• سه‌شنبه / ۴ اسفند ۱۳۸۳ / ۱۲:۱۳
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 8312-00999

شمار كشته‌شدگان حادثه زلزله صبح امروز در زرند كرمان به 175 تن رسيد

استاندار كرمان گفت: شمار كشته‌شدگان حادثه زلزله صبح امروز در زرند كرمان به 175 تن رسيد.

كريمي در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» ايسنا افزود: كار امدادرساني به مناطق آسيب‌ديده همچنان ادامه دارد.

صالحي، دبير ستاد حوادث غيرمترقبه كرمان هم گفته است زلزله صبح امروز كرمان تا كنون بيش از يكهزار زخمي بر جاي گذاشته است.

وي همچنين اعلام كرده است: مناطق آسيب‌ديده تا كنون 15 تا 70 درصد خسارات مالي ديده‌اند.

وقوع 13 پس‌لرزه در زرند كرمان

نوربخش ميرزايي، رييس مركز لرزه‌نگاري كشوري مؤسسه ژئوفيزيك دانشگاه تهران هم به ايسنا گفته است: از زمان وقوع زمين‌لرزه 6/4 ريشتري در زرند كرمان، تا كنون 13 پس‌لرزه در اين منطقه ثبت شده است.

صدور مجوز دفن براي 70 فوتي حادثه امروز

دكتر قادي پا‌شا، مدير كل پزشكي قانوني كرمان نيز گفت: تاكنون براي 70 فرد فوت شده در اين حادثه مجوز دفن صادر شده است و نيروهاي اعزام شده نيز براي كالبد شكافي اجساد و صدور مجوز دفن به منطقه اعزام شدند.

وي با بيان اينكه ساعتي قبل اولين اكيپ 5 نفره پزشكي قانوني كرمان به منطقه زلزله زده زرند اعزام شد، افزود: در حال حاضر پزشكي قانوني زرند با سه نيرو در منطقه حضور دارد و در حال معاينه اجساد است.

سيد عباس روحاني، بخشدار چترود هم به ايسنا اعلام كرده است: بر اثر وقوع اين زمين‌لرزه بيش از 70 تن در بخش چترود مجروح شدند.

وي با بيان اين كه مناطق «قوام‌آباد» و «تيكدر» از روستاهاي بخش «چترود» بيشترين خسارت را در جريان زلزله‌ديده، است، به ايسنا گفت: منازل مسكوني روستاهي «تيكدر» و «قوام‌آباد» بيش از 70 درصد تخريب شده‌اند.

بخشدار چترود افزود: منازل مسكوني روستاي «رحيم‌آباد»، «ده زيار»، «سردر»، «بن در» و «معزآباد» بين 40 تا 70 درصد تخريب شده‌اند.

وي با بيان اين كه 50 تن در روستاي «قوام‌آباد» و 25 تن در روستاي «تيكدر» مجروح شده‌اند، خاطرنشان كرد: تعداد زيادي از مصدومان به صورت سرپايي درمان و مرخص شدند.

سيد عباس روحاني، با اشاره به اين كه برق كل بخش چت‌رود قطع شده است، تاكيد كرد: بارندگي و سرماي شديد از صبح امروز در اين منطقه آغاز شده و عمليات امدادرساني را با مشكل مواجه كرده است.

وي با بيان اينكه يك مدرسه 5 كلاسه در روستاي«گورچويه» تخريب شده است افزود: يك مدرسه در «معز آباد» و يك مدرسه در «قوام آباد» و همچنين دو ‌مدرسه راهنمايي و دبيرستان در مركز بخش«چت رود» تخريب شدند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha