• سه‌شنبه / ۱۱ اسفند ۱۳۸۳ / ۱۵:۴۲
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 8312-04298
  • منبع : مطبوعات

آتش‌سوزي در انبار كارخانه «شهاب خودرو» ميلياردها ريال خسارت به بار آورد

وقوع حريق گسترده در يكي از انبارهاي بزرگ كارخانه شهاب خودرو واقع در كيلومتر 7 جاده مخصوص كرج در دقايق اوليه شب گذشته ميلياردها ريال خسارت به بار آورد.

به گزارش گروه «حوادث» ايسنا، مهندس قديري، مدير ستاد فرماندهي سازمان آتش‌نشاني در اين خصوص گفت: در ساعت 50 دقيقه بامداد امروز (سه‌شنبه) پس از تماس يكي از نگهبانان كارخانه با تلفن 125 و گزارش وقوع حريق و متعاقب آن اعلام مركز كنترل ترافيك تهران از وجود دود ناشي از حريق در اين محل به ستاد فرماندهي سازمان آتش‌نشاني با توجه به حساسيت محل بلافاصله نيروهاي عملياتي ايستگاه 45 و افسر آماده به محل حريق اعزام شدند.

وي تصريح كرد: به درخواست فرمانده عمليات و افسر آماده و با توجه به گستردگي آتش و دود ايستگاه‌هاي 44، 30، 59 و 20 و گروه امداد و نجات 8 نيز به محل اعزام شدند.

مهندس قديري افزود: عمليات اطفاي حريق با استفاده از 20 خودرو آتش‌نشاني تا ساعت 6 صبح ادامه داشت و در نهايت آتش‌نشانان با تلاش گسترده موفق به كنترل حريق شدند.

همچنين داوود درويش‌زاده، افسر آماده آتش‌نشاني در غرب تهران كه از اولين لحظات وقوع حريق در محل حضور يافته و بر عمليات اطفاي حريق فرماندهي و نظارت داشت در مورد چگونگي عمليات اطفاي حريق گفت: قفل بودن درب اصلي انبار با پوشش آهن يك تكه، به علت انبارگرداني، عمليات اطفاي حريق را با مشكل مواجه كرد چنانكه آتش‌نشانان با تلاش بسيار و با استفاده از يك دستگاه خودرو آتش‌نشاني موفق به شكستن در و ورود شدند.

به گزارش ايسنا، وي افزود: به دليل وجود مقادير زيادي مواد قابل اشتعال، حريق به سرعت گسترش يافت كه با محاصره حريق از ضلع‌هاي شمالي و جنوبي و از گسترش آن به اطراف جلوگيري كرده و كاملا اطفا شد.

درويش‌زاده در مورد ميزان خسارات وارده و علل وقوع اين حريق گفت: آتش‌سوزي در يكي از سوله‌هاي كارخانه كه انبار تزئينات داخل اتوبوس به وسعت 2 هزار مترمربع به وقوع پيوست كه بخشي از سقف سوله بر اثر حرارت ايجاد شده فرو ريخت.

وي افزود: هم‌اكنون كارشناسان اين سازمان در حال بررسي ميزان دقيق خسارات وارده و علل بروز حريق هستند كه نتيجه به مراجع قضايي ذيربط اعلام خواهد شد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha