• یکشنبه / ۱۴ اردیبهشت ۱۳۸۲ / ۱۱:۲۹
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 8202-04485
  • منبع : وزارت امور خارجه

عاملان متهم كردن ايران به دست داشتن در انفجار بوينـوس‌آيرس، به ساختگي بودن اطلاعاتشان اذعان كردنـد

روزنامه‌ي” فوليا دسان پائولو“ چاپ برزيل در گزارشي از انفجار ”آميا“ نوشته است:« ”ويلسون دوس سانتوس“ يك تبعه برزيل كه متهم به دخالت در عمل سوء قصد به آيما (انجمن مشترك رژيم‌صهيونيستي و آرژانتين) در بوينوس‌آيرس گرديده بود؛ سرانجام توسط دستگاه قضايي آرژانتين به علت شهادت دروغ به زندان محكوم گرديد.»

به گزراش خبرگزاري دانشجويان ايران اين روزنامه با اعلام اين خبر نقل كرده است كه دوس سانتوس چندروز قبل از انفجار آميا به كنسولگريهاي آرژانتين، برزيل و اسراييل(رژيم‌صهيونيستي) در ميلان مراجعه و در مورد خطر سوء‌قصد عليه هدفهاي يهودي در بوينوس آيرس هشدار داده بود.

وي در جريان بازرسي و تحقيقات پليس فدرال آرژانتين ادعا نموده بود؛ كه عاملين حمله به انفجار را مي‌شناسد و اطلاعات ديگري را ارائه نموده بود. اكنون طبق اظهارات دستگاه قضايي آرژانيتن، همه اين اطلاعات همانگونه كه خود متهم نيز اقرار نموده است؛ ساختگي و جعلي بوده است.

قابل ذكر است پيش از اين نيز فرد ديگري معروف به شاهد C كه مستند اصلي اتهامات وارده از طرف دستگاه قضايي آرژانتين به جمهوري اسلامي ايران بود؛ طبق اظهاراتي در آلمان، اظهارات قبلي خود منبي بر دخالت جمهوري اسلامي ايران را در انفجار آميا تكذيب نمود.

عليرغم همه اين موارد، دستگاه قضايي آرژانيتن تحت فشار محافل متنفذ صهيونيستي و براساس اطلاعات محرمانه سازمان اطلاعات اين كشور (سيده) كه به اقرار خودشان در تحقيقات مشترك با موساد بدست آمده است؛ جمهوري اسلامي ايران را به دخالت در انفجار مقر يهوديان آرژانتين در سال 1994 متهم نموده است.

اين در حالي است كه جمهوري اسلامي ايران داراي روابط تجاري خوبي با آرژانتين مي‌باشد و روشن است كه اين اقدامات دستگاه قضايي آرژانتين در راستاي منافع ملي مردم آن كشور به شمار نمي رود و تنها نشانگر نفوذ روزافزون محافل صهيونيستي در پشت صحنه سياسي آرژانتين مي‌باشد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha