• شنبه / ۲۰ مهر ۱۳۸۱ / ۱۳:۵۳
  • دسته‌بندی: اجتماعی 1
  • کد خبر: 8107-05100

/ پارلماني/ مجلس دانش‌آموزي در اولين جلسه‌ي خود به ماده واحده‌ي آيين‌نامه‌ي داخلي راي نداد

نمايندگان مجلس دانش‌آموزي به ماده واحده‌ي آيين‌نامه داخلي مجلس راي ندادند. به گزارش خبرنگار پارلماني ايسنا، محمد پاكشير، رييس مجلس دانش آموزي، تدوين آيين‌نامه داخلي دانش‌آموزي را بر گرفته از آيين‌نامه داخلي مجلس شوراي اسلامي و مجالس جهان دانست و گفت: ما از اين طريق نحوه اداره‌ي جلسات مجلس، روز جلسات و كار كميسيون‌ها را تعيين نموديم. وي افزود: ما نمايندگان دانش آموزان هستيم كه در كمترين وقت با بهترين بازده بايد به مسايل دانش‌آموزي بپردازيم. گفتني است علت مخالفت اكثريت اين مجلس، عدم اطلاع از ماده واحده‌اي بود كه آموزش و پرورش آن را تعيين نموده بود. در راي‌گيري براي كليات آيين‌نامه داخلي مجلس دانش‌آموزي، از مجموع 187 نماينده كه شامل 97 دختر و 90 پسر بود، 57 نفر از طريق قيام و قعود به اين ماده واحده راي مثبت دادند كه نهايتا كليات آيين‌نامه به تصويب نرسيد. پاكشير رييس مجلس از مخالفان و موافقان خواست بدون تفرقه و تندنظري با مشاركت و انتقادپذيري براي رسيدن به يك راهكار منطقي به ارايه نظرات خود بپردازند. مخالفان معتقد بودند كه پس از عدم تصويب، نبايد اين ماده واحده دوباره بررسي شود و موافقان ماده واحده درخواست مي‌كردند كه نمايندگان با تصويب اين ماده افتخار تصويب آن را نصيب خود كنند. گفتني است كه سه پيشنهاد به عنوان راهكار از سوي نمايندگان به شرح ذيل مطرح شد: 1- تمام ماده واحده و بندهاي آن به ترتيب قرائت شود و راي‌گيري از طريق قيام و قعود صورت گيرد. 2- هر ماده‌اي كه در آن مخالفت بيشتري وجود دارد قرائت شود و راي‌گيري از طريق قيام و قعود صورت گيرد. 3- دوباره ماده به راي نمايندگان گذاشته شود. لازم به ذكر است پاكشير - رييس مجلس دانش آموزي - اعلام كرد كه تا ماده 3 - به دليل اجباري بودن - نياز به بررسي ندارد. انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha