محسن عمادی امشب، ۲۹ اسفند با اعلام این خبر گفت: این پروژه که با هدف ارتقاء ایمنی و افزایش کیفیت مسیر انجام شده است، شامل اقدامات گستردهای بود که ظرف مدت چهار روز به اتمام رسید.
وی افزود: در این پروژه که با دستور استاندار فارس اجرا شد، عملیات اصلاح اضطراری ورودی بیضا از سمت محور شیراز - سپیدان با استفاده از توان عملیاتی راهداری استان، مصالح و ماشینآلات پیشرفته به انجام رسید.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان فارس اظهار کرد: در این پروژه ۷۵۰ متر مکعب بستر تقویتی و بیس، ۴۵۰۰ کیلوگرم قیرپاشی و ۶۱۰ تن آسفالت به کار گرفته شد؛ همچنین ۵۰۰ متر مکعب خاکبرداری و تعریض ابنیه فنی ابروهای ۶ و ۵ متری به طول ۱۰ متر انجام شد. علاوه بر این، ایمنسازی خط لوله نفت نیز در این پروژه مدنظر قرار گرفت.
وی تصریح کرد: در بخش ماشین آلات، تعداد قابل توجهی دستگاههای سنگین در این پروژه به کار گرفته شدند که شامل سه دستگاه گریدر با ۱۲۰ ساعت کاری، دو دستگاه بیل مکانیکی با ۱۲۰ ساعت کاری، هشت دستگاه غلطک فلزی با ۳۰۰ ساعت کاری، پنج دستگاه جرثقیل با ۷۰ ساعت کاری و یک دستگاه فینیشر با ۱۰ ساعت کاری بود. همچنین، از غلطک فلزی اتو، غلطک لاستیکی، تریلی، کامیون، آبپاش و دستگاه قیرپاشی نیز در این پروژه استفاده شد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای فارس ادامه داد: علاوه بر این، ۹ دستگاه خودرو سواری برای کنترل ترافیک در طول پروژه به کار گرفته شدند و از طرفی نیروی انسانی نیز با ۵۷۶۰ ساعت کارکرد مستمر و شبانهروزی، نقش مهمی در پیشبرد این پروژه ایفا کردند.
عمادی با اشاره به کم سابقه بودن این عملیات به دلیل محدودیتهای زمانی و ترافیک زیاد همزمان با اجرای پروژه گفت: این پروژه با هدف افزایش ایمنی و بهبود کیفیت مسیر انجام شده و انتظار میرود روند ترافیکی و حمل و نقل در این محور به طور چشمگیری بهبود یابد.
به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی راهداری فارس، در بخش پایانی سخنان خود گفت : البته بهرهبرداری از قطعه ۷ آزادراه شیراز - اصفهان که توسط شرکت آزادراه درحال انجام است تا زمان تکمیل تقاطع غیر همسطح در مقطع پایانی این قطعه (نقطه اتصال به بزرگراه شیراز - سپیدان) مطلوب نیست و امید میرود با سرعت بخشی به این پروژه و خصوصا تکمیل تقاطع مذکور توسط شرکت آزادراه، شاهد حل این گره ترافیکی باشیم.
انتهای پیام
نظرات