشور دخالت كنند و مشاركت در اداره‌ي امور كشور بالاترمي‌رود و من معتقدم مديريت جوان مي‌تواند با تدابيري مانند اتاق فكر و مشاوران مي‌تواند آن خلاء را جبران كنند.

خليلي يكي از دلايل ابراز نگراني و دغدغه‌ي برخي اصول‌گرايان را در كارآمد بودن كابينه دانست و افزود: نگراني‌هاي آنها به اين دليل است كه معتقدند اگه توانسته‌اند راي مردم را به دست بياورند بايد به مردم خدمت كرده و نياز‌هاي آنها را برآورده كنند، لذا اين دغدغه و نگراني‌ها بسيار ارزشمند و مغتم است و به نظر من اين دغدغه بايد به پيشنهاد راه‌كاري و معرفي افراد جوان و متعهد تبديل شود، تا اينكه خداي نكرده به صورت تنش‌ در جامعه خودش را نشان ندهد و باعث ناامني‌هايي براي رييس جمهور شود.

وي در ادامه افزود: به نظرم در مورد تشكيل كابينه بايد به رييس جمهور منتخب مهلت داد تا با دست باز عمل كند و همانطور كه عموم مطلع هستند، ايشان افراد را صدا مي‌زنند و درباره‌ي كابينه‌ي خود مشورت مي‌كند، به هر حال اميدوارم با اين مشورت‌ها كابينه خوب و مناسب ايجاد شود.

دبير سياي جامعه‌ي اسلامي دانشجويان، همچنين با تاكيد بر اينكه نگاه صنفي و جنسيتي به كابينه و وزراء از كارآمدي آن و شان اصناف و جنسيت‌ها مي‌كاهد، اظهار داشت: در مورد روحاني بودن يا زن بودن افراد كابينه‌ي آقاي احمدي‌نژاد نبايد حساسيت به خرج داد. در مورد حضور زنان مي‌توان گفت كه اين حساسيت يك نوع استفاده‌ي ابزاري از زن مي‌تواند باشد و در تشكيل كابينه بايد شايسته سالاري يعني به دور از نگاه‌هاي جنسيتي و صنفي لحاظ شود، اگر آقاي احمدي‌نژاد وزير زن انتخاب نكنند مواخذه نخواهد شد. اما اگر زنان يا روحانيوني هستند كه شايستگي پذيرفتن اين مسووليت را دارند بايد به آنها سپرده شود، البته من معتقدم روحاني بودن به معناي آشنايي با مباني آنديشه‌ي اسلامي و اجتهاد ديني، قطعا يك امتياز و ويژگي مثبت است كه قطعا بايد لحاظ شود، البته اين ملاك‌ها، ملاك‌هاي فرعي هستند چرا كه اين نگاه صنفي و جنسيتي به كابينه ضربه مي‌زد.

وي در ادامه با روشن خواندن آينده، بر روند مردم‌سالاري يعني يك روند دموكراتيك در تشكل كابينه تاكيد كرد و افزود: مردم نبايد نگران باشند و اگر از كابينه ناراضي باشند مي‌توانند نظرشان را آن طور كه مي‌خواهند به مشاوران ايشان بگويند و به هر حال تشكيل كابينه كه آخر دنيا نيست.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha