• سه‌شنبه / ۲۹ دی ۱۳۸۳ / ۱۳:۲۶
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 8310-12224
  • خبرنگار : 71274

خاتمي درديدارمعاونان رييس‌جمهورزيمبابوه: ملت‌هايي كه براي عدالت مبارزه مي‌كنند، مايوس نشوند قدرتها از حقوق بشربراي فشار به كشورهاي ديگر استفاده ابزاري مي‌كنند

حجت‌الاسلام والمسلمين سيد محمد خاتمي صبح روز سه‌شنبه به وقت محلي در محل اقامت خود در حراره، معاونان رييس‌جمهور زيمبابوه را به حضور پذيرفت.

به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) رييس‌جمهور كشورمان در اين ديدار با اشاره به اين‌كه جمهوري اسلامي ايران و زيمبابوه امروز در موقعيتي قرار دارند كه مي‌تواند پايه‌هاي مستحكمي براي همكاري‌ها بنا كنند، گفت: اميدوارم دو كشور با استفاده از امكانات دانش و توانايي‌هاي يكديگر مسير توسعه را هرچه سريع‌تر طي كنند.

رييس‌جمهور تاكيد كرد: تهران و حراره بايد براي جبران عقب‌ماندگي‌ها بيشترين استفاده را از فرصت‌ها به عمل آورند.

خاتمي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به تبليغات نادرست برخي قدرت‌ها براي انحراف در افكار عمومي جهانيان عليه كشورهايي كه خواهان استقلال و تامين منافع ملي خود هستند، گفت: موضوعاتي نظير حقوق بشر كه در كشورهاي آنها به دفعات نقض مي‌شود به ابزاري براي فشار عليه كشورهاي ديگر مبدل شده است اما اگر ملت‌هايي كه براي عدالت مبارزه مي‌كنند، مايوس نشوند چرا كه قضاوت افكار عمومي در نهايت به نفع آنها تغيير خواهد يافت.

معاونين موگابه رييس‌جمهور زيمبابوه نيز با ابراز خرسندي از حضور خاتمي در كشورشان بر قدرداني از حمايت‌هاي معنوي جمهوري اسلامي ايران از جنبش آزادي‌بخش زيمبابوه خاطرنشان كردند كه تهران و حراره در سال‌هاي اخير روابط خوبي داشته‌اند و اكنون نيز ايران مي‌تواند نقش خوبي در بازسازي كشورشان ايفا كند.

ميسكا و خانم موجورو با تاكيد بر اين‌كه هدف مسوولان عالي‌رتبه دو كشور تقويت روابط اقتصادي في‌مابين است، لزوم همكاري به منظور حذف موانع اجرايي و تامين منافع متقابل را خاطرنشان كردند.

آنها با اشاره به صادرات ماشين‌آلات كشاورزي ايران به زيمبابوه و اجراي طرح راه‌آهن در كشورشان توسط ايران گزارشي از اوضاع سياسي، اقتصادي و اجتماعي زيمبابوه ارايه كردند و خواستار استفاده از تجربيات و دانش كارشناسان ايراني به‌ويژه در بخش كشاورزي شدند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha