• یکشنبه / ۹ اسفند ۱۳۸۳ / ۱۴:۳۹
  • دسته‌بندی: محیط زیست
  • کد خبر: 8312-03275

تـهــران گـرمـتـر مـي‌شـود

سازمان هواشناسي كشور اعلام كرد: آخرين نقشه‌هاي پيش‌يابي عددي نشان دهنده حاكميت يك سامانه كم‌فشار ديناميكي بر روي منطقه اروپا است كه دامنه جريانهاي گرم آن بتدريج بر روي كشور ايران حاكم و اين وضعيت در حاشيه جنوب شرقي كشور با گذر شارشهاي لايه مياني جو همراهي مي‌شود.

به گزارش سرويس «محيط زيست» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، از اين رو طي سه روز آينده در بخشهاي جنوبي استانهاي كرمان، سيستان و بلوچستان و همچنين شرق هرمزگان ضمن وزش باد، رگبار و رعد و برق نيز پيش‌بيني مي‌شود كه فردا بر شدت بارش در اين مناطق افزوده خواهد شد و در ديگر مناطق بويژه سواحل درياي خزر طي امروز و فردا افزايش دما انتظار مي‌رود.

ضمن اينكه با شكل‌گيري يك سامانه كم‌فشار در روي درياي مديترانه، از روز چهارشنبه و از سمت شمال‌غرب كشور بارش آغاز مي‌شود و دامنه فعاليت آن غالب نقاط نيمه غربي و حاشيه شمالي كشور را در بر مي‌گيرد.

بر اين اساس طي 24 ساعت آينده آسمان استانهاي كرمان، سيستان و بلوچستان، خراسان جنوبي و هرمزگان كمي تا نيمه‌ابري گاهي همراه با وزش باد در بخشهاي جنوبي و همچنين جزاير جنوبي كشور از جمله ابوموسي و تنب بزرگ و كوچك همراه با رشد ابر، رگبار و رعد و برق و مه صبحگاهي، آسمان استانهاي آذربايجان شرقي، غربي، كردستان، كرمانشاه و اردبيل صاف تا قسمتي ابري گاهي در بعد از ظهر با رشد ابر و وزش باد خواهد بود.

به گزارش ايسنا سازمان هواشناسي كشور طي روز دوشنبه آسمان استان تهران و ساير نقاط كشور را صاف تا قسمتي ابري همراه با وزش ملايم باد پيش‌بيني كرد كه حداكثر دماي تهران در اين روز با يك درجه افزايش به 17 درجه سانتيگراد بالاي صفر مي‌رسد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha