• جمعه / ۲۴ مهر ۱۳۸۳ / ۱۴:۴۱
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 8307-09876
  • خبرنگار : 90077

«مهدي زاپاتا» در دام كارآگاهان گرفتار شد

كارآگاهان دايره يك پليس آگاهي تهران با انجام تحقيقات فني تخصصي موفق به دستگيري سارق مسلحي به نام «مهدي زاپاتا» شدند.

به گزارش خبرنگار حوادث خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سرهنگ سيدجواد كشفي، معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران در خصوص نحوه شناسايي و دستگيري اين سارق مسلح گفت: عصر روز دهم مهرماه امسال متهم 21 ساله كه به «مهدي زاپاتا» معروف است به يك آژانس در محله تهرانسر رفت و يك دستگاه خودرو پيكان را كرايه كرد.

هنگامي كه خودرو به حوالي منطقه «كن» رسيد متهم با اسلحه كلت كمري كه همراه داشت آن را پشت گردن راننده قرار داد و با تهديد به مرگ راننده او را پياده كرد و ماشين را به سرقت برد.

وي افزود: پنج روز بعد هم در فلكه صادقيه تهران يك ماشين پرايد و يك پيكان با هم تصادف كردند. زماني كه افسران راهنمايي و رانندگي سررسيدند و شماره را استعلام كردند پي‌بردند كه ماشين پيكان سرقتي است و راننده فرار كرد به ناچار دوست راننده به نام علي را دستگير كردند و همراه پرونده تحويل كارآگاهان دايره يك پليس آگاهي دادند.

به گزارش ايسنا، سرهنگ كشفي اضافه كرد: دوست راننده در بازجويي هويت متهم فراري كه مهدي زاپاتا بود را فاش كرد و كارآگاهان نيز با انجام تحقيقاتي پي‌بردند كه او جواني است كه به خاطر رانده شدن از جمع خانواده سارق شده است. با توجه به اطلاعات به دست آمده تلاش براي دستگيري سارق مسلح آغاز شد تا آنكه عصر روز بيستم مهرماه جاري به كارآگاهان اطلاع داده شد كه «مهدي‌زاپاتا» در يك سونا واقع در خيابان ستارخان مشاهده شد. به همين دليل كارآگاهان به محل مورد نظر رفتند و سارق مسلح را در حالي كه قصد فرار از سونا را داشت دستگير كردند. در بازرسي بدني از وي يك قبضه سلاح كلت كمري و شش فشنگ جنگي به دست آمد.

معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران با اشاره به اعتراف سارق مسلح دستگير شده به ارتكاب پنج فقره سرقت مسلحانه خودرو در تهران در خصوص انگيزه سارق گفت: سارق انگيزه خود را از انجام اين سه، تنها ماجراجويي عنوان كرد و پس از سرقت خودروها، اشياي گرانقيمت را برداشته و مدتي بعد از استفاده آنها را كنار خيابان رها مي‌كرد. ضمن اينكه اسلحه مورد نظر سارق هم ارثيه‌اي بود كه از پدربزرگ به پدرش به وي رسيده و او آن را ربوده بود.

گفتني است كه تحقيقات بيشتر از متهم ادامه داد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha