• چهارشنبه / ۱۹ اسفند ۱۳۸۳ / ۱۲:۱۹
  • دسته‌بندی: سیاسی2
  • کد خبر: 8312-08048

هاشمي‌رفسنجاني: اگر فرد ديگري داراي قدرت مديريت و مقبوليت باشد، ديگر نيازي براي ورود به صحنه نمي‌بينم ميزان استفاده از سرمايه‌گذاري خارجي تأسف‌بار است

حجت‌الاسلام‌والمسلمين هاشمي رفسنجاني درباره ارزيابي از مقبوليت و ظرفيت كانديداهاي موجود براي انتخابات رياست‌جمهوري، گفت: تمام اين افراد ظرفيت اداره‌ي كشور را دارند، اما از ميزان پذيرش عمومي و مردمي آنها آگاهي ندارم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام در حاشيه‌ي افتتاح سد گلستان 2 با بيان اين مطلب به خبرنگاران، گفت: ترجيح من اين است كه شخص ديگري مديريت اجرايي كشور را بر عهده بگيرد؛ اين فرد بايد داراي قدرت مديريت و مقبوليت مردمي باشد. در صورتي‌كه فردي با چنين ويژگي‌هايي وجود داشته باشد، ديگر نيازي نمي‌بينم كه به عرصه‌ي انتخابات وارد شوم.

خبرنگاري از هاشمي رفسنجاني پرسيد كه برخي افتتاح سد كارون 3 را مرهون دستاوردهاي اقتصادي دولت شما مي‌دانند، نظر شما چيست؟

وي پاسخ داد: احداث اين سد در طول سه برنامه طراحي و تدوين شده، از افتخارات نظام است و متعلق به شخص خاصي نيست، طبيعتا طرح‌هاي مهم، سالها بعد نتيجه مي‌دهد.

وي افزود: من از دولت آقاي خاتمي متشكرم كه نگذاشت طرح‌هاي مهم نيمه‌تمام بماند.

وي در پاسخ به سؤال خبرنگاري درباره مصوبه‌ي مجمع تشخيص مصلحت نظام در مورد آزادسازي سرمايه‌گذاري خارجي، گفت: قانون استفاده از سرمايه‌هاي خارجي در مجمع تشخيص مصلحت تصويب و به دستگاههاي اجرايي ابلاغ شده است، از اين رو مشكلي براي اجراي آن نمي‌بينم.

هاشمي تاكيد كرد كه بايد هماهنگي ايجاد شود كه از ظرفيت سرمايه‌گذاري خارجي به نحو مطلوب استفاده شود.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه، سرمايه‌گذاري در طرحهاي توسعه آب را جزو اساسي‌ترين كارها برشمرد و گفت: بحث كانال سراسري آب سالهاست كه مطرح شده و وزارت نيرو در اين زمينه در حال مطالعه است؛ اميدوارم با به نتيجه رسيدن اين طرح شاهد توسعه‌ي اين منطقه باشيم.

به گزارش ايسنا، رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام هنچنين طي سخناني در مراسم افتتاح سد گلستان 2 گفت: اگر از سرمايه‌گذاري در بخشهاي اقتصادي غفلت كنيم، حركت توسعه ناهماهنگ مي‌شود، ولي بخش آب در روند توسعه اولويت خود را حفظ كرده است.

وي گفت: حيات بشر هميشه مرهون آب بوده است و بايد تلاش كنيم روند توسعه‌ي بخش آب تضعيف نشود.

هاشمي با اشاره به ظرفيت‌هاي اقتصادي فراوان استان گلستان، گفت: ساكنان اين استان با اقدامات انجام‌شده نبايد نگران كمبود آب باشند.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام با انتقاد از كم‌استفاده‌كردن از سرمايه‌گذاريهاي خارجي در بخشهاي مختلف اقتصادي، افزود: احساس مي‌كنم عليرغم راههايي كه باز شده، ميزان استفاده از سرمايه‌گذاريهاي خارجي تأسف بار است.

وي ادامه داد: اين مسأله ناشي از ضعف و يا مديريت در كار است.

هاشمي رفسنجاني با استقبال از سرمايه‌گذاري ايراني مقيم خارج از كشور، اظهار داشت: در همه‌ي بخشها و به خصوص بخش آب بايد سرمايه‌گذاري شود.

وي ادامه داد: با سرمايه‌گذاري مناسب مي‌توان مسير اردبيل به گلستان را به بهترين بزرگراه جهان تبديل كرد و در اين صورت، صنعت توريسم را نيز رونق داد. علاوه بر اين با ايجاد يك خط راه‌آهن نيز مي‌توان رفت‌وآمد مردم به اين منطقه را تسيهل كرد.

هاشمي با تأكيد بر اينكه آبهاي سطحي و زيرسطحي بايد كنترل شوند، افزود: با محاسبات ساده مي‌توان از نيروي آب در جهت توسعه‌ي همه‌جانبه استفاده كرد.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينكه در زمينه‌ي كشاورزي، استان گلستان، حرف زيادي براي گفتن دارد، گفت: اگر نتوانيم از اين منابع طبيعي و نيروي انساني به خوبي استفاده كنيم در زمينه‌ي توسعه عقب خواهيم ماند.

وي درياي خزر را هديه‌ي الهي به استانهاي شمالي توصيف كرد و افزود: عدم استفاده مناسب از چنين سرمايه طبيعي نشان‌دهنده‌ي بي‌عرضگي ماست.

هاشمي رفسنجاني در پايان تأكيد كرد: بايد به نسبت آب، زمين و نيازمان پيشرفت كنيم.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha