• جمعه / ۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۳ / ۰۸:۳۷
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 8302-10742

رييس سازمان گسترش‌ونوسازي صنايع ايران درگفت‌وگو با ايسنا: پژو 405 جي.ال.آي خردادماه با قيمت 8 ميليون و700 هزار تومان وارد بازار مي‌شود

رييس سازمان گسترش‌ونوسازي صنايع ايران درگفت‌وگو با ايسنا:
پژو 405 جي.ال.آي خردادماه با قيمت 8 ميليون و700 هزار تومان وارد بازار مي‌شود

« پژو 405 Gli خردادماه با قيمت هشت ميليون و 700 هزار تومان وارد بازار مي‌شود.»

رضا ويسه ـ رييس سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران ـ در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت خودرو خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، افزود:« خودرو پژو 405 ارزان‌سازي شده با نام GLI خردادماه با قيمت هشت ميليون و700 هزار تومان وارد بازار مي‌شود.»

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا با توجه به تاثير ورود پژو 405Gli سايپا نيز برنامه‌اي براي ارائه مدل‌هاي ارزان‌سازي شده در سال جاري دارد؟ گفت:« شركت سايپا براي حضور در بازار سعي مي‌كند مدل‌هاي جديدي وارد بازار كند، البته خودروهاي قبلي را ارزان سازي نمي‌كند.»

پژو 405 Gli با استفاده از فناوري‌هاي نوين به منظور كاهش قيمت تمام شده قطعات عرضه مي‌شود.

با عرضه اين خودرو به بازار امكان دستيابي مردم به محصولي از گروه پژو 405 با قيمتي حدود هشت و ميليون 700 ، بدون كولر و 9 ميليون 200 با كولر فراهم مي‌شود. طرح پژوه 405 Gli از فناوري استفاده شده در توليد خودروي اقتصادي ال-90 الهام گرفته شده است.

سيستم فرمان هيدروليك با سيستم ترمز، موتور جعبه دنده و تجهيزات ايمني پژو جي‌ال‌آي كاملا همانند پژو 405 جي‌ال‌ايكس است. طرح توليد پژو جي‌ال‌آي اواخر تابستان سال 1382 با هماهنگي شركت پژو فرانسه و مشاوره فني كارشناسان اين شركت شروع شده بود.

استفاده از رنگ ساليد بجاي متاليك، شيشه بالابرهاي دستي درهاي جلو، تنظيم دستي آينه‌هاي بيروني، قفل مركزي بدون سيستم گيرنده و فرستنده نوري از تفاوت‌هاي پژوه 405 جي‌ال‌آي و جي‌ال‌ايكس است. در اين طرح پژو، ايران‌خودرو و ساپكو همكاري داشته‌اند. توليد اين خودرو با توجه به توليد حدود 600 هزار اتومبيل در ايران‌خودرو در سال‌جاري كه 200 هزار دستگاه آن نيز پژو 405 خواهد بود، تعريف شده است. در برنامه سال‌جاري توليد 110 هزار دستگاه پژو جي ال آي به همراه 90 هزار پژو جي ال ايكس تعريف شده است.

ويسه همچنين به خبرنگار ايسنا گفت:«‌ طبق برنامه‌هاي انجام شده امسال يك ميليون خودرو توليد مي‌شود. البته هر سه ماه يكبار وضعيت توليد بازنگري مي‌شود و براي ارائه اين حجم‌ از توليدات رقابت اصلي بر روي ورود مدل‌هاي جديد، افزايش كيفيت و خدمات پس از فروش و ارائه مدل‌هاي ارزان‌سازي شده است.»

وي افزود:« البته بايد سعي در صادرات خودرو و خروج خودروهاي فرسوده نيز داشته باشيم. امسال برنامه اصلي براي صادرات خودر مبتني بر صادرات CKD و توليد در كشور هدف خواهد بود.»

وي در پاسخ به اين سوال كه افزايش قيمت فولاد چه تاثيري بر روي صنعت خودرو و كاهش قيمت آن داشته است؟ به خبرنگار ايسنا گفت:« در اين‌باره يك تيم تخصصي در حال بررسي است و تا قبل از آن نمي‌توانيم اظهارنظر كنيم.»

خودروسازان در چند سال اخير سعي در افزايش ظرفيت توليد داشته‌اند، البته اين شركت‌ها در سال گذشته پي برده بودند كه توليد در حال پيشي گرفتن از تقاضاست و براي اينكه سرمايه‌گذاري براي افزايش توليد شكست نخورد بايد خودروهاي ارزان‌تر وارد بازار كنند.

امسال افزايش قيمت فولاد انجام اين سياست را در هاله‌اي از ابهام قرار داده بود، ولي سرمايه‌گذاري شديد براي افزايش توليد در صورت وارد نشدن خودروهاي ارزان‌تر با شكست مواجه مي‌شد كه در نتيجه سبب شد طرح ورود خودروي ارزان‌سازي شده با كمي تغيير و تاخير صورت پذيرد. البته هنوز شبه ورود خودروي ارزان با توجه به افزايش قيمت فولاد ، هزينه حمل و نقل و تورم وجود دارد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha